Ik ben gisteren opgebeld door de Nederlandse Leverancier Vergelijker. Normaal geen probleem om telefonisch abonnementen aan te gaan, heeft me al wat bespaard op energie en internet/TV in het verleden, maar nu ben ik niet helemaal mee of dit wel zo interessant is als dat men zegt. Ik heb momenteel een vast contract bij Energiedirect.
Verder heb ik 8 zonnepanelen.
Afname Stroom
Afname Stroom (alle kosten incl.)
Hier heb ik niets over terug kunnen vinden
Gas (alle kosten incl.)
Afname Stroom (alle kosten incl.)
Gas (alle kosten incl.)
Verder heb ik 8 zonnepanelen.
Huidig verbruik
Mijn verbruik volgens Gaslicht (via iDIN ingelezen):Afname Stroom
- Normaaltarief: 955 kWh
- Daltarief: 997 kWh
- Normaaltarief: 1518 kWh
- Daltarief: 658 kWh
- 1804 m3
Gewoon Energie
Volgens de belofte van de NLV kan ik flink besparen via Gewoon Energie. Volgens het nieuwe variabele contract (waar overigens geen rekening met normaal- en daltarief is gehouden (en welke ik binnen 14 dagen kan ontbinden)), kom ik op de volgende kosten uit:Afname Stroom (alle kosten incl.)
- Normaaltarief: 0,32724 euro per kWh
Gas (alle kosten incl.)
- 1,36314 euro per m3
Energiedirect
Mijn huidige kosten volgens het Energiedirect contract (5 jaar vast, november 2021):Afname Stroom (alle kosten incl.)
- Normaaltarief: 0,25759 euro per kWh volgens afgesloten contract / in 'Mijn energiedirect' staat er 0,23885 euro per kWh
- Daltarief: 0,23743 euro per kWh volgens afgesloten contract / in 'Mijn energiedirect' staat er 0,21870 euro per kWh
Gas (alle kosten incl.)
- 0,91690 euro per m3 volgens afgesloten contract / in 'Mijn energiedirect' staat er 1,09762 euro per m3
Mijn vragen
- Het lijkt erop dat de prijzen voor stroom inmiddels - ondanks een vast contract - zijn gedaald en voor gas zijn gestegen. Kan dat zomaar?
- Hoe zit het met de voordelen van Gewoon Energie? Mij lijkt dat dit nogal tegenvalt, of mis ik iets? Ik denk dat voor mij voornamelijk de gasprijs van toepassing is, aangezien ik met de zonnepanelen een overcapaciteit heb.
- En hoe zit het met terugleverkosten in mijn geval? Zijn er kosten die ik over het hoofd zie die Energiedirect mij (gaat) aanrekenen?