ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar het nivo van de vragen is (vind ik) bedroevend te noemen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ok het is illigaal, maar niet illegaal!Op zaterdag 08 september 2001 13:32 schreef Aspi het volgende:
Hmm bovendien is het behoorlijk illigaal. XP is alleen nog maar via warez te krijgen...
Denk maar aan beta testers, bedrijven, msdn(ofzo), etc.
Da's [excusez le mot] een kut argument.Op zaterdag 08 september 2001 13:30 schreef JvS het volgende:
Het blijft WOS, he? XP hoort daar, en als het goed is, gaan alle vragen daar over 98/me/2000/XP... en nu wat meer over XP, want dat is nieuwer.
3/4 is een RTFM/UTFS topic.
Behandel ze dan ook zo!
Nee hoor, ik heb hier MSDN versies liggenOp zaterdag 08 september 2001 13:32 schreef Aspi het volgende:
Hmm bovendien is het behoorlijk illigaal. XP is alleen nog maar via warez te krijgen...
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik was je voorOp zaterdag 08 september 2001 13:34 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb hier MSDN versies liggen
Verwijderd
Oe een foutje, heb je niets beters te doen ofzo..Op zaterdag 08 september 2001 13:33 schreef insoft het volgende:
[..]
Ok het is illigaal, maar niet illegaal!
Denk maar aan beta testers, bedrijven, msdn(ofzo), etc.
Hej lullo, je hebt niet de XP MSDN, maar de win2k MSDN!Op zaterdag 08 september 2001 13:34 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb hier MSDN versies liggen
Sorry mensen, te vroeg gejuigd en verkeerd gekeken...
Bericht hierboven
Tja, leuk, maar WOS vind ik er niet mooier op geworden.In overleg met Jotti heb ik besloten dat de users in Windows Operated Systems wel wat vriendelijker tegen elkaar kunnen zijn. Er zijn users (dus niet allemaal, negeer dit als het niet op jou slaat ) die graag RTFF (read the f*cking faq), UTFS (use the f*cking search) ofzo willen repy'en.
Hierbij het verzoek om vanaf nu dit niet meer te doen om twee redenen:
* Om newbies een kans te gunnen.
* Om Zoeken naar 'utfs' (het zijn er nu 1209 ) niet teveel in Windows Operated Systems uit te laten komen zodat we hier een mooi forum krijgen.
Alvast bedankt voor jullie medewerking,
Traag
Verwijderd
Leuk voor jou, maar ze zijn er wel.Op zaterdag 08 september 2001 13:38 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Hej lullo, je hebt niet de XP MSDN, maar de win2k MSDN!
Sorry mensen, te vroeg gejuigd en verkeerd gekeken...
En ook voor de beta testers evals.
Verwijderd
ALLE vragen op welk forum hier dan ook wat gaat over technieken/producten zijn op te zoeken doorgaans. google, msdn, linux-howto's, tijdschriften, gezond verstand.Op zaterdag 08 september 2001 13:34 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Da's [excusez le mot] een kut argument.
3/4 is een RTFM/UTFS topic.
Behandel ze dan ook zo!
Echter de gemiddelde mens is lui. Ergelijk, toegegeven, maar je doet er niets aan. Je zou hooguit kunnen pleiten voor een 'ignore thread' feature hier op GoT. (tezamen met een 'ignore user' feature, zoals op usenet
Usertjes heropvoeden kan wel, alleen betekent dat een strenger beleid.Op zaterdag 08 september 2001 13:57 schreef Otis het volgende:
Echter de gemiddelde mens is lui. Ergelijk, toegegeven, maar je doet er niets aan.
GoT wordt een beetje te n00b-vriendelijk, ik dacht dat we de drempel iets hoger hadden liggen, maar met name WOS/SA glijdt IMO een beetje af de laatste tijd.
Feature request voor een killfile bij bug.topix.nl aanmaken dan maar?Je zou hooguit kunnen pleiten voor een 'ignore thread' feature hier op GoT. (tezamen met een 'ignore user' feature, zoals op usenet)
Doe maar niet... hier is laatst met een user een erg heetgebakerde discussie over geweest. Het resultaat was nee.Op zaterdag 08 september 2001 14:21 schreef BackSlash32 het volgende:
Feature request voor een killfile bij bug.topix.nl aanmaken dan maar?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
* D2k heeft um daar ooit al eens opgezetOp zaterdag 08 september 2001 14:24 schreef Traag het volgende:
[..]
Doe maar niet... hier is laatst met een user een erg heetgebakerde discussie over geweest. Het resultaat was nee.
http://bugs.topix.nl/view_bug_page.php3?f_id=0000140
en die discussie daar zat ik ook in
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Maar mijn standpunt blijf ik bij: er zijn IMO teveel overbodige /onnodig geopende XP draadjes die WOS er niet mooier op maken.
Verwijderd
Tuurlijk moet je dat programmeren en dat kost tijd, echter het levert ook meerwaarde op voor je forum. Je hoeft het toch niet te gebruiken? Als je kijkt naar verhitte discussies op fora dan zijn die veelvuldig tussen dezelfde groepjes. Ze worden danook gedwongen geconfronteerd met elkaars proza, er is immers geen mogelijkheid tot filtering van wat gezegd wordt door een ander.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik ben het volledig met je eens, de meeste vragen zijn echt zo verschrikkelijk simpel dat 2 minuten zoeken in de ingebouwde Help & Support het antwoord al oplevert.Op zaterdag 08 september 2001 14:27 schreef BackSlash32 het volgende:
Weet ik, vandaar de.
Maar mijn standpunt blijf ik bij: er zijn IMO teveel overbodige /onnodig geopende XP draadjes die WOS er niet mooier op maken.
Maar ja, dat mag je weer niet zeggen vanwege de nieuwe UTFS en RTFF regels. Maar vragen als 'hoe zet ik de firewall uit/aan' en 'kan iemand mij silver theme emailen want die heb ik niet' (serieus, deze is echt voorbij gekomen!) vind ik ook zwaar irri.
Ik lees liever vragen of probs met daarop volgend hints/tips waar je zelf ook iets aan hebt. En met WinXP is het dubbel zo erg omdat er waarschijnlijk veel mensen overstappen van W9X en die zijn dus nog niet gewend aan de Win2k/WinXP indeling en afhandeling van sommige zaken.
Verwijderd
Who CARES! net of dat ALLE mogelijkheden om het in de toekomst TOCH te implementeren automatisch afkapt! Wellicht is de beargumentering waarom het zou moeten niet goed geweest. Waar kan ik de argumentenlijst zien waarom het NIET wordt ingevoerd?Op zaterdag 08 september 2001 15:15 schreef Traag het volgende:
Er is al besloten dat het niet gebeurd....
(Edit) ik lees net de bugnotes op de 'killfilter' feature request... mag ik zeggen dat er met opmerkingen als 'ignoren doe je maar in je hersens' niet echt wordt nagedacht over gevolgen voor sommige mensen wanneer bepaalde individuen een forum betreden? Dat je discussies dan niet meer kunt volgen is dan toch jammer? Wat denk je zelf, waarom het op Usenet WEL is ingevoerd (jaren geleden al). (/edit)
Op andere momenten als het om features van Topix gaat zegt de GoT crew dat zij daar niet over gaat, dat het al dan niet invoeren van features volledig in handen van Android is.Op zaterdag 08 september 2001 15:15 schreef Traag het volgende:
Er is al besloten dat het niet gebeurt....
Waarom nu ineens niet? Heeft GoT toch ineens wat te zeggen?
Dat bedoel ik nou.Op zaterdag 08 september 2001 16:15 schreef keldon het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, de meeste vragen zijn echt zo verschrikkelijk simpel dan 2 minuten zoeken in de ingebouwde Help & Support het antwoord al oplevert.
Maar ja, dat mag je weer niet zeggen vanwege de nieuwe UTFS en RTFF regels. Maar vragen als 'hoe zet ik de firewall uit/aan' en 'kan iemand mij silver theme emailen want die heb ik niet' (serieus, deze is echt voorbij gekomen!) vind ik ook zwaar irri.
Ik lees liever vragen of probs met daarop volgend hints/tips waar je zelf ook iets aan hebt. En met WinXP is het dubbel zo erg omdat er waarschijnlijk veel mensen overstappen van W9X en die zijn dus nog niet gewend aan de Win2k/WinXP indeling en afhandeling van sommige zaken.
Normaal gesproken doe je even wat research voordat je ergens aan begint ( XP dus), maar dat schijnt tegenwoordig niet meer "in" te zijn.
In plaats daarvan knallen we gewoon het forum vol met vragen die al 34284x beantwoord zijn.
[topic=162417/1/25]
[search=triple boot]
[topic=223545/1/25]
[search=DMA aanzetten]
[topic=223425/1/25]
[topic=223552/1/25]
Twee topics over hetzelfde.
[topic=222645/1/25]
[topic=223346/1/25]
ME revisited...
[topic=223420/1/25]
Win2k revisited..
Sorry, maar een klein beetje controle en begeleiding zou niet slecht zijn.
Maak anders een sticky waarin een beetje uitleg staat over de overeenkomsten van winXP en Win2k, met FAQlink bijvoorbeeld.
als je je ergert leef je uitOp zaterdag 08 september 2001 16:38 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Sorry, maar een klein beetje controle en begeleiding zou niet slecht zijn.
Maak anders een sticky waarin een beetje uitleg staat over de overeenkomsten van winXP en Win2k, met FAQlink bijvoorbeeld.
* D2k heeft in /14 ook zoiets gedaan
een topic over debuggen gehouden
en nu ff samenvatten en dan in de faq
een beetje mee werken kan echt geen kwaad hoor
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik werk in WOS redelijk mee al zeg ik het zelf. In de meeste topics probeer ik wel een oplossing aan te dragen (als ik er verstand van heb natuurlijk) maar laat ook wel merken dat het in no-time op te zoeken is in de ingebouwde Help.Op zaterdag 08 september 2001 16:41 schreef D2k het volgende:
[..]
als je je ergert leef je uit
* D2k heeft in /14 ook zoiets gedaan
een topic over debuggen gehouden
en nu ff samenvatten en dan in de faq
een beetje mee werken kan echt geen kwaad hoor
Kijk, als iets alleen op internet te vinden is vind ik het vragen nog tot daar aan toe (alhoewel het google stappen plan verplicht bijgeleverd zou moeten worden bij ieder ISP abbo).
Maar wanneer het kant en klaar wordt uitgelegd in de ingebouwde Help functie van het OS zelf ben je gewoon lui/dom of een combinatie van die 2
Verwijderd
Vind het ook een rare gang van zaken. ZEKER gezien de IMHO niet geheel door de beugel kunnende argumentatie die gebruikt wordt om het 'maar niet te doen'. Een feature die voor- EN nadelen heeft voor de gebruiker zal dan ook pas worden gebruikt door die gebruiker wanneer VOORdelen opwegen tegen de NAdelen. Dat de gebruiker dan bv discussies niet kan volgen is dan jammer voor die gebruiker, hij ignored tenslotte bepaalde mensen. Maar dat was een bewuste keuze, dus ik denk niet dat die persoon dan echt geinteresseerd is in het geprevel van de personen die juist zijn geignored. Iemand die per se de discussies wil volgen zal minder snel gaan ignoren. De mogelijkheid IS er dan echter wel MOCHT dat nodig zijn (en ik kan je zo een vriendelijk verlopen discussieserie met ene Ulio aanreiken waarom het toch een nuttige functie is, en waarom hij nodig KAN zijn.)Op zaterdag 08 september 2001 16:38 schreef Onno het volgende:
[..]
Op andere momenten als het om features van Topix gaat zegt de GoT crew dat zij daar niet over gaat, dat het al dan niet invoeren van features volledig in handen van Android is.
Waarom nu ineens niet? Heeft GoT toch ineens wat te zeggen?
[topic=223951/1/50]
[topic=223870/1/50]
Maar ja, je mag geen UTFS/RTFF roepen tegen deze users van Traag.
Mag BJTSODHFVWTG wel?
Ben Je Te Stom Om De Ingebouwde Help Functie Van Windows Te Gebruiken?
Verwijderd
LoLOp zondag 09 september 2001 00:50 schreef keldon het volgende:
Maar ja, je mag geen UTFS/RTFF roepen tegen deze users van Traag.
Mag BJTSODHFVWTG wel?
Ben Je Te Stom Om De Ingebouwde Help Functie Van Windows Te Gebruiken?
Maar je hebt wel gelijk. Er worden veel te veel topics geopend die gewoon in Search of in de Help van WinXP staan, dat kost ze minder tijd om ff op te. zoeken dan naar GoT te gaan en hier te posten.
En ook te veel topics die al langs zijn geweest, bijvoorbeeld de combi Live! + XP, gewoon topics die al tig keer eerder langz zijn geweest maar men neemt niet ff de moeite om te kijken of hun vraag misschien al beantwoord is voordat ze een nieuw topic openen.
Vanaf woensdag heb ik ook XP, maar als ik probs heb ga IK eerst eens kijken in de search of iemand anders het al opgelost heeft of zo, ik ben niet blind zoals sommigen die niet zien dat er al 1329 topics zijn over XP, dat dezelfde vraag al 50 keer langzgeweest is, en ook dat ie al 50 keer opgelost is (bij wijze van spreken)
Mensen.. gebruik je verstand nou eens voordat je lukraak gaat posten!
/me heeft gesproken.