Aankoopadvies high end gaming systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NBD
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-04-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is met name voor gaming, wat ik dan ook op de hoogste settings zonder problemen wil doen. Doel is om de build ook future proof te maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rondom de 4000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Wel dat ik de uitgekozen kast erg mooi vind en graag zou willen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
As said, een future proof systeem die nu alles maximaal kan draaien zonder problemen. Het liefst wil ik in de toekomst makkelijk kunnen upgraden met bijvoorbeeld 1 of 2 nieuwe onderdelen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de componenten die ik nu gekozen heb. Is het systeem overkill voor mijn doeleinden? Of kan ik met een paar kleine wijzigingen er veel meer uithalen?

Ten slotte: als een first time builder, is het te doen om dergelijk systeem in elkaar te zetten? Of ben ik beter af door Azerty het voor 100-200 te laten doen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenGigabyte AORUS X670 ELITE AX€ 287,-€ 287,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G€ 1.960,90€ 1.960,90
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)€ 124,90€ 124,90
1WaterkoelingNZXT Kraken Elite 360 RGB Zwart€ 306,-€ 306,-
2Geheugen internKingston Fury Renegade RGB KF564C32RSA-32€ 158,78€ 317,56
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 1000W€ 152,15€ 152,15
2Solid state drivesPatriot Viper VP4300 Lite 4TB€ 259,99€ 519,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.037,49

Ik heb al randapparatuur, oa dit scherm: LG 34GK950F

[ Voor 45% gewijzigd door NBD op 15-02-2024 19:19 . Reden: Wishlist ]

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53
NBD schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:42:
Ten slotte: als een first time builder, is het te doen om dergelijk systeem in elkaar te zetten? Of ben ik beter af door Azerty het voor 100-200 te laten doen?
Maak even een RML lijstje van je wishlist en post de code in de topic start, dan hoeven mensen niet door te klikken.
T.a.v. zelf bouwen: Is makkelijk te doen. Dit is een hele goede instructie video die stap voor stap uitlegt hoe alles in zijn werk gaat. Wel in het Engels, maar ik neem aan dat dat geen probleem is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
NBD schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:42:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is met name voor gaming, wat ik dan ook op de hoogste settings zonder problemen wil doen. Doel is om de build ook future proof te maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rondom de 4000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Wel dat ik de uitgekozen kast erg mooi vind en graag zou willen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
As said, een future proof systeem die nu alles maximaal kan draaien zonder problemen. Het liefst wil ik in de toekomst makkelijk kunnen upgraden met bijvoorbeeld 1 of 2 nieuwe onderdelen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de componenten die ik nu gekozen heb. Is het systeem overkill voor mijn doeleinden? Of kan ik met een paar kleine wijzigingen er veel meer uithalen?

https://tweakers.net/gall...enslijst/?wish_id=3434042
Kun je het zelf? Waarschijnlijk wel, maar je zal best wat aan het rotzooien zijn, zoals altijd met dingen die je voor het eerst doet. De handleidingen helpen veel (vooral case/mobo hebben nu vaak complete build stappen), maar niet volledig. Ik heb toevallig 2 weken geleden weer iets in elkaar gezet :)

Dure CPU koeler, maar als je dat mooi vind. Ik vind dat je heel veel geld aan opslag uitgeeft, heb je dat echt nodig?

Check zelf:
- Werkt die ram met je mobo/CPU?
- Past je GPU in de kast (groot!)?

Oh, en ik zie dat je zegt geen randcomponenten te hebben... Waar is je scherm, als we het hebben over belangrijke dingen die duur zijn? Met dit geld en met deze onderdelen wil je toch wel een high end monitor om alles op het scherm te laten schitteren. Als je een 4090 kan/wil betalen, zou ik toch ook minimaal gaan voor een QD-OLED monitor, en reken dan zo nog 600-1200 euro extra.

[ Voor 8% gewijzigd door Zebby op 15-02-2024 15:53 ]

• NBD
Zebby schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:52:
[...]
Oh, en ik zie dat je zegt geen randcomponenten te hebben... Waar is je scherm, als we het hebben over belangrijke dingen die duur zijn? Met dit geld en met deze onderdelen wil je toch wel een high end monitor om alles op het scherm te laten schitteren. Als je een 4090 kan/wil betalen, zou ik toch ook minimaal gaan voor een QD-OLED monitor, en reken dan zo nog 600-1200 euro extra.
Ik heb dit scherm LG 34GK950F, ooit via het werk gekocht en had wel eens mijn gaming laptop erop aangesloten.

• NBD
Yaksa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Maak even een RML lijstje van je wishlist en post de code in de topic start, dan hoeven mensen niet door te klikken.
Ik zit bij mijn wishlist te kijken, maar hoe doe ik dit? Excuses ik ben vrij nieuw op dit forum. :+

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 20:20
NBD schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Ik zit bij mijn wishlist te kijken, maar hoe doe ik dit? Excuses ik ben vrij nieuw op dit forum. :+
Onderaan de lijst op ‘genereer RML’ drukken en die code hier posten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1