• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-05 14:36
Hey mede Tweakers.

Aangezien wij hier meestal dezelfde hobbies hebben (of werk of beide) die te maken hebben met computers ben ik wellicht niet de enige die met last in de nek zit van verkeerde houdingen.
Inmiddels ben ik al enkele jaren bezig met de mckenzie therapie voor de nekschijven zoveel mogelijk te ontlasten. Maar ik vermoed ook dat ik een verkeerd kussen heb.
Ik slaap op een waterbed met een normaal kussen.

Nu ben ik op zoek naar mensen die ook nekpijnen en achterhoofdpijnen ervaren en welke kussens die mensen gebruiken voor eventuele last te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 15:48
Nekpijn was hier aanwezig! Heb me paar weken geleden het ergonomisch kussen van ikea gekocht en nekpijn was na 2 nachten weg.

https://www.ikea.com/be/n...n-zij-rugslaper-40560283/

[ Voor 29% gewijzigd door blubbers op 15-02-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 14:09
Kussens en (dek)bedden zijn echt veel te afhankelijk van je persoonlijke behoefte om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Je kan het best gewoon naar winkels gaan en daar kijken/proberen. En dan het liefst ook thuis een proefperiode kunnen doen.

Waarschijnlijk ga je hier allemaal verschillende aanraders krijgen en ben je nog steeds niks wijzer haha. Ik heb er al diverse gehad de laatste jaren, van Auping tot Ikea en van VanDyck tot eentje van Dekbed Discounter die ik nu een paar maanden heb. En nog een aantal van andere merken. Was allemaal een soort van okay maar toch net niet helemaal. Ben er nog steeds niet uit.

Dus ga vooral proberen en laat je adviseren in een winkel of speciaalzaak, zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door -Marco op 15-02-2024 13:34 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

1) in welke houding slaap je het langst? Rug, buik, zij? (buik -> afleren!!! :P)
2) hoe ver zakken je schouders in het matras?

Deze 2 zaken zijn van belang om de hoogte van het kussen te bepalen. Ben je een zijslaper dan moet je natuurlijk van schouder tot nek laten opvullen door het kussen. Als je dieper met je schouder wegzakt, hoeft je kussen minder hoog te zijn en dus minder ruimte op te vullen.

Als je veel op je rug ligt, dan kan een nekrol (let dan weer goed op de hoogte!!) wellicht goed werken voor nek- en achterhoofdpijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:45
Ik heb een simpele kussen van Tempur.
Maar die gebruik ik nu alleen als ik op mijn zij lig. Sinds recent gebruik ik helemaal geen kussen meer als ik op mijn rug lig. Maar dat heeft ook te maken met mijn matras en hoe ik daarop lig (je zakt/valt daar een beetje in als je erop ligt). Een waterbed reageert anders en zal dus iets anders nodig hebben.

let the past be the past.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 07:08
https://www.cloudpillo.nl/

Kun je zelf "afstellen" op jouw ideale dikte. En je mag eerst een maand uitproberen. Heb hem zelf en vind hem heerlijk. En nee ik heb geen aandelen van Cloudpillo, haha ;)

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:42

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
Sylvana kussens <3

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-05 14:36
al heel mijn leven half buik half zij slaper

op mijn rug slapen nog nooit gedaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:17
Vanwege chronische migraine, heb ik inmiddels ~20 kussen getest, sommige voor een maand (proefperiode) en sommige voor tenminste een jaar.

Ook al blijft een kussen kei persoonlijk, ik slaap momenteel heerlijk op de M-line Atletic pillow. Mijn nek wordt hier het meest in ontlast vanwege de kuil voor je hoofd.

Tip: Er zijn shops waar je ook deze, 30 dagen mag proefslapen.

[ Voor 9% gewijzigd door Frontysco op 16-02-2024 07:27 ]

Pagina: 1