Verwacht binnenkort toner nodig te hebben voor een Brother laserprinter. Meestal gebruik ik de originele toner van Brother of gebruik ik (naar volle tevredenheid) het huismerk van 123inkt.nl. Bij het rondhangen op het wereldwijde web kwam ik de webwinkel van Tonerzone tegen. Over deze webwinkel kan ik hier op Tweakers helemaal niets terugvinden en bij Trustpilot slechts een enkele review. De prijzen van Tonerzone zijn extreem laag en daarnaast claimt de webwinkel geen verzendkosten te rekenen. Is dit een geval van te mooi om waar te zijn?
Zo te zien is deze webwinkel wel geregisteerd in WebWinkelKeur.
Anders probeer je toch 1 toner, dan loop je ook weinig risico.
Als dat bevalt, kan je altijd nog meer/vaker bestellen.
Anders probeer je toch 1 toner, dan loop je ook weinig risico.
Als dat bevalt, kan je altijd nog meer/vaker bestellen.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Lage prijs kan te maken hebben met samenstelling, verschilt weer enorm per machine hoe "erg" dat is. Goed voorbeeld is met oude generaties Kyocera (meende 250ci) waarbij huismerk een stuk meer wax bevatte waardoor e.e.a. ging klonteren en het wormwiel voor tonerafvoer afbrak.
Meestal ben ik om o.a. bovenstaande ook geen fan van (123) huismerk en raad ik je originele toner aan, maar als je al jaren op een bepaald huismerk draait zonder problemen zou ik gewoon dezelfde bestellen.
Garantietermijn van 2 jaar is leuk, maar is voor hoever ik kan lezen niet van toepassing op de werking van de toner in de machine. Enkel de toner zelf die defect is
Meestal ben ik om o.a. bovenstaande ook geen fan van (123) huismerk en raad ik je originele toner aan, maar als je al jaren op een bepaald huismerk draait zonder problemen zou ik gewoon dezelfde bestellen.
Garantietermijn van 2 jaar is leuk, maar is voor hoever ik kan lezen niet van toepassing op de werking van de toner in de machine. Enkel de toner zelf die defect is
De reviews op Webwinkelkeur heb ik gemist. Opvallend (iets te opvallend?) aantal positieve beoordelingen. Ook een aantal verhalen over niet werkende toners en cartridges. Lijkt een soort van algemeen probleem bij zogenaamde compatible toner- en inktcartridges te zijn.GarBaGe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:01:
Zo te zien is deze webwinkel wel geregisteerd in WebWinkelKeur.
Ga waarschijnlijk toch maar voor de originele. Het probleem met 123inkt is dat ze de toners van hun huismerk teveel aan het pushen zijn en dat ze actief bezig zijn de aanschaf van de originele toners te ontmoedigen. Verder zit ik eigenlijk ook niet echt te wachten op de veelal bij bestellingen meegeleverde gele balpennen (die de klant uiteraard gewoon zelf heeft betaald). Daarnaast blijft 123inkt vasthouden aan het berekenen van verzendkosten. Daardoor is het voor originele toners al snel goedkoper om te gaan kijken bij een winkel als Amazon of om te kijken op Marktplaats of iemand voor een redelijke prijs nog een overgebleven originele toner in de aanbieding heeft. Een probleem is bovendien dat aanbieders van zogenaamde compatible toner- en inktcartridges niet garanderen dat ze altijd van dezelfde toeleverancier en/of dezelfde kwaliteit leveren in dezelfde (huismerk)verpakking. Ook bij een leverancier als Tonerzone blijft dat uiteraard een gok.Djesse8999 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:56:
Mee eens, is overigens niet alleen 123. Zelfs meerdere keren meegemaakt bij leveranciers dat ze achteraf opbellen om te vragen of je toch echt geen huismerk wil..Wim1147 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:16:
Ga waarschijnlijk toch maar voor de originele. Het probleem met 123inkt is dat ze de toners van hun huismerk teveel aan het pushen zijn en dat ze actief bezig zijn de aanschaf van de originele toners te ontmoedigen. (etc..)