Ik heb een Brother DCP-L3550CDW laserprinter. Ik verwacht er geen inktjet print kwaliteit van, maar de foto prints zijn wel erg matig. Ik gebruik (inmiddels) vervangende toners van 123inkt. De toners zijn net allemaal vervangen.
Inmiddels heb ik de printer al een aantal jaar. Ik print er niet vaak foto's mee. Ik weet niet of de kwaliteit eerder beter was. Recent kwam een vriend langs met prints van zijn printer en toen viel mij de slechte printkwaliteit extra op. Ook wilde ik landkaarten printen met hoog detail, kansloos.
Vandaar dit topic. Hebben jullie nog tips of er nog iets te verbeteren is aan mijn printkwaliteit?
Onderstaand 3 calibratie prints. Eerst het origineel (screenshot van pdf) daaronder de scan van de print.
:strip_exif()/f/image/gxFMFXUDLOIWJsuYiX8zh0l9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ziOekNdOxpvjZ8tnzJIG4hWW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YYhKFpbOHpnYq1mOkcMyqHjE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1fMRws3aMGVhoUv92Pv4AVfM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VAkZ7hl3nZPZF3Z9sE0Qwgqp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7kMp1OOLzjhQR8lqYCiJZfIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat gaat goed:
-Grijsschaal: 0-100%
Redelijk:
-Alles is wat vaal (kan goed aan papier liggen, op zich ok)
-cyaan: 70-90% is allemaal t zelfde (zeg 80%). 100% is wel duidleijk donkderder. En onder de 70% wel kleurverloop.
Problemen:
-magenta: bij 60-100% is alles 100%. Daarvoor wel kleurverloop. Dit verklaart waarom foto's te rood zijn.
-geel: bij 60-100% is alles 100%
Aantal prints: 4436
Drums resterend: 76%
Inmiddels heb ik de printer al een aantal jaar. Ik print er niet vaak foto's mee. Ik weet niet of de kwaliteit eerder beter was. Recent kwam een vriend langs met prints van zijn printer en toen viel mij de slechte printkwaliteit extra op. Ook wilde ik landkaarten printen met hoog detail, kansloos.
Vandaar dit topic. Hebben jullie nog tips of er nog iets te verbeteren is aan mijn printkwaliteit?
Onderstaand 3 calibratie prints. Eerst het origineel (screenshot van pdf) daaronder de scan van de print.
:strip_exif()/f/image/gxFMFXUDLOIWJsuYiX8zh0l9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ziOekNdOxpvjZ8tnzJIG4hWW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YYhKFpbOHpnYq1mOkcMyqHjE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1fMRws3aMGVhoUv92Pv4AVfM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VAkZ7hl3nZPZF3Z9sE0Qwgqp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7kMp1OOLzjhQR8lqYCiJZfIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat gaat goed:
-Grijsschaal: 0-100%
Redelijk:
-Alles is wat vaal (kan goed aan papier liggen, op zich ok)
-cyaan: 70-90% is allemaal t zelfde (zeg 80%). 100% is wel duidleijk donkderder. En onder de 70% wel kleurverloop.
Problemen:
-magenta: bij 60-100% is alles 100%. Daarvoor wel kleurverloop. Dit verklaart waarom foto's te rood zijn.
-geel: bij 60-100% is alles 100%
Aantal prints: 4436
Drums resterend: 76%