Op zoek naar BT Headphone. Sony of B&W?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een bluetooth headphone. Overear.

Wat is je budget?
Het is een cadeau van mijn vrouw voor mij, budget = +/- 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
.... mee te reizen in de trein. 's avonds in bed. gebruik op kantoor. Ik gebruik de headphone op een IOS apparaat om voornamelijk muziek via spotify te beluisteren.
De prio volgorde is voor mij:
- geluidskwaliteit
- ANC
- Accuduur
- fancy snufjes

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de shortlist weten te reduceren tot de
- Sony WH-1000XM4 (de XM5 is buiten budget en biedt naar wat ik lees niet zo veel meerwaarde)
- Bower & Wilkins PX7 S2

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie overal en iedereen de Sony gebruiken. Elke review kiest de sony als winnaar, met name op gebied van fancy snufjes, ANC... Maar de B&W schijnt toch beter te klinken. De B&W heeft ook een account nodig voor de app. Op zich hou ik daar niet van. Is de B&W ook goed te gebruiken zonder app? Ik weet dus niet wat de betere optie is

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
107mb schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:14:
...
De prio volgorde is voor mij:
- geluidskwaliteit
- ANC
- Accuduur
- fancy snufjes[/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de shortlist weten te reduceren tot de
- Sony WH-1000XM4 (de XM5 is buiten budget en biedt naar wat ik lees niet zo veel meerwaarde)
- Bower & Wilkins PX7 S2

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie overal en iedereen de Sony gebruiken. Elke review kiest de sony als winnaar, met name op gebied van fancy snufjes, ANC... Maar de B&W schijnt toch beter te klinken. De B&W heeft ook een account nodig voor de app. Op zich hou ik daar niet van. Is de B&W ook goed te gebruiken zonder app? Ik weet dus niet wat de betere optie is
Ik denk dat je antwoord zelf al geeft.
Sony is (iets) beter in ANC.
B&W is (iets) beter in geluidskwaliteit.

Je geeft aan geluidskwaliteit belangrijker te vinden dan ANC.
Dan wordt het een B&W, toch?

Ik zou ook wel ff de pasvorm uitproberen, bijvoorbeeld fysiek in een winkel die ze allebei verkoopt.
Dit kan nog heel persoonlijk zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb de Sony XM2. Heb die al zeker 6 jaar naar volle tevredenheid. In de Sony koptelefoon app zit een best prima equalizer om het geluid aan te passen naar jouw smaak. Hoe dat bij B&W zit weet ik niet. Bij de sony app heb je (dacht ik) geen account nodig.

Voor wat het waard is, een vergelijk van deze 2 op Rtings.com. Zij bestempelen de Sony als winnaar. Ook onderbouwd met metingen. Beide koptelefoons zijn niet heel neutraal. De Sony is wel wat bass heavy vind ik, dat geeft Rtings ook aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2024 12:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06
Nou, ik was maar moeilijk aan het doen over welke ik zou kopen. Inmiddels is er ook een Teufel Node Blue pro aan de shortlist toegevoegd. Mijn vrouw heeft om van mijn gedram af te zijn een XM4 gekocht. En eigenlijk ben ik er heel blij mee dat ze de knoop heeft doorgehakt. Ben erg blij met de headset!