ik heb een vreemde situatie bij mijn laptop waar ik hulp bij nodig heb. Ik heb wake on lan bij mijn nieuwe laptop werkend, maar soms reageert hij niet om wakker te worden. bijna een knipperlicht relatie
mijn laptop draait op windows 11 pro. de netwerk adapter is een Realtek PCIe GbE Family Controller
ik heb in het bios wake on lan op enabled
in windows de snelle opstart mode uit staan
bij netwerk adapter de twee "wake on magic packet" en "wake on pattern match" opties beide op enable staan
In mijn router heb ik het mac adres staan in de wake on lan lijst.
Allemaal volgens de richtkijnen om WOL werkend te krijgen.
Ik heb een tijdje bij gehouden wanneer hij wel en niet reageert, denk misschien een patroon? ik zie het in ieder geval niet
als ik klaar ben zet ik mijn laptop elke keer gewoon uit.
zaterdag 3 feb 10:46 wel
zondag 4 feb 11:00 wel
savonds om 17:30 niet
maandag 5 feb 8:50 niet
dinsdag 6 feb 12:24 niet
woensdag 7 feb 9:30 niet Afgesloten in hibernate
woensdag savonds uit hibernate niet daarna pc weer normaal afgesloten/ uit gezet
donderdag 8 feb 8:20 wel
instelling "wake on magic packet for systeem" op enable gezet
smiddags 16:30 wel
vrijdag 9 feb 10:45 wel
zaterdag 10 feb eerst heeft vriendin gebruikt en afgesloten daarna ik om 11:20 niet
zondag 11 feb 10:30 wel
savonds 17:49 niet
maandag 12 feb 9:50 niet
dinsdag 13 feb 8:23 wel
woensdag 14 feb 9:00 wel
donderdag 15 feb 8:30 niet
Ik wil graag WOL werkend hebben omdat ik door mijn handicap niet zelf mijn laptop aan kan zetten. Dus als de WOL app op mijn telefoon niet reageert moet ik iemand vragen, maar ik heb niet altijd iemand in de buurt. Niet ideaal voor mij dus.
Heeft iemand suggesties hoe ik de WOL van mijn laptop in kan regelen zodat deze altijd werkt?
ik heb in het bios wake on lan op enabled
in windows de snelle opstart mode uit staan
bij netwerk adapter de twee "wake on magic packet" en "wake on pattern match" opties beide op enable staan
In mijn router heb ik het mac adres staan in de wake on lan lijst.
Allemaal volgens de richtkijnen om WOL werkend te krijgen.
Ik heb een tijdje bij gehouden wanneer hij wel en niet reageert, denk misschien een patroon? ik zie het in ieder geval niet
als ik klaar ben zet ik mijn laptop elke keer gewoon uit.
zaterdag 3 feb 10:46 wel
zondag 4 feb 11:00 wel
savonds om 17:30 niet
maandag 5 feb 8:50 niet
dinsdag 6 feb 12:24 niet
woensdag 7 feb 9:30 niet Afgesloten in hibernate
woensdag savonds uit hibernate niet daarna pc weer normaal afgesloten/ uit gezet
donderdag 8 feb 8:20 wel
instelling "wake on magic packet for systeem" op enable gezet
vrijdag 9 feb 10:45 wel
zaterdag 10 feb eerst heeft vriendin gebruikt en afgesloten daarna ik om 11:20 niet
zondag 11 feb 10:30 wel
savonds 17:49 niet
maandag 12 feb 9:50 niet
dinsdag 13 feb 8:23 wel
woensdag 14 feb 9:00 wel
donderdag 15 feb 8:30 niet
Ik wil graag WOL werkend hebben omdat ik door mijn handicap niet zelf mijn laptop aan kan zetten. Dus als de WOL app op mijn telefoon niet reageert moet ik iemand vragen, maar ik heb niet altijd iemand in de buurt. Niet ideaal voor mij dus.
Heeft iemand suggesties hoe ik de WOL van mijn laptop in kan regelen zodat deze altijd werkt?