gedeelde remote workstation multi-monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:11
Beste Tweakers,

Ik werk bij een mkb waar we een krachtige workstation willen aanschaffen voor een stuk specifieke software (Comsol). Daarnaast zal de workstation ook gebruikt worden voor wat andere windows applicaties die wat extra rekenkracht kunnen gebruiken. Er zal windows 11 pro op de workstation staan.
Mocht het uitmaken, verwacht ik dat het een Dell workstation 7875 wordt met Ryzen Threadripper, een berg ram en een relatief lichte quadro gpu (T1000/ A2000 oid).

We willen 2 personen (waaronder ikzelf) gebruik laten maken van de workstation. Beide gebruikers werken veel thuis en hebben verschillende multi-monitor setups vanwege verschillende voorkeur. Ze hoeven niet tegelijk te kunnen werken op de workstation.
Ik gebruik 1xUWQHD, 1x FHD en 1x 3072x1920 (laptop scherm).
De andere gebruiker gebruikt 2x QHD.

Daarmee zijn we dus op zoek naar software die prettig en stabiel werkt en waarbij de weergave matched met setup van de gebruiker.
Ik heb zelf alleen ervaring met met Teamviewer en daar is het (voor zo ver ik weet) niet mogelijk de monitor setup van de user te gebruiken en wordt de setup van de workstation gebruikt.

Ik heb geprobeerd uit de lijstjes van "Top 10 beste remote software" etc. iets te vinden, maar monitor support lijkt geen belangrijke factor te zijn voor de mensen die dergelijke lijsten opstellen.

Graag hoor ik of iemand goede ervaringen heeft.
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Eldunari op 15-02-2024 10:28)

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
Waarom niet via RDP? Ik heb ook een zeer krachtige workstation waar ik op develop; Thuis heb ik een VPN zodat ik toegang heb tot alles in mijn thuis netwerk. Dan kan je eenvoudig inloggen op RDP. Dit doe ik ook vanuit mijn werk of vanuit het buitenland.

Als ik het goed heb is er ook een registry instelling die ervoor kan zorgen dat er 2 mensen tegelijk op een Windows machine kunnen inloggen. Zoiets als dit bijv:
- https://v2cloud.com/tutor...ltaneously-use-windows-10

[ Voor 19% gewijzigd door Neutrino op 15-02-2024 10:11 . Reden: linkje bijgevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
Waarom niet via RDP? Ik heb ook een zeer krachtige workstation waar ik op develop; Thuis heb ik een VPN zodat ik toegang heb tot alles in mijn thuis netwerk. Dan kan je eenvoudig inloggen op RDP. Dit doe ik ook vanuit mijn werk of vanuit het buitenland.

Als ik het goed heb is er ook een registry instelling die ervoor kan zorgen dat er 2 mensen tegelijk op een Windows machine kunnen inloggen. Zoiets als dit bijv:
- https://v2cloud.com/tutor...ltaneously-use-windows-10

[ Voor 19% gewijzigd door Neutrino op 15-02-2024 10:11 . Reden: linkje bijgevoegd ]

• Eldunari
Ik las van RDP dat het standaard enkel 1 monitor is en dat je de op de workstation dan ergens in de instellingen kunt aanvinken "Use all my monitors for the remote session."

Zoals ik het begreep gebruik je dus dezelfde monitors als wat er aan de workstation hangt. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik wil dus juist de monitors van de gebruiker hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30
Wanneer je dat vinkje inschakelt worden alle monitors van de gebruiker benut. Veel servers hebben niet eens een monitor gekoppeld.

• Eldunari
@davasch Dat is super om te horen. Ook wel logisch inderdaad. Had ik het gewoon verkeerd begrepen.
Bedankt.