Parkeerbeugel Erdi loopt vol met regenwater

Pagina: 1
Acties:

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Dag allen,

Ben al een paar weken aan het stoeien met ons betonnen parkeerbeugel die na een regenbui volloopt met regenwater.
Meerdere keren schoongemaakt en gecontroleerd naar een afvoergaatje maar deze niet kunnen vinden.

Bij de buren en daarnaast en daarnaast zie ik nergens een ophoping :)

In de handleiding zie ik ook niets hierover terugkomen. Moeten ze toch wel rekening mee gehouden hebben zou je zeggen?

https://www.erdi.nl/straa...rming-gelijk-aan-maaiveld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYLY4b1KZX2k2tgcBrVFKXSlyRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baJ0t1tw2VtPvI0YrGbjbf98.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk niet dat hier standaard gaatjes in zitten, het is 1 massief betonnen vorm.

Het staat je natuurlijk vrij om op wat strategische plekken gaatjes te boren.

Het gevaar van gaatjes met stilstaand water is dat tijdens het bevriezen eventueel het beton kan scheuren. Om dit goed te doen moet je mijns inziens onder het betonnen blok een laag grind storten minimaal 10 cm zodat het water snel kan weglopen in het grind en daarna de aarde in kan sijpelen. Als de grond heel erg verzadigd is met water (hoge grondwaterstand) dan is denk ik het model dat niet onder maaiveld ligt beter geschikt.

[ Voor 7% gewijzigd door LauPro op 15-02-2024 08:50 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
LauPro schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:49:
Ik denk niet dat hier standaard gaatjes in zitten, het is 1 massief betonnen vorm.

Het staat je natuurlijk vrij om op wat strategische plekken gaatjes te boren.

Het gevaar van gaatjes met stilstaand water is dat tijdens het bevriezen eventueel het beton kan scheuren. Om dit goed te doen moet je mijns inziens onder het betonnen blok een laag grind storten minimaal 10 cm zodat het water snel kan weglopen in het grind en daarna de aarde in kan sijpelen. Als de grond heel erg verzadigd is met water (hoge grondwaterstand) dan is denk ik het model dat niet onder maaiveld ligt beter geschikt.
Bedankt. Zojuist weer even gecontroleerd. Wanneer ik hem dichtklap dus op de grond leg en met een lange schroevendraaier precies op deze rode plekken ga graaien dan kom ik op zand uit 😅.
Zit dan al met mijn schroevendraaier onder het beton.
Het ligt er trouwens al 11 jaar en tot heden nooit een ophoping gezien, ja alleen echt met een stortbui.
Nu met miezeren loopt het al op dus lijkt er iets niet helemaal goed te zitten dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQe2Yziyu4FTDWQbs5c589kJksM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLdbWXuBzZVnhryIfcZmPZBH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door hoihoi66 op 15-02-2024 09:08 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

hoihoi66 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:08:
Bedankt. Zojuist weer even gecontroleerd. Wanneer ik hem dichtklap dus op de grond leg en met een lange schroevendraaier precies op deze rode plekken ga graaien dan kom ik op zand uit 😅.
Zit dan al met mijn schroevendraaier onder het beton.
Het ligt er trouwens al 11 jaar en tot heden nooit een ophoping gezien, ja alleen echt met een stortbui.
Nu met miezeren loopt het al op dus lijkt er iets niet helemaal goed te zitten dacht ik.
Ik zat net de tekening te bekijken en het leek ook wel alsof er gaten getekend waren. Dus inderdaad wel voorzien.

Blijf ik bij mijn punt dat je dit niet zo op zand kan leggen omdat het water dan niet snel genoeg weg kan en dat er dus grind onder moet. Achteraf is het altijd een hoop extra werk om dingen aan te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Als ik zo om mij heen kijk in Nederland is de grond op alle plekken verzadigd door de hoeveelheid regen de laatste maanden. Velden staan blank. Zoab werkt niet meer. Dus wellicht is de grond er onder gewoon verzadigd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hoe groot zijn die gaten? Je zou eventueel kunnen overwegen om een metalen buis met gaatjes rondom er in te drukken, zodat je een wat grote oppervlakte er onder hebt en dat het water goed in de grond kan lopen. Soort drainage buis.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:53
Wellicht heeft Erdi zelf een mooie oplossing ervoor of kan je minstens vertellen of en hoe afvoer zou moeten werken, even mailen zou ik zeggen.
Al ben ik het ook eens met hierboven, de grond is behoorlijk verzadigd overal door alle regen, verwacht dat daar het grootste probleem ligt.
Pagina: 1