ervaringen glazen dualcase met rgb verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik ben in het bezit van een oude pc van 2015 die ik in etappes wil gaan vervangen.
Op dit moment heb ik een cooler maaster case mastercase pro 5 met 1 rgb lint erin.
Ik zag op youtube een aantal positieve reviews van de Montech King pro 95 dual case en ik zit eraan te denken om deze te kopen.
Deze behuizing heeft 6 rgb ventilatoren en veel glas en dat ziet er op de videos mooi uit.
Het lijkt me dat je zo'n behuizing niet onder een bureau zet (waar nu mijn oude coolermaster behuizing staat), maar dat je deze op je werkblad zet.
Mijn vraag aan bezitters van zo'n glazen dualcase is : blijft dit ook mooi om te zien of ga je je dan op de duur toch ergeren aan de vele rgb verlichting en eventuele lawaai van ventilatoren omdat de behuizing dan veel dichter bij je oren en ogen staat dan als de behuizing onder je bureau staat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 19:50

Emiel1984

Made in NL

Je kan de RGB wellicht uitzetten en de fans beter inregelen zodat je deze niet meer hoort ?
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom je zoveel fans nodig zou hebben in een pc behuizing maar ik ben dan ook niet van de RGB :)

[LTS][MTS][HTS]

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:39
Emiel1984 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:39:
Je kan de RGB wellicht uitzetten en de fans beter inregelen zodat je deze niet meer hoort ?
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom je zoveel fans nodig zou hebben in een pc behuizing maar ik ben dan ook niet van de RGB :)
Ik snap dat je de RGB altijd uit kan zetten, maar dan doe je volgens mij de functie van de glazen dualcase teniet.
Verder kun je de fans goed inregelen, maar als de temp in de kast omhoog gaat zullen ze toch sneller gaan draaien wat meer geluid produceert en ik vraag me af of dat niet hinderlijk wordt als de kast zo dicht bij je oren staat.
Ik vraag me trouwens ook af of veel mensen zo'n glazen dualcase hebben of dat het gewoon een tijdelijke hype is. ( volgens mij is de lian-li 011D EVO-RGB wel heel populair.)
De 6 fans worden trouwens standaard met de King 95 Pro versie case meegeleverd.

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34
Ik denk niet dat je voor iemand anders kan bepalen of hij/zij veel last gaat hebben van de RGB of geluid. Dit is allemaal zo persoonlijk. De ene zal vol trots nog na jaren z'n spullen bewonderen, de ander (zoals ik) zou zich al vanaf seconde 1 eraan storen. Voor mij is een pc een werkpaard en geen showpaard. Dus heb ik ook per definitie een gesloten case. (Fractal design black solid) Aangezien hoge temperaturen tegenwoordig veel meer van belang zijn is eventueel een mesh voorkant nog wel te begrijpen omdat je dan wat betere luchtaanvoer kan creeren. De enige lampjes in mijn pc zijn de storingslampjes van het moederbord. Ik ben met je eens dat als je voor een showcase gaat, de locatie het liefst dan ook goed in het zicht is. Dan is het nog iets fijner dat de koeling goed geregeld is zodat de fans nooit op hoge toeren hoeven te draaien om de boel af te koelen. Maar ook geluid ervaringen zijn weer zo persoonlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Therazor op 15-02-2024 09:22 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

M'n eigen ervaring met fancy PC hardware is dat het een week echt leuk is en dat je daarna spijt hebt van de meerprijs omdat je alles weer uit zet en/of de kast weer buiten zicht zet. Maar er zijn ook genoeg mensen welke er van blijven genieten.

Als (weinig) geluid echt van belang is, wil je de PC niet kort naast je hoofd hebben staan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken