Ik wil de energievoorziening van een zonnepaneeltje kunnen schakelen met een ESP32. Het zonnepaneel kan een spanning van >20V genereren, maar vrijwel alle mosfets die ik vind gaan tot 20V gate-source voltage. Ik was wat aan het googelen naar een geschikte oplossing en kwam dit plaatje (hier) tegen:
/f/image/l1VM7nTeUvNPuxxCIhnebkZY.png?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp dit circuit niet helemaal. De poster heeft het over een hoge spanning die geschakelt moet worden (60-82V) en dit is blijkbaar een oplossing. Als de transistor uit staat, dan doet de voltage divider van R1 en R2 toch niks en is de spanning op je gate toch weer net zo goed die 60-82V? Of maakt dat niet uit zolang je mosfet uit staat?
- edit
volgende keer beter naar het icoontje van de mosfet kijken, de G en de S staan er notabene in
/f/image/l1VM7nTeUvNPuxxCIhnebkZY.png?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp dit circuit niet helemaal. De poster heeft het over een hoge spanning die geschakelt moet worden (60-82V) en dit is blijkbaar een oplossing. Als de transistor uit staat, dan doet de voltage divider van R1 en R2 toch niks en is de spanning op je gate toch weer net zo goed die 60-82V? Of maakt dat niet uit zolang je mosfet uit staat?
- edit
volgende keer beter naar het icoontje van de mosfet kijken, de G en de S staan er notabene in
[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 14-02-2024 20:45 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)