Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark19
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
Ik gebruik al enige jaren naar volle tevredenheid de app Flitsmeister (nu versie 11.5) totdat ik na de laaste Android en Flitsmeister update ineens geen meldingsgeluid meer krijg zodra mijn Samsung S22 vergrendeld is. Zodra mijn mobiel ontgrendeld worden alle geluidsmelding keuring doorgegeven. Ik heb alle instellingen in Android settings zoals "lokatie voor Flitsmeister altijd aan" en "batterij spaarstand voor Flitsmeister uit" goed ingesteld, en in de Flitsmeister app "Gebruik het systeemvolume" uitgeschakeld maar dit alles heeft niet mogen baten.
Geluid staat in de app op "Aan" en als geluidskanaal heb ik "Alarm " geselecteerd.
Verder heb ik bij aanvullende opties "geluid bij opstarten" en "Geluid bij afsluiten" aangezet. Deze worden wel afgespeeld zodra mijn mobiel vergrendeld is.
Bij geavanceerd is "Forceer telefoonspeaker ingeschakeld" en "Niet storen modus staat Uit"
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn dat er geen meldingsgeluid afgespeeld wordt zodra mijn toestel vergrendeld is?

[ Voor 5% gewijzigd door Mark19 op 14-02-2024 19:49 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Heb je in de instellingen van de telefoon iets aan staan dat meldingen verbied als de telefoon vergrendeld is?

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Samsung heeft onder settings -> notifications -> lock screen notifications de optie om per app aan te geven dat ze een notificatie mogen geven op je lock screen. Misschien mist daar nog een vinkje voor je flitsmeister app?

• Mark19
Bedankt voor jullie snelle reacties!
@swhnld: nee alle instellingen staan op toestaan. @drBunhead: onder " kies welke apps meldingen tijdens vergrrndeld mogen versturen" staat Flitsmeister op "aan*
Ik heb alle instellingen vanochtend nogmaals doorgelopen, maar alles lijkt goed te staan. Zo vreemd dat alles voor de update nog functioneerde en dat het nu niet meer werkt. De enige optie is nu mijn Samsung S22 ontgrendelen zodra ik in de auto stap en schermbeveiliging uit zetten zodat het scherm continue weergegeven wordt.

• swhnld
Je kunt nog een goede backup maken en een fabrieksinstellingen reset uitvoeren. Reële kans dat de laatste update onder water iets vernageld heeft, en dan vind je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark19
Terrug zetten naar fabrieksinstellingen swhnld? Is dat niet een wel heel rigureuze oplossing?
Voor de laatste update van Flitsmeiser en Android functioneerde alles echter nog uitstekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelscheper
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 18:57
Ik kwam hier alleen om te klagen dat ik met mijn S22 exact hetzelfde heb en er ook nog niet eeachter ben wat de oorzaak is. Het idee wat ik nu heb is dat de GPS locatie niet geüpdatet wordt zodra het scherm uit is (ondanks dat FM permanent toegang tot GPS heeft en batterij optimalisatie uit staat voor FM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:07
Bij mij met bixby routine werkt flitsmeister uitstekend, zelfs met scherm uit.

Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Log een klacht bij Flitsmeister zou ik dan zeggen, zij leveren ook gewoon support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickR10
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb echt exact hetzelfde probleem. Ook gezeik met FM op m'n S22. Werkte altijd prima. Nu heb ik ook nog eens een nieuwe auto welke werkt met Android Automotive en dus geen Android Auto ondersteunt met FM.

Ik heb de Flitsmeister Two gekocht, maar blijf tegen hetzelfde probleem aan lopen. Het lijkt alsof FM niet door het lock screen heen komt, ondanks dat ik alle bevoegdheden heb toegewezen.

Super vervelend, hopelijk vinden ze snel en oplossing. Anders voor mij echt een reden om te switchen naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzll
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb een soortgelijk probleem.
Tot voor kort had ik een Samsung Note met Android 11. Ik kreeg daar ineens geen meldingen meer in FM
Nu heb ik een Samsung XCover 7 met Android 13, en heb hier nu ook exact hetzelfde probleem. :-/

Na heel wat testen ben ik er achter gekomen dat de meldingen niet meer doorkomen wanneer het scherm uit is.
Het maakt niet uit of de telefoon vergrendeld is of niet.
Het maakt ook niet uit of de telefoon wel/niet aan de lader zit. Ik heb al van alles gebrobeerd met instellingen

Het criterium (bij mij iig) is dat het scherm aan moet blijven, anders krijg ik geen meldingen.

Ik heb automatische vergrendeling al uitgezet zodra mijn telefoon met de carkit verbonden is. Dit helpt dus niet
En je kunt je via Ontwikkelaars-opties wel instellen dat het scherm niet uit gaan bij opladen, maar het is allemaal zo'n gedoe. 8)7

Iemand dit dit herkent, en een oplossing heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Heb je al geprobeerd om een bixby routine in te stellen?
Als mijn telefoon met de auto verbonden is , dan start hij Spotify en flitsmeister op. Werkt zelfs als scherm uit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAzZHOSlElAoKLkVVSEPkMVvtRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFaj8zNWtxPJh50n1nPatdjG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door WhiteHwk op 29-03-2024 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 06:04
Gebruiken jullie HSP als BT profiel binnen FM?

Ik heb dit ook gehad na de laatsts updates (bij mij starten FM niet eens meer automagische) ik heb zowel een paar nieuwe machtigingen moeten aanpassen van android (ook de s22 hier) maar ook wederom wat instellingen in FM waaronder het BT profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2LwimmWDGPdka6lYtlkdtDhGeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8GsnzgJgXNbe2eSkWuB5oN3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door LopendeVogel op 29-03-2024 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
Cache Flitsmeister leeg gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
hanzzll schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 23:36:
Ik heb een soortgelijk probleem.
Tot voor kort had ik een Samsung Note met Android 11. Ik kreeg daar ineens geen meldingen meer in FM
Nu heb ik een Samsung XCover 7 met Android 13, en heb hier nu ook exact hetzelfde probleem. :-/

Na heel wat testen ben ik er achter gekomen dat de meldingen niet meer doorkomen wanneer het scherm uit is.
Het maakt niet uit of de telefoon vergrendeld is of niet.
Het maakt ook niet uit of de telefoon wel/niet aan de lader zit. Ik heb al van alles gebrobeerd met instellingen

Het criterium (bij mij iig) is dat het scherm aan moet blijven, anders krijg ik geen meldingen.

Ik heb automatische vergrendeling al uitgezet zodra mijn telefoon met de carkit verbonden is. Dit helpt dus niet
En je kunt je via Ontwikkelaars-opties wel instellen dat het scherm niet uit gaan bij opladen, maar het is allemaal zo'n gedoe. 8)7

Iemand dit dit herkent, en een oplossing heeft ?
Hoe heb je de locatietoegang en batterij gebruik ingesteld? Locatie moet op 'altijd toestaan staan' en batterij op 'onbeperkt'.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

swhnld schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:48:
Log een klacht bij Flitsmeister zou ik dan zeggen, zij leveren ook gewoon support.
👍

FM support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Mark19 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:36:
Ik gebruik al enige jaren naar volle tevredenheid de app Flitsmeister (nu versie 11.5) totdat ik na de laaste Android en Flitsmeister update ineens geen meldingsgeluid meer krijg zodra mijn Samsung S22 vergrendeld is. Zodra mijn mobiel ontgrendeld worden alle geluidsmelding keuring doorgegeven. Ik heb alle instellingen in Android settings zoals "lokatie voor Flitsmeister altijd aan" en "batterij spaarstand voor Flitsmeister uit" goed ingesteld, en in de Flitsmeister app "Gebruik het systeemvolume" uitgeschakeld maar dit alles heeft niet mogen baten.
Geluid staat in de app op "Aan" en als geluidskanaal heb ik "Alarm " geselecteerd.
Verder heb ik bij aanvullende opties "geluid bij opstarten" en "Geluid bij afsluiten" aangezet. Deze worden wel afgespeeld zodra mijn mobiel vergrendeld is.
Bij geavanceerd is "Forceer telefoonspeaker ingeschakeld" en "Niet storen modus staat Uit"
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn dat er geen meldingsgeluid afgespeeld wordt zodra mijn toestel vergrendeld is?
Het is alweer even geleden, maar ik had ook gezeur met mijn Samsung. Heeft te maken vermoed ik dat Samsung de mogelijkheid biedt om geluid van app te splitsen/zelf een voorkeur aan te geven hoe het geluid (bluetooth of speaker) afgespeeld moet worden.

Ik heb het destijds min of meer op kunnen lossen door met die instellingen en de instellingen in FM te rommelen. Maar het bleef behelpen. Waar ik met andere telefoons geen problemen had (wilde zelf graag en het geluid via bluetooth en via de speaker) was dat met Samsung een drama.

Maar goed mijn advies is dus met die instellingen te rommelen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Op mijn S22 heb ik alles op standaard gelaten.

Flitsmeister gebruikt bij mij alleen gps wanneer ik hem open, dus via de routine. En audioprofiel op ad2p .

Maar verschilt ook per auto radio
Staat niet in je handleiding welk audioprofiel hij ondersteunt?
Pagina: 1