Gmail op eigen domeinnaam doorlinken met DNS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-04-2024
Hoi,

Ik ben een hostingnoob en hoop heel hard dat iemand me kan helpen:

In 2010 heb ik mijn eigen domeinnaam geregistreerd bij het toenmalige domeinbalie (voor het gemak noem ik het domein pietjepuk.nl) en dit met wat uitzoeken via de MX-records gelinkt aan een legacy-free Gmail box. Als ik "mail.pietjepuk.nl" als url gebruikte kwam ik automatisch terecht in het splashscreen van Gmail waar ik de mogelijkheid had om een username in te vullen vóór het reeds ingevulde "@pietjepuk.nl" dus echt perfect.

Dit werkte jarenlang probleemloos tot domeinbalie achtereenvolgens door realhosting en nu yourhosting werd overgenomen. Opeens kreeg ik facturen voor het forwarden van de url mail.pietjepuk.nl. Ik protesteerde en later werd dat bedrag teruggestort. Afgelopen vrijdag heb ik in onderling overleg met de helpdesk het forwarden van "mail.pietjepuk.nl" uitgevinkt met de stellige belofte dat er niets zou veranderen. Dat bleek dus niet te kloppen: als ik nu mail.pietjepuk.nl intyp krijg ik een "deze domeinnaam is gereserveerd" melding.

Opnieuw contact met de helpdesk: "we kunnen er niets aan doen, als u op die manier toch in gmail terecht wil komen moeten we het Gmail-pad opnieuw linken aan mail.pietjepuk.nl en dit wordt aangerekend".

Mijn vraag (los van het feit dat het belachelijk is dat de info van de helpdesk niet klopte): moet dit inderdaad (betalend) doorgelinkt worden of kan het toch via DNS of de MX-records? Ik heb niet genoeg kennis van dit soort zaken. Als ik syno.pietjepuk.nl doe kom ik wel op de splashscreen van mijn syno dus ik snap niet zo goed waarop dat alias wel geforward kan worden zonder kosten en die mail.pietjepuk.nl niet?

Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

SambalBij

We're all MAD here

Het kan via de DNS. Maar waar heb jij je DNS ondergebracht? Als je ergens een .nl domeinnaam registreert, dan is het enige wat je daar van SIDN bij "krijgt" 2 NS records (nameservers)

Je zult dan ergens DNS servers moeten hebben draaien, en dat kost over het algemeen wat geld. Dat is vrij normaal. En alles in de wereld wordt ook steeds duurder. En sommige diensten die vroeger nog wel een gratis waren kunnen ook zomaar ineens wel wat geld gaan kosten.

Als jij daar niet voor wil betalen aan Yourhosting, dan houden ze alleen het domein voor je vast en in beheer, en zal dat waarschijnlijk inderdaad worden doorgelinkt naar zo'n 'gereserveerd' pagina.

Ik host mijn domeinen bij TransIP, en daar betaal ik voor een .nl domeinnaam een tientje (ex btw) per jaar.
Daarvoor krijg ik dan een inlog op een control panel waar ik zelf van zo'n domein de DNS records kan instellen zoals ik dat zelf wil.

Je zult in jouw geval neem ik aan ook zoiets nodig hebben. Je domein heeft MX records nodig zodat de mail bij Google wordt afgeleverd, en als je via mail.jouwdomein.nl ook bij de Google inlogpagina wil uitkomen zal je iets van een forwarder, of een CNAME of A record in de DNS nodig hebben.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 15:08
Als ik het verhaal van de TS lees heb ik het idee dat hij wel de nameservers van de provider gebruikt, maar niet meer de doorstuurservice, waar voor betaald moet worden.

Ik heb het idee dat je gebruik hebt gemaakt van Google's G suite (destijds gratis?), waarmee je je eigen domein kan koppelen aan Gmail. Ik ben er zelf niet bekend mee. Als je dit hebt, of had, dan zou volgens mij alleen DNS voldoende moeten zijn. Deze zou je moeten kunnen koppelen aan Gmail. Deze dienst is bij Google niet meer af te nemen en alleen nog in betaalde vorm beschikbaar. Als alternatief zou je mail kunnen doorsturen naar een Gmail adres. Echter, dat kan niet met dns. Een mailserver reageert doorgaans alleen als de ontvanger een voor hem bekende ontvanger is. Daarvoor is een mail doorstuurservice nodig om de mail door te sturen.

Ook qua webmail toegang zal je hier een kleine hosting nodig hebben om een redirect naar Gmail te doen, vooral sinds elk endpoint voorzien is van https (TLS). Je kan dan niet je dns simpelweg verwijzen naar gmail.com aangezien mail.pietjepuk.nl niet overeenkomt met het certificaat van Gmail.com.

Dat je syno.pietjepuk.nl wel kan benaderen dat snap ik. Dit is je eigen Synology waar een A record voor is aangemaakt naar je publieke IP-adres. Mogelijk heb je daar iets voor Lets Encrypt ingericht, zodat de verbinding beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
SambalBij schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:28:
Het kan via de DNS. Maar waar heb jij je DNS ondergebracht? Als je ergens een .nl domeinnaam registreert, dan is het enige wat je daar van SIDN bij "krijgt" 2 NS records (nameservers)

Je zult dan ergens DNS servers moeten hebben draaien, en dat kost over het algemeen wat geld. Dat is vrij normaal. En alles in de wereld wordt ook steeds duurder. En sommige diensten die vroeger nog wel een gratis waren kunnen ook zomaar ineens wel wat geld gaan kosten.

Als jij daar niet voor wil betalen aan Yourhosting, dan houden ze alleen het domein voor je vast en in beheer, en zal dat waarschijnlijk inderdaad worden doorgelinkt naar zo'n 'gereserveerd' pagina.

Ik host mijn domeinen bij TransIP, en daar betaal ik voor een .nl domeinnaam een tientje (ex btw) per jaar.
Daarvoor krijg ik dan een inlog op een control panel waar ik zelf van zo'n domein de DNS records kan instellen zoals ik dat zelf wil.

Je zult in jouw geval neem ik aan ook zoiets nodig hebben. Je domein heeft MX records nodig zodat de mail bij Google wordt afgeleverd, en als je via mail.jouwdomein.nl ook bij de Google inlogpagina wil uitkomen zal je iets van een forwarder, of een CNAME of A record in de DNS nodig hebben.
Dank voor de snelle reactie, ik heb het nergens ondergebracht. Letterlijk zoals ik schreef in 2010 met wat zoeken op google in de MX-records een aantal lijnen geschreven en dat werkte opeens op een soort van magische wijze :)

Ik ga mijn verlies nemen en dan toch maar gewoon dat doorsturen betalen omdat ik het erg handig vindt dat ik met mail.pietjepuk.nl meteen op de splash kom ipv. eerst via mail.google.com te moeten gaan.
Het stoorde me alleen dat ik ooit begon aan 7 euro per jaar voor een domeinnaam om dan nu meer dan 50 kwijt te zijn voor exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
sander85 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:48:
Als ik het verhaal van de TS lees heb ik het idee dat hij wel de nameservers van de provider gebruikt, maar niet meer de doorstuurservice, waar voor betaald moet worden.

Ik heb het idee dat je gebruik hebt gemaakt van Google's G suite (destijds gratis?), waarmee je je eigen domein kan koppelen aan Gmail. Ik ben er zelf niet bekend mee. Als je dit hebt, of had, dan zou volgens mij alleen DNS voldoende moeten zijn. Deze zou je moeten kunnen koppelen aan Gmail. Deze dienst is bij Google niet meer af te nemen en alleen nog in betaalde vorm beschikbaar. Als alternatief zou je mail kunnen doorsturen naar een Gmail adres. Echter, dat kan niet met dns. Een mailserver reageert doorgaans alleen als de ontvanger een voor hem bekende ontvanger is. Daarvoor is een mail doorstuurservice nodig om de mail door te sturen.

Ook qua webmail toegang zal je hier een kleine hosting nodig hebben om een redirect naar Gmail te doen, vooral sinds elk endpoint voorzien is van https (TLS). Je kan dan niet je dns simpelweg verwijzen naar gmail.com aangezien mail.pietjepuk.nl niet overeenkomt met het certificaat van Gmail.com.

Dat je syno.pietjepuk.nl wel kan benaderen dat snap ik. Dit is je eigen Synology waar een A record voor is aangemaakt naar je publieke IP-adres. Mogelijk heb je daar iets voor Lets Encrypt ingericht, zodat de verbinding beveiligd is?
Idem dank voor de snelle reactie!

Klopt wat je zegt; ooit ingesteld en nooit meer naar omgekeken. En het is inderdaad de gratis Gmail van vóór 2012. Ik snap ook je uitleg ivm. het doorsturen en waarom dat niet verwijsbaar is omdat het inderdaad geen email met een gmail verwijzing in de naam is. De syno weet ik eigenlijk niet meer hoe ik dat precies heb doorverwezen; ik ga eens kijken in de config bij yourhosting. De verbinding gaat via het standaard Let'sEncrypt certificaat van Syno zelf en wordt telkens automatisch vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 18:02
connick411 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Dank voor de snelle reactie, ik heb het nergens ondergebracht. Letterlijk zoals ik schreef in 2010 met wat zoeken op google in de MX-records een aantal lijnen geschreven en dat werkte opeens op een soort van magische wijze :)

Ik ga mijn verlies nemen en dan toch maar gewoon dat doorsturen betalen omdat ik het erg handig vindt dat ik met mail.pietjepuk.nl meteen op de splash kom ipv. eerst via mail.google.com te moeten gaan.
Het stoorde me alleen dat ik ooit begon aan 7 euro per jaar voor een domeinnaam om dan nu meer dan 50 kwijt te zijn voor exact hetzelfde.
Maar verhuis je domein dan naar Transip bv. 50 euro is idioot.

Je zegt "forwarden van de url", maar dat relateer ik niet aan DNS. Hoe heb je dit precies ingesteld dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet je dns registratie naar Cloudflare verplaatsen, die hebben een optie om een catchall te hebben zodat alles naar gmail word doorgestuurd. Je domein blijft wel bij je registrar. Kost niets en werkt prima.ik moest wel dnssec uit zetten bij mijn registar.

transfer je domein:
https://developers.cloudf...fer-domain-to-cloudflare/

catchall.
https://developers.cloudf.../email-routing-addresses/

[ Voor 45% gewijzigd door DRaakje op 14-02-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
Ik had er eigenlijk wel nog één vraag over: toen ik zag dat de forwarding volledig verdwenen was heb ik de helpdesk gevraagd om het te herstellen naar de oude staat. Dat zou vanuit een backup kunnen maar bleek later toch weer niet mogelijk te zijn.

Toen vroeg hij mij: naar welke url moet het doorverwezen worden? Ik heb nu mijn webmail uitgelogd omdat ik anders meteen ingelogd in Chrome in de Inbox terecht kwam maar ik kan nu het juiste adres voor de splashpage van mijn eigen email-account niet vinden (dus die waar @pietjepuk.nl al staat ingevuld en ik alleen nog een alias ervoor moet invullen). Is daar nog een trucje voor om de juiste url makkelijk te vinden en aan yourhosting door te sturen om het opnieuw in te stellen?

De reden dat ik die specifieke domein-splash pagina nodig heb is omdat ik meerdere mail-aliassen gebruik en dus door het gebruik van mail.pietjepuk.nl de optie krijg de juiste in te vullen ipv. al meteen terecht te komen in één specifieke mailbox.

[ Voor 14% gewijzigd door connick411 op 14-02-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
connick411 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:09:
Ik had er eigenlijk wel nog één vraag over: toen ik zag dat de forwarding volledig verdwenen was heb ik de helpdesk gevraagd om het te herstellen naar de oude staat. Dat zou vanuit een backup kunnen maar bleek later toch weer niet mogelijk te zijn.

Toen vroeg hij mij: naar welke url moet het doorverwezen worden? Ik heb nu mijn webmail uitgelogd omdat ik anders meteen ingelogd in Chrome in de Inbox terecht kwam maar ik kan nu het juiste adres voor de splashpage van mijn eigen email-account niet vinden (dus die waar @pietjepuk.nl al staat ingevuld en ik alleen nog een alias ervoor moet invullen). Is daar nog een trucje voor om de juiste url makkelijk te vinden en aan yourhosting door te sturen om het opnieuw in te stellen?

De reden dat ik die specifieke domein-splash pagina nodig heb is omdat ik meerdere mail-aliassen gebruik en dus door het gebruik van mail.pietjepuk.nl de optie krijg de juiste in te vullen ipv. al meteen terecht te komen in één specifieke mailbox.
Die url haal je die niet ergens uit je Gmail account of instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
pennywiser schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:04:
[...]

Maar verhuis je domein dan naar Transip bv. 50 euro is idioot.

Je zegt "forwarden van de url", maar dat relateer ik niet aan DNS. Hoe heb je dit precies ingesteld dan?
Ik ga morgen mijn blad opzoeken met de MX-records en die even delen; daarin staat alles wat ik in 2010 heb ingesteld. Hopelijk heb je dan een idee wat ik nu zou kunnen doen om het toch alsnog voor elkaar te krijgen.
Volgens mij had domeinbalie eigen dns-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
DRaakje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:04:
Je moet je dns registratie naar Cloudflare verplaatsen, die hebben een optie om een catchall te hebben zodat alles naar gmail word doorgestuurd. Je domein blijft wel bij je registrar. Kost niets en werkt prima.ik moest wel dnssec uit zetten bij mijn registar.

transfer je domein:
https://developers.cloudf...fer-domain-to-cloudflare/

catchall.
https://developers.cloudf.../email-routing-addresses/
Ik zou dit heel graag doen maar ik ben als de dood dat ik straks niet meer aan mijn mail kan en als ZZP-er is dat de dood in de pan. O-) Ik wil heel graag overzetten naar een andere partij maar ik durf dat zelf dus niet aan zonder een hulplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
pennywiser schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:13:
[...]

Die url haal je die niet ergens uit je Gmail account of instellingen?
Zou inderdaad ergens te vinden moeten zijn. Ik ga morgen eens snuisteren in het admin-account van mijn gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
Ik heb toch al eens gekeken in het beheerdersaccount van pietjepuk.nl van Gmail.

Deze stond aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMg1z6qgy--veS00H-BSRpCqm9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iq51t9KYaSq5L0s3kR49xlRp.jpg?f=user_large

Dit staat bovenaan als instructie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43BgzNLFdwqItP28rj_Z-sP2MyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VplEA9WZgrExCqCKaXU3nzN2.jpg?f=fotoalbum_large

Er staan nog andere opties zodat je ook bvb. je kalender kan shortlinken via je eigen domeinnaam of je drive. Het kan toch niet dat yourhosting voor iedere forward geld gaat vragen?

Ik heb ook het blad gevonden met de MX-records, bij mail staat:

mail 1 dag (geldig) CNAME (type) urlforwarding.domeinbalie.nl (waarde)

Dit leert me dus niets over de juiste forwarding url. :/

Ik zal morgen het hele blad scannen en anoniem maken (teveel werk nu).

Na edit: en nu wordt het helemaal wazig: als ik de url gebruik die het oorspronkelijk was en volgens mij door yourhosting geforward moet worden:

https://mail.google.com/a/pietjepuk.nl

Dan kom ik specifiek in mijn meest gebruikte email-adres terecht en niet bij de keuzepagina waar je de te gebruiken mail-alias eerst wil invullen.

[ Voor 15% gewijzigd door connick411 op 14-02-2024 22:44 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
connick411 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:18:
[...]

Ik zou dit heel graag doen maar ik ben als de dood dat ik straks niet meer aan mijn mail kan en als ZZP-er is dat de dood in de pan. O-) Ik wil heel graag overzetten naar een andere partij maar ik durf dat zelf dus niet aan zonder een hulplijn.
Huur dan een professional om je daarmee te helpen. Dat zou je als ZZP-er toch moeten begrijpen. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Room42
  • Niet online
connick411 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb ook het blad gevonden met de MX-records, bij mail staat:

mail 1 dag (geldig) CNAME (type) urlforwarding.domeinbalie.nl (waarde)

Dit leert me dus niets over de juiste forwarding url. :/
Die CNAME mag weg, je gebruikt de forwarding niet meer. Je maakt een eigen CNAME aan zoals Google je vertelt.
[...]

Na edit: en nu wordt het helemaal wazig: als ik de url gebruik die het oorspronkelijk was en volgens mij door yourhosting geforward moet worden:

https://mail.google.com/a/pietjepuk.nl

Dan kom ik specifiek in mijn meest gebruikte email-adres terecht en niet bij de keuzepagina waar je de te gebruiken mail-alias eerst wil invullen.
Dat is omdat je al ingelogd bent. Als je dat in een private window doet, zul je wel een inlogscherm krijgen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• connick411
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Die CNAME mag weg, je gebruikt de forwarding niet meer. Je maakt een eigen CNAME aan zoals Google je vertelt.

[...]

Dat is omdat je al ingelogd bent. Als je dat in een private window doet, zul je wel een inlogscherm krijgen.
Klopt, ik heb mijn history schoongemaakt en nu kom ik wel in het juiste scherm.

Samengevat: moet ik betalen voor forwarden of kan ik mail.pietjepuk.nl zelf toevoegen in de CNAME? (die domeinbalie url was trouwens nog van 2010, die zal al lang verdwenen zijn ondertussen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
connick411 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Samengevat: moet ik betalen voor forwarden of kan ik mail.pietjepuk.nl zelf toevoegen in de CNAME? (die domeinbalie url was trouwens nog van 2010, die zal al lang verdwenen zijn ondertussen).
Nee. Domein naar een goede maar wel goedkope aanbieder verhuizen, bv. Transip (12 euro) of Vimexx (6 euro) en je DNS zonefile bij Cloudflare zetten (gratis). Ikzelf gebruik dit met Vimexx als provider.

• Room42
  • Niet online
connick411 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Je kunt inderdaad gewoon zelf een CNAME record maken.

• connick411
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Je kunt inderdaad gewoon zelf een CNAME record maken.
Dan krijg ik deze foutmelding. Ik denk dus dat zij het wel degelijk zelf manueel moeten forwarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2CmO3305YPBTNg-Gw0xl4whdXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BWxPNg077kcHZNx6b123NzU.jpg?f=fotoalbum_large

• Room42
  • Niet online
connick411 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Dan krijg ik deze foutmelding. Ik denk dus dat zij het wel degelijk zelf manueel moeten forwarden:

[Afbeelding]
Dat is niet wat de handleiding van Google je instrueert. ;)
Een CNAME is een DNS-record, geen HTTP Redirect of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-02-2024 16:36 ]

• Room42
  • Niet online
Overigens kun je ook gewoon inloggen op https://gmail.com/ :z

• connick411
Maar welk CNAME record moet ik dan aanmaken om het wel voor mekaar te krijgen? Ik kan er verder ook geen info meer over vinden.

• Room42
  • Niet online
Stond hier niks bij?

[Afbeelding]

• connick411
Dat probeerde ik toch juist te doen met deze screencap?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2CmO3305YPBTNg-Gw0xl4whdXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BWxPNg077kcHZNx6b123NzU.jpg?f=fotoalbum_large

• Room42
  • Niet online
connick411 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Dat probeerde ik toch juist te doen met deze screencap?

[Afbeelding]
Waarom zit je een https-URL op te geven waar je met DNS werkt? :? Een URL is toch geen FQDN?

Wat ik bedoel: Stond er op die pagina niet een link naar de handleiding over het maken van de CNAME?

Hier: https://support.google.com/a/answer/53340

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 15-02-2024 16:50 ]

• connick411
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:48:
[...]

Waarom zit je een https-URL op te geven waar je met DNS werkt? :? Een URL is toch geen FQDN?

Wat ik bedoel: Stond er op die pagina niet een link naar de handleiding over het maken van de CNAME?

Hier: https://support.google.com/a/answer/53340
Dank voor de url, er stonden inderdaad verder geen instructies in (en ik ben een noob 8)7 .
Ik heb de CNAME forward nu aangepast naar ghs.googlehosted.com maar kan me niet voorstellen dat dat naar mijn eigen mailbox gaat wijzen..toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8xnUaSphY8vM9qb9S6v5ucUmiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKNuMorJSlPQFQg7416UgByn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik wacht wel even op je testresultaten. ;)

• connick411
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:03:
Ik wacht wel even op je testresultaten. ;)
Goed idee :)

• Room42
  • Niet online
Ik zie dat ik zelf trouwens 'ghs.google.com.' als value heb en ik heb ook GSuite Legacy (free) dus als ghs.googlehosted.com. niet werkt, kun je dat nog proberen.

Maar wat ik zeg; ik gebruik dat eigenlijk nooit, ik ga gewoon naar gmail.com.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 15-02-2024 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connick411
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:10:
Ik zie dat ik zelf trouwens 'ghs.google.com.' als value heb en ik heb ook GSuite Legacy (free) dus als ghs.googlehosted.com. niet werkt, kun je dat nog proberen.

Maar wat ik zeg; ik gebruik dat eigenlijk nooit, ik ga gewoon naar gmail.com.
Zal ik even wat zeggen? Het werkt!!!
Nu had ik ondertussen ook wel een mail gestuurd naar yourhosting met de melding dat ik er niet voor wou betalen uit principe gezien de absurde prijsstijging maar dat een geste gewaardeerd zou worden om de url alsnog te forwarden maar ik ga er voor het gemak van uit dat het komt door de toevoeging van de CNAME-regel :9

Je had overigens gelijk hoor, het kan ook gewoon via gmail.com maar dit is beter. Hartelijk dank voor de hulp!
Pagina: 1