Game crashes met R9 280 Gaming 3G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudike6
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-07 17:54
Goedenavond allen,

Sinds kort ervaar ik problemen met mijn MSI R9 280 Gaming 3G.
Wanneer ik een spel opstart en inlaad en ik rijd een stukje in Euro Truck Sim 2, zegt 'ie in één keer *poef* en weg is het spelletje. Gewoon uit het niets een crash. Dan krijg ik deze melding: https://drive.google.com/..._0JeKyHs/view?usp=sharing
en ook deze melding: https://drive.google.com/...5r_KB7G6/view?usp=sharing
ik hoop dat ik de afbeeldingen op deze manier goed heb gedeeld.

Dit is niet alleen bij ETS2; elk spel wat ik probeer zegt 'ie *poef*.
Oh ja, ik heb AMD Eyefinity aanstaan maar ik neem aan dat dat er niets mee te maken heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-2600
MSI R9 280 Gaming 3G
Asus P8P67LE
Allernieuwste AMD driver voor de kaart (22.6.1)
650 Watt voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geen idee wat ik hieraan zou kunnen doen, wel al wat op internet wezen zoeken en las daar iets over undervolten, maar heb er geen kaas van gegeten.

Ik hoop dat iemand gauw kan helpen, want ik raak met de minuut meer geërgerd.

Beste antwoord (via Rudike6 op 17-02-2024 09:52)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
Je voeding is al behoorlijk gedateerd. Het zou goed kunnen dat je voeding niet meer de spikes kan opvangen en daardoor je pc laat klappen.

Mocht het niet het probleem blijken te zijn, dan alsnog adviseer ik je om je voeding te vervangen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Tja, ik denk dat het een combinatie van outdated hardware, outdated software/firmware en drivers is.

En welke voeding heb je specifiek? Want een 650 watt zou voldoende moeten zijn, maar als je een crappy model hebt, dan kunnen dit soort problemen ook opsteken.

Echter denk ik dat je beter af bent met een upgrade kitje.

Je zou nog de Event Logs van Windows kunnen nakijken of daar nog wat in staat, maar ik betwijl het.
Mocht je het echt willen proberen, zou je ook nog een versie Windows installatie uitvoeren, maar gezien je hardware weet ik niet of Windows 10 op de laatste versie goed gaat werken.

• Rudike6
@Wylana Ik zit met de nieuwste firmware en drivers van de videokaart en CPU... Dat zou het probleem (denk ik?) niet kunnen zijn.

Mijn voeding is een POWER LC6650GP3 V2.3

Windows heeft de nieuwste versie van 10 (laatst nog geupdate) en draait als een zonnetje.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Je voeding is al behoorlijk gedateerd. Het zou goed kunnen dat je voeding niet meer de spikes kan opvangen en daardoor je pc laat klappen.

Mocht het niet het probleem blijken te zijn, dan alsnog adviseer ik je om je voeding te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudike6
@Wylana Bedankt voor de hulp!

Ik kwam erachter dat Win10 op legacy stond... Dus bios gewijzigd naar EFI-Compatible.

Ook kwam ik erachter dat mijn SSD f**ked is. Die heb ik vervangen (vandaar dat het schijflampje bleef branden en windows bevroor)

Windows nu op UEFI geïnstalleerd. Dus nu kijken of mijn problemen nu verholpen zijn.

Anders ga ik inderdaad een nieuwe voeding kopen. Deze PC is nog voor tijdelijk dus ik ga er niet teveel meer aan uitgeven. Over een maand of drie koop ik een gloednieuwe gaming PC.

Erg bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Ik zou eerst het meest obvious uitsluiten, in plaats zo'n zijspoor van de voeding. Namelijk, een tijdje draaien met een andere videokaart. Heb je dan nog steeds dezelfde issues dan kan je de videokaart eenvoudig uitsluiten.

ETS2 heeft verschillende opstartmodi, van directx t/m opengpl, wat als je ze allemaal eens probeert. Doet het spel het met geen van deze opties? Wat zeggen de logs van ets2?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1