Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Topicstarter
Mijn vraag
...
Stel ik heb een input directory, hoevaak per seconde kan ik die directory scannen op bestanden ? Ik heb bijvoorbeeld ramdisk en een ssd. Wat is dan de normale gang van scannen ? Wacht telkens 5 miliseconden zat ik aan te denken. Maar slijt dan het geheugen / ssd niet te hard ?

Is er een betere manier om een process te voeren van input van buitenaf ?

Of hoef ik me daar bij 1 msec zelfs niet druk om te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
debian 12.
Ssd
Tmpfs

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb lopen zoeken op pollen input directory, ssd, memory maar niets gevonden in het forum.

In php zou je dat het beste met inotify doen?
Ik zie ook zoiets als inotify-tools, hoe doen die dat ? Of heb je dan dat probleem niet omdat het een event is ?

Beste antwoord (via Anoniem: 80910 op 14-02-2024 18:37)

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:49
Sorry, what? Ik snap helemaal niets van wat je wil; maar elke paar (milli-!!!) seconden een directory scannen is echt nooit nodig, daar heb je juist inotify voor.

Afhankelijk van waarin/hoe je dit wil implementeren (shell script?) heb je wellicht iets aan inotifywait.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat is je use case?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sse wat read only is, wil ik middels een task een opdracht geven om bijvoorbeeld een template te parsen en dan versturen via het sse process. Ik dacht dus op een directory op mijn ramdisk. Dus ik post een server send request task en wacht erop middels javascript sourceEvent en als ik dit dan bijhoud met een timer heb ik volgens mij het time travel effect nagebootst, wil een cms bouwen en sse zou dan de ui kunnen updaten en kun je samenwerken in hetzelfde scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 80910 op 14-02-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Mqtt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je direct bij de disk kan dan zou ik inotify gebruiken, dat is daar voor gemaakt en is zo goed als instant. Dan hoef je niet te pollen maar kun je gewoon de inotify events afvangen.

Let wel op dat als je bijv. een bind mount gebruikt het al goed kan zijn dat die events niet doorkomen, het moet namelijk ondersteund worden door de storage driver.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:49
Sorry, what? Ik snap helemaal niets van wat je wil; maar elke paar (milli-!!!) seconden een directory scannen is echt nooit nodig, daar heb je juist inotify voor.

Afhankelijk van waarin/hoe je dit wil implementeren (shell script?) heb je wellicht iets aan inotifywait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ufear schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:32:

Blijft alleen de vraag over, Stel het kan niet anders, is het slecht voor het geheugen tmpfs of ssd ?

Bedankt voor de tip.

Kan ik mee verder

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80910 op 14-02-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:55
Ter verduidelijking, in deze context staat SSE voor Server-Sent Events.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 80910 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Blijft alleen de vraag over, Stel het kan niet anders, is het slecht voor het geheugen tmpfs of ssd ?

Bedankt voor de tip.

Kan ik mee verder
Het kan altijd anders. Het is wellicht niet slecht, maar je bent onnodig energie aan het verbranden en resources aan het verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 80910 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Bedankt voor de tip.

Kan ik mee verder
Lezen zorgt niet voor slijtage aan RAM of een SSD. RAM slijt nooit (DRAM vertrouwt op zeer frequent herschrijven van het RAM om te werken: Wikipedia: Memory refresh ) en SSD-slijtage speelt alleen bij schrijven. En is ook dan IMHO een overtrokken probleem waar de meeste mensen zich onterecht druk over maken.
Pagina: 1