Toon posts:

asus a7v266 ziet m'n asus v7700 geforce 2 niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hooi allemaal,

Ik heb een probleem met m'n a7v266 die m'n v7700 niet ziet. De v7700 is ok, doet het nog op ,'n ouwe asus p2b, en de agp bus van de a7v266 doet het volgens mij ook nog, m'n Matrox g200 loopt wel goed. Tijdens het opstarten krijg ik de beepcodes (1 lange, wat kortere erachter) wat erop duidt dat het moederbord de grafische kaart niet kan vinden.

Is er iemand die dit probleem kent en de oplossing weet ?

Alvast bedankt..

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klinkt stom, maar op veel manieren aan proberen te drukken en contactjes schoonmaken. Ook al heb je het al gedaan. Je zegt zelf dat vga en mobo in orde zijn, dus dan moet er ergens slecht contact ofzo zijn :)

Verwijderd

Lijkt mij ook ja, gewoon ff goed aandrukken.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 08:18
je zou eens in advanced chipset features setup moeten kijken (bios dus) naar agp driving control.
doe dat dus ffe met een oude pci kaart ofziets.
ik de kt7 faq op www.viahardware.com staat waar je m t beste op kan zetten.

maar het lijkt dat je de kaart gewoon niet goed heb aangedrukt. je mag geen enkel contactje meer zien van de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties...

Ik had inderdaad al op alle mogelijke manieren die geforce kaart erin gepleurd maar het is inmiddels opgelost: Standaard zit er een stukje plastic in de eerste 20 pinnen van de agp poort (agp pro) in de a7v266. Deze moest eruit waardoor ik de kaart nog iets meer kon verschuiven richting de kant waar dat stuk plastic in de weg zat. (Het viel me al op dat die G200 er veel moeilijker inging... doh!)

In ieder geval bedankt....
:+