Douchegoten bos-bomen probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPGP
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-04 16:54
Ik ga mijn badkamer renoveren en ben op zoek naar een douche goot. Ik zie door de bomen het bos niet meer... Er zijn zoveel opties, en ik zie zo weinig verschil.

Ik kan een easy drain halen voor veel geld of een Q1 TrisLine of een i-drain.

de goedkoopste zit onder de €150 en de duurste boven de €300. Buiten merknaam zal er vast verschil zijn, maar ik kom er niet uit. Is er iets mis met die van Q1, of betaal ik bij Easy Drain puur voor 't merk?

Iemand enig idee of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 17:02
Ik heb bijna alles zellf aangschaft voor de badkamer, behalve o.a. de drain.
Daar ging uit van het advies van de aannemer, die wekelijks diverse drains legt.
Die gaf mij de vrije keuze maar adviseerde wel easy drain. Die koste €220,-
Waarom ben ik echter vergeten :+

Edit: volgens mij had het te maken met veel vrouwen in huis, lange haren, verstoppingen en makkelijk schoonmaken, en niet zozeer technisch voordelen voor het verwerken

[ Voor 27% gewijzigd door barry86 op 14-02-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPGP
barry86 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:35:
Ik heb bijna alles zellf aangschaft voor de badkamer, behalve o.a. de drain.
Daar ging uit van het advies van de aannemer, die wekelijks diverse drains legt.
Die gaf mij de vrije keuze maar adviseerde wel easy drain. Die koste €220,-
Waarom ben ik echter vergeten :+

Edit: volgens mij had het te maken met veel vrouwen in huis, lange haren, verstoppingen en makkelijk schoonmaken, en niet zozeer technisch voordelen voor het verwerken
Ok, dat lange haren probleem ga ik ook hebben. Welke easy drain was dat voor 220? Ik zie vooral €300+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vaak is het verschil de inbouwdiepte en de manier van afwerken.

Als je weet hoe hij er uit moet zien (RVS/Zwart/Wit/Whatever) of een tegeldrain waarbij er een vloertegel in wordt gelijmd, kun je daarna kijken naar welke diepte je kwijt kunt, en als je ook die informatie hebt, zou je toch best een kleine shortlist moeten hebben.

Easydrain is een fijne om mee te werken, maar heb ook wel eens merkloze in mijn handen gehad, en uiteindelijk gaan die het ook gewoon doen.

Let wel even op of er losse draaibare dingen onder zitten, en of je je sifon e.d. nog normaal kan servicen, of vervangen indien ooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 07:49

sealy

bastards...

Het hangt ook van je loodgieter af :+

Die van mij zei dat, wanneer het je niet om een specifieke inbouwdiepte gaat, je kan pakken wat je mooi vind. Zoals hierboven ook genoemd: ook de goedkopen werken gewoon. De ene is misschien net wat makkelijker te stellen of schoon te maken dan de ander.

Wij zijn voor ons gastenverblijf voor een exemplaar van < E100 gegaan, geen centje pijn

[ Voor 12% gewijzigd door sealy op 14-02-2024 18:20 ]

nothing special

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk ook goed naar de afwerkrand aan de buitenkant. Mijn aannemer had een hekel aan de modellen die geen 'flens' hadden, je kunt dan niet met kimband de drain waterdicht maken.
De leverancier hield bij hoog & laag vast dat alleen een kitrand genoeg was. Maar als die kitrand het begeeft loopt het water zo langs je drain weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
Wij hadden eerst een goedkopere drain van de Hornbach. Tot dat er bepaalde kunstof op hogers het begaven of verdwenen ( tja kinderen)
En toch vaak verstopt met haren.
Toen er lekkage kwam hebben we de vloer en achterwand vervangen Inc. nieuwe drain.

We hebben nu een easy drain met dryphon
https://www.easydrain.nl/dryphon/

Scheelt heel veel gedoe met schoonmaken. Veel minder vaak haren eruit halen.

En een drain waarbij de goot uit een stuk bestaat zonder aparte kleine onderdelen scheelt ook weer

https://www.easydrain.nl/...ct-30-clean-zero-dryphon/

Ze hebben meer mooie drains.
Voordeel ook altijd reserve onderdelen.

Ja een drain is een drain en het werkt maar met het ene merk heb je wel meer zekerheid op werking en onderdelen dan de andere.
Mijn advies geef liever die paar tientjes meer uit aan een goed merk en een die je mooi vind.
Je hebt er straks dagelijks mee te maken en dan wil je dat het goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 14-02-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:18
Wij hebben net deze geplaatst
https://sanitairkamer.nl/...flens-80x7cm-sk50805.html

Nette afwerking, alle onderdelen zoals kerfi doek erbij, makkelijk rooster voor haren, en qua prijs niet de duurste.
vele merken vergeleken, maar prijs/kwaliteit kwam deze er voor ons het beste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 00:21
2 easydrains hier in huis. Type TAF LOW. De loodgieters (twee verschillende met serieus veel ervaring) vonden het maar een vreemd ding. Dat kan overigens aan dit specifieke type liggen.
Verder vind ik het schoonmaken echt een rotwerk. Vooral lange vrouwenharen ;). Ziet er mooi uit, maar een putje is echt veel handiger eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-05 16:55
Onze aannemer zweert bij Aco drains. Wij hebben een Aco Showerdrain C en dat bevalt prima. Is te krijgen in meerdere kleuren en met verschillende roosters. In ons vorige huis hadden we een EasyDrain Nano en daar was ook niets mis mee. Ik vind wel dat de Aco een betere manier heeft van het opvangen van haren etc. Zij gebruiken een bakje terwijl in de EasyDrain een soort roostertje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

Hier een simpele volledig RVS doucheput van 15x15. Zeer functioneel en super eenvoudig schoon te maken. Past precies op de plek van één vloertegel.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59
Wij hebben een tegeldrain.
Ik vind het echt prachtig.

Maar ja, schoonmaken is wel echt een klusje en moet eigenlijk gewoon 1 keer per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:11
TheGhostInc schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:44:
Kijk ook goed naar de afwerkrand aan de buitenkant. Mijn aannemer had een hekel aan de modellen die geen 'flens' hadden, je kunt dan niet met kimband de drain waterdicht maken.
De leverancier hield bij hoog & laag vast dat alleen een kitrand genoeg was. Maar als die kitrand het begeeft loopt het water zo langs je drain weg.
Inderdaad, ik neem altijd goedkope rvs drains met flens. Werken prima, die dingen zonder flens kan je nooit je kimband mooi op bevestigen.

Die goedkope zit vaal al netjes een membraam bij op de goede maat om in je kimband te verwerken voor de goede waterdichtheid.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50
joke_name schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:28:
Wij hebben een tegeldrain.
Ik vind het echt prachtig.

Maar ja, schoonmaken is wel echt een klusje en moet eigenlijk gewoon 1 keer per week.
Ik heb ook een tegeldrain en die kan ik zelfs zonder het hulp haakje wel met mijn vinger eruit krijgen.
1 persoon huishouden en als man geen lange haren.... dus schoonmaken is zeker niet 1x in de week nodig hier.
Als het nodig is, ik zie dat het water dan minder wegloopt. Even de "tegel" eruit, vinger over filter rooster, haartjes eruit en gaan weer. Wel geteld misschien 30s werk.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij hebben zoiets als dit;

https://www.badkamerwinke...-geborsteld-rvs-edcar800m

Alleen mist volgens mij die hele inzet bak eronder (Die je normaal eruit haalt om schoon te maken). Dus al het vuil spoelt direct weg. We wonen hier nu 6 jaar, en nog nooit verstopping gehad. Huishoudster maakt eens in de twee weken 't rooster schoon.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GPGP
d-vine schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:56:
Wij hadden eerst een goedkopere drain van de Hornbach. Tot dat er bepaalde kunstof op hogers het begaven of verdwenen ( tja kinderen)
En toch vaak verstopt met haren.
Toen er lekkage kwam hebben we de vloer en achterwand vervangen Inc. nieuwe drain.

We hebben nu een easy drain met dryphon
https://www.easydrain.nl/dryphon/

Scheelt heel veel gedoe met schoonmaken. Veel minder vaak haren eruit halen.

En een drain waarbij de goot uit een stuk bestaat zonder aparte kleine onderdelen scheelt ook weer

https://www.easydrain.nl/...ct-30-clean-zero-dryphon/

Ze hebben meer mooie drains.
Voordeel ook altijd reserve onderdelen.

Ja een drain is een drain en het werkt maar met het ene merk heb je wel meer zekerheid op werking en onderdelen dan de andere.
Mijn advies geef liever die paar tientjes meer uit aan een goed merk en een die je mooi vind.
Je hebt er straks dagelijks mee te maken en dan wil je dat het goed werkt.
Zo'n Dryphon ziet er zeker goed uit. Vind nu wel alleen versies zonder flens. https://www.sanitairwinke...dryphon-zero-tegel-ws30mm

Denk idd wel dat ik maar voor een easy drain ga. bij voorkeur wel met flens, dus nog even doorzoeken naar de juiste versie.
Pagina: 1