[X] debian upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hallo mensen

Ik probeer X onder debian aan de praat te krijgen, ik had nog r2.2 cd's liggen en die heb ik geinstalleerd en vervolgens via apt-get dist-upgrade de boel ge-upgrade.

Nu kan ik X alleen opstarten in 8bpp in een resolutie van 320*200 (doom style :)), X config-proggies kunnenn zoiezo mijn intel i740 niet automatisch vinden (alhoewel hij wel in de lijst met ondersteunde video kaarten staat), nu dacht ik eraan om eens te kijken of mijn X versie niet verouderd was. Ik weet niet precies hoe je dit vind, maar in man XFree86 vind "Version 3.3.5" terug, dus dat zal het wel zijn. Inmiddels is 4.1.0 al uit.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit met apt-get upgraden? Ik ben zelf gewend met redhat te werken (rpm -i gedoe), dus dit is nog een beetje wennen.

Alvast bedankt

edit: of zal ik toch maar de nieuwste debian cd's downloaden? Is op zich voor mij niet zo een probleem :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Nee joh, dat hoeft niet.
Wat je moet doen is alleen je X upgraden.
Daarvoor moet je het pakket x-window-system installeren.
Om te controleren of je nog ouwe zooi hebt kun je dpkg gebruiken. (dpkg -l geeft een lijst)
dpkg -l | grep 3.3 geeft alle regels waar 3.3 staat weer.

Je moet natuurlijk wel een unstable en unstable/non-us regel in je sources.list zetten. Gebruik ff de search, dan vind je hier op het forum genoeg voorbeeld sources.list bestandjes.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Allereerst: de 2.2 CDs zijn de nieuwste Debian Stable. Woody wordt als het goed is binnen een maand of 4 de nieuwe stable.
Er zijn wel onofficiele Woody iso's dacht ik, en voor een desktop is software die jonger is dan 2 jaar oud ook niet gek, maar het kan met Debian potato (aka 2.2) wel.

Maar dan moet je idd je sources.list aanpassen en de nieuwe X installeren, maar (als je al tevreden bent met X 4.0.3 ipv 4.1.0) je kunt beter testing erin zetten dan unstable.