hallo mensen
Ik probeer X onder debian aan de praat te krijgen, ik had nog r2.2 cd's liggen en die heb ik geinstalleerd en vervolgens via apt-get dist-upgrade de boel ge-upgrade.
Nu kan ik X alleen opstarten in 8bpp in een resolutie van 320*200 (doom style
), X config-proggies kunnenn zoiezo mijn intel i740 niet automatisch vinden (alhoewel hij wel in de lijst met ondersteunde video kaarten staat), nu dacht ik eraan om eens te kijken of mijn X versie niet verouderd was. Ik weet niet precies hoe je dit vind, maar in man XFree86 vind "Version 3.3.5" terug, dus dat zal het wel zijn. Inmiddels is 4.1.0 al uit.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit met apt-get upgraden? Ik ben zelf gewend met redhat te werken (rpm -i gedoe), dus dit is nog een beetje wennen.
Alvast bedankt
edit: of zal ik toch maar de nieuwste debian cd's downloaden? Is op zich voor mij niet zo een probleem
Ik probeer X onder debian aan de praat te krijgen, ik had nog r2.2 cd's liggen en die heb ik geinstalleerd en vervolgens via apt-get dist-upgrade de boel ge-upgrade.
Nu kan ik X alleen opstarten in 8bpp in een resolutie van 320*200 (doom style
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit met apt-get upgraden? Ik ben zelf gewend met redhat te werken (rpm -i gedoe), dus dit is nog een beetje wennen.
Alvast bedankt
edit: of zal ik toch maar de nieuwste debian cd's downloaden? Is op zich voor mij niet zo een probleem