Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Mijn vraag

Ik overweeg een abo op Microsoft 365 basis (2€/mnd) te nemen zodat ik op mobiel en tablet (weer) in Excel en Word kan editen.
Wat ik niet kan terugvinden bij de vrienden van microsoft .... krijg ik bij het basis abo ook de apps ter beschikking of is dat alleen de web-based versie zonder reclame?
Wie helpt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:33

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Je krijgt wel de apps, maar niet de desktop apps (mogelijk een definitieverschil met @wagenveld).

Dus als je usecase is om mobiel (smartphone, tablet) te werken, dan kun je met dit abonnement wellicht uit de voeten.

Wil je ook de desktop-apps (Windows, macOS) - dan is dit niet het juiste abonnement en moet je naar Personal, Family of Business. Je kunt wel de browserversies gebruiken op die OS-en.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14-02-2024 15:53 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
Beiden dank voor de snelle reactie.
Het gaat idd alleen om de mobiele apps op android.
Ik zie in de link van @wagenveld dat ik een maand kan proberen, dan kom ik er vanzelf achter 👍.
Daarna zal ik nog even mijn ervaring terugmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Excuus, de mobiele apps kun je altijd gebruiken, de desktop apps ging ik vanuit dat je die bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
de mobiele apps kun je altijd gebruiken
Als "gebruiken" alleen betekent "lezen" dan klopt dat ... wijzigen kan niet.
Beetje als ... wel in een auto mogen zitten maar niet mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Volgens mij heb je enkel een M365 account nodig, geen abonnement:
Microsoft 365-app voor Android - Microsoft Ondersteuning.
Wat dan exact die 'premium' functies zijn is een goeie maar omvat iig niet bewerken en opslaan want dat kan ik ook gewoon met mijn gratis MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
https://www.microsoft.com.../microsoft-365-basic-faqs

In een notedop:
  • Het Microsoft 365 Basic abonnement biedt je iets meer functies, zoals reclame vrije toegang tot je mailbox in Outlook.com en webversies van Microsoft 365-apps als Word, Excel, PowerPoint en OneNote
  • 100GB Onedrive/Outlook opslag
  • Recht op technische ondersteuning bij M365 apps + Windows 11
NB: die 100GB Onedrive opslag wordt toegevoegd aan je Microsoft account en kun je dus ook op je PC in de Onedrive desktop app gebruiken. Effectief kun je dan 100GB in je Onedrive opslaan. Dat kan net genoeg zijn voor een sync (beperkte backup) in de cloud van je Bureaublad, Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Video's

Wil je meer functies en/of opslag dan is er Microsoft Personal/Family of de diverse bedrijfsabonnementen

[ Voor 32% gewijzigd door akimosan op 14-02-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Naast de voordelen die je krijgt met Microsoft 365 Basic, kun je ook gratis aan de slag met een Microsoft-account, waarmee je toegang krijgt tot populaire Microsoft 365-apps als Word, Excel, PowerPoint en OneNote.
Bovenstaande staat op de website die aan de link van @akimosan hangt , android wordt niet vermeld.
Ik heb de €2 versie geïnstalleerd op mijn Samsung tablet en Samsung smartphone. Dat ging allemaal niet soepel (door onbekendheid en eigen onhandigheid).
Op beide android-apparaten staat de Microsoft 365 app en beide zijn ingelogd onder hetzelfde account. Vreemd genoeg werken de excel- en word-apps op de smartphone (S22 ultra) prima maar op de tablet (S6-lite) kan ik nog steeds niets wijzigen. Vanuit de 365-app kan ik op beide toestellen in One-drive documenten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bovenstaande staat op de website die aan de link van @akimosan hangt , android wordt niet vermeld.
Dat hoeft ook niet. Mits de app (client) door Microsoft wordt geleverd / ondersteund op je OS/Device kun je je account erop gebruiken. Voor Android/Mac/iOS/FireOS zijn er officiële clients. Er zijn daarnaast OpenSource apps voor Linux van 3rd party developers, voor support moet je dan bij de 3rd party app developer zijn.

Als het op het ene device niet werkt en het andere wel, met hetzelfde account dan is dat wat vreemd maar ik zou de account config controleren. Onedrive is een aparte app, ondanks de integratie in de M365 client.

Om zeker te zijn dat je de app juist hebt ingesteld op je S6 Lite tablet:

Open de Microsoft 365 (Office) app en controleer account / voeg desnoods opnieuw toe / wissel account:

Als het goed is zou je in de app je account moeten kunnen zien staan, de status Geabboneerd en bij Abonnementen ook het juiste abonnement vermeld.

Op beide devices zou je uiteraard hetzelfde account moeten hebben staan en dit moet (uiteraard) een Microsoft ID zijn.

Voorbeeld (mijn accountnaam en dergelijke heb ik uiteraard afgeplakt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBA7cf41F3cFXMwHf3BvM_wqSoU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GMmwhSyj5gxhUPPQ3lOaRrLR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door akimosan op 14-02-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Op tablet en telefoon staat in de 365-app exact hetzelfde account zoals in de bijlage.
Het betreft een abo met gratis proefmaand vandaar de term gratis.
Denk dat ik morgen met de ondersteuning van microsoft ga chatten .... als ik contact krijg .. heb ik geen ervaring mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/433GkS-N_WKX3ZbMkRIEbg0KCEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyF1Wa93wlAmKQEHhcSodnkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
Via chat contact gehad met de helpdesk vam microsoft ... ging vlotjes.
Wat mij duidelijk is geworden is dat de microsoft-apps gratis te gebruiken zijn op schermen kleiner dan 10.1 inch en dat voor grotere schermen (dus tablets) een zwaarder abonnement nodig is dan office 365 basic. Jammer maar het is niet anders.
Het proefabo ga ik niet verlengen en ga verder met de webbased versie, 100gb extra cloudopslag heb ik niet nodig.
Allen dank voor het meedenken.
Pagina: 1