Kast onder bureau - normale behuizing op zijkant of HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:04
Ik heb een mooi Gispen bureau met 'zwevende ladeblokken.' Ik heb nu een computerkast onder het bureau staan, maar die zitten mijn benen erg in de weg. De kast naast het bureau wil ik niet/kan niet en aangezien ik de kast ook niet per se hoef te zien wil ik het graag verwerken onder het bureau, onder een ladeblok.

Daarvoor zoek een kast die eronder kan. Afstand vloer tot onderkant ladekast is +-21cm.

Mijn huidige kast is 23cm breed dus die kantelen en eronder schuiven kan net niet. Ik kan een andere kast kopen die minder breed is, maar wil nog wel voldoende ruimte hebben om dingen in te bouwen. Geen micro kast dus. Ik zie ook HTPC-kasten die geschikt zouden kunnen zijn.

Kan mij voorstellen dat je rekening moet houden met de luchtinlaten/koeling. Ga verder geen zware games op 4K en/of videobewerking zaken doen. Ik zit wel te denken om bij een normale kast wat rubbertjes te doen en dan een ventilator onder en boven te plaatsen (dus eigenlijk aan de zijkanten).

Maar misschien is een HTPC kast al geoptimaliseerd voor zo'n situatie

Hebben jullie ideeën of het kan met een normale kast, hoe ik het misschien beter/anders zou kunnen oplossen, of dat jullie zeggen; "Ga gewoon voor een HTPC kast". (Vroeger had je ook nog desktop als formfactor, maar dat kom ik nergens meer tegen trouwens.)

Zie hieronder een snelle schets van mijn bureau, met in rood een lijntekening van het idee. De onderkant van het ladeblok is trouwens open, dus het blokkeert niet de lucht (vast wel wat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqZkYZHxvrB2J5ExtAEnFUe8jEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAG2Zrf0XpK8huQbguN0I5fr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:56
Wat komt er in de kast? Vooral cpu en gpu zijn belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:26
PC inbouwen in een lade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Uszka schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:24:
Wat komt er in de kast? Vooral cpu en gpu zijn belangrijk om te weten.
Ik heb nu een AMD Ryzen 2600x en een AMD 580 videokaart. Beiden moeten een keer vervangen worden binnenkort dus ik die zin ben ik relatief vrij. Volgens mij doel je op de ruimte? Het liefst heb ik de maximale ruimte naar de ruimte. Moet nog even meten hoeveel ruimte (diepte) er is tussen de poten. Maar ik maak het mij liever niet moeilijk door alles extreem klein te hoeven houden, maar als dat moet, dan moet het.

Weet nog niet precies wat er precies inkomt, maar ik denk een AMD 5600? Koeler kan ik wel aanpassen met een aftermarket, videokaart als dat nodig zal ik dan wel rekening mee houden.

Inbouwen in een lade kan natuurlijk, maar heb het liever onder het bureau, om niet teveel laderuimte op te hoeven geven.

Volgens mij zijn alleen die Silverstone kasten geschikt. Grappig, volgens mij waren er vroeger wel meer platte kasten AKA Desktop-kasten. Maar blijkbaar heeft niemand daar meer behoefte aan? Toch gek, voor mensen die niet per se een laptop willen danwel een mini-pc.

[ Voor 23% gewijzigd door webber87 op 14-02-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Met die CPU en GPU heb je waarschijnlijk al meer dan 5 jaar niets veranderd aan deze pc. Hoe belangrijk is het uitbreidbare van een desktop dan nog? Kun je dan toch niet af met een mini PC? Er zijn er ook met dedicated GPU. De Ryzen 5 5600 zit al bijna een jaar op dezelfde prijs, als je nog veel langer wacht gaat die uit de handel en gaat de prijs weer omhoog.

Je zegt nu voor de rest niet wat je nog in je desktop hebt dat die grootte verantwoordt, veel opslag misschien?
Grappig, volgens mij waren er vroeger wel meer platte kasten AKA Desktop-kasten. Maar blijkbaar heeft niemand daar meer behoefte aan? Toch gek, voor mensen die niet per se een laptop willen danwel een mini-pc.
Die heb je nog wel, maar dan als zakelijke modellen van OEMs zoals Dell (Optiplex SFF) en HP (Elite SFF of Pro SFF), maar ja dat zijn dan ook weer kleinere behuizingen waar jouw GPU niet in past. Voor zelfbouw met veel uitbreidingsmogelijkheden zijn die kasten vrij nutteloos, airflow naar GPUs is meestal niet zo goed.

Zelfde probleem met die HTPC kasten zoals de Silverstone Grandia reeks met meestal een helemaal gesloten voorkant, de airflow is minder belangrijk dan het visuele, zeker voor de GPU blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
MacPoedel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:22:
Met die CPU en GPU heb je waarschijnlijk al meer dan 5 jaar niets veranderd aan deze pc. Hoe belangrijk is het uitbreidbare van een desktop dan nog? Kun je dan toch niet af met een mini PC? Er zijn er ook met dedicated GPU. De Ryzen 5 5600 zit al bijna een jaar op dezelfde prijs, als je nog veel langer wacht gaat die uit de handel en gaat de prijs weer omhoog.

Je zegt nu voor de rest niet wat je nog in je desktop hebt dat die grootte verantwoordt, veel opslag misschien?

[...]

Die heb je nog wel, maar dan als zakelijke modellen van OEMs zoals Dell (Optiplex SFF) en HP (Elite SFF of Pro SFF), maar ja dat zijn dan ook weer kleinere behuizingen waar jouw GPU niet in past. Voor zelfbouw met veel uitbreidingsmogelijkheden zijn die kasten vrij nutteloos, airflow naar GPUs is meestal niet zo goed.

Zelfde probleem met die HTPC kasten zoals de Silverstone Grandia reeks met meestal een helemaal gesloten voorkant, de airflow is minder belangrijk dan het visuele, zeker voor de GPU blijft er weinig over.
Dank voor je reactie. Klopt wat je zegt. Heb tussentijds alleen een paar extra geheugenreepjes erbij gestopt. Mini PC zou wellicht ook wel kunnen. Mijn gevoel bij een mini PC is dat je wel erg gebonden bent aan de ruimte. Stel de videokaart gaat kapot, dat ik dan weer een mini-mini kaart moet zoeken, wat natuurlijk veel minder voorradig is via een Vraag & Aanbod dan een normaal formaatje. En dus duurder. Denk ik.

Een dedicated videokaart zou ook kunnen, maar ook hier weer het 'idee' dat ik veel inlever. Ik speel veel Company of Heroes 3 op een 4K-scherm, soms een nieuwe FPS. Ik hoef ook zeker niet een 4K game PC, maar wel aardige graphics en een aardige FPS.

De kast hoeft eigenlijk ook helemaal niet mooi te zijn, als het maar goed werkt (warmte-afvoer, geluidsdemping, krijg alles er makkelijk in..). En het moet natuurlijk passen onder het ladeblok ;)

Ga toch ook die andere formfactors maar eens meenemen in mijn vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:06
er zijn zat mATX kasten waar full size cpu koelers en gpu's in passen die minder breed zijn dan 21cm
categorie: Behuizingen

ik zou wel een model met stoffilters kiezen als je je pc op de grond gaat leggen

[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 19-02-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:04
Tja, vroeger waren PCs allemaal letterlijk desktop en zaten ze op je bureau, onder je monitor.
Dan kan je makkelijk floppys verwisselen of CDs.
Anyway, iedere kast kan je op z'n kant leggen (moederbord onderin) en op deze manier gebruiken zonder dat dit echt problemen geeft met koeling oid.
Ik zie niet in waarom je specifiek naar HTPC zou moeten kijken, want strikt genomen is dit niet per se nodig, maar mogelijk zitten er leuke modellen tussen.
Denk er wel aan, als je hem platlegd, is de kast vrij breed.
Een standaard ATX moederbord is al 25cm breed.
Voeg een voeding toe en kast en dan zit je al snel op 40-50cm.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
En een Ikea plank tegen de muur rechts en daar je PC op? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbMV6ENyg0KpA_t8CO44i1GCWS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWlDzERZCiSnnN4vSVZls2F7.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je geschetst hebt zou echt mijn laatste oplossing zijn; desnoods zou ik mijn PC voorzien van (hele) lange kabels en hem ergens anders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Ik ga mijn PC-upgraden en bijna weer vanaf de grond opbouwen. Van een ATX mega naar een kleine kast SFX-kast welke ik vervolgens niet verticaal, maar horizontaal (op zijn/haar zij) te leggen. Reden: Appartement in Amsterdam, PC staat redelijk in de woonkamer, dus wil de kast wegwerken onder een Gispen bureau met zwevende ladeblokken...

Dat wil ik gaan doen met de volgende onderdelen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 235,70€ 235,70
1MoederbordenMSI MAG B650M MORTAR WIFI€ 185,08€ 185,08
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 367,-€ 367,-
1BehuizingenInter-Tech IM-1 Pocket€ 69,09€ 69,09
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9x65€ 52,90€ 52,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 115,90€ 115,90
1VoedingenSilverstone SX700-PT€ 158,29€ 158,29
Totaal€ 1.183,96

Heeft iemand een idee of het veel uitmaakt qua koeling en/of ik ergens rekening mee zou moeten houden? Heb proberen te zoeken op dergelijke builds maar kan weinig vinden. Probeer met de onderdelen rekening te houden met warmteontwikkeling. De kast is behoorlijk open volgens mij dankzij de gaatjes structuur. De pootjes onder de kast verplaats ik naar de zijkant.

En ik denk dan aanzuigen van onderen, afzuigen naar boven, en de voeding naar de zijkant?

Nu bedenk ik me nu ik dit schrijf: We hebben vloerverwarming. Moet ik daar nog rekening mee houden? Vloer is max. 30 graden bij verwarmen geloof ik.

(Heb de vraag waarom tegenwoordig de kasten allemaal verticaal zijn ipv horizontaal, had ik al eens eerder gesteld, daar zie je ook mijn idee om de kast onder een ladeblok weg te werken.)

[ Voor 7% gewijzigd door webber87 op 04-05-2024 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Wildfire

Joy to the world!

webber87 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 00:13:

[..]

Nu bedenk ik me nu ik dit schrijf: We hebben vloerverwarming. Moet ik daar nog rekening mee houden? Vloer is max. 30 graden bij verwarmen geloof ik.
Bedoel je dat de PC op de grond komt te staan? Dat wordt eigenlijk altijd afgeraden ivm aanzuigen stof en zeker als je huisdieren hebt ook nog haren enzo. Een PC staat het best op een bureau of kastje, of in ieder geval op de een of andere manier wat verhoogd zodat deze niet op de grond staat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
webber87 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 00:13:

(Heb de vraag waarom tegenwoordig de kasten allemaal verticaal zijn ipv horizontaal, had ik al eens eerder gesteld, daar zie je ook mijn idee om de kast onder een ladeblok weg te werken.)
Dan stel je je vraag toch daar en niet in een topic waar mensen hun build showen ;). Afgesplitst en toegevoegd aan je oude topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Wildfire schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:11:
[...]

Bedoel je dat de PC op de grond komt te staan? Dat wordt eigenlijk altijd afgeraden ivm aanzuigen stof en zeker als je huisdieren hebt ook nog haren enzo. Een PC staat het best op een bureau of kastje, of in ieder geval op de een of andere manier wat verhoogd zodat deze niet op de grond staat.
Dat zou wel het mooiste zijn, maar aangezien het geheel toch in de woonkamer staat (Amsterdams appartement) gaan we toch proberen het zoveel mogelijk weg te werken, onder het bureau.

Het komt dus in principe wel direct op de vloer te staan, maar de pootjes ga ik wel verplaatsen van de onder- naar de zijkant (de nieuwe onderkant dus). Het kan dus wel vrij lucht aanzuigen. Ik zal inderdaad wel wat vaker dan normaal even moeten schoonmaken onder de kast om het stof- en harenvrij te houden.

Ondanks dat het niet ideaal is, wil ik het toch zo goed mogelijk gaan doen. Dus probeer ik rekening te houden met de warmontwikkeling, dus geen 105W TDP maar een 65W etc. Echter kan ik bijna niks vinden hoe anderen een dergelijke uitdaging aanpakken. Bijna niemand zet zijn kast dan ook op zij...

Heeft iemand een idee of misschien wel ervaring met een dergelijke setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aTVG4qV2yeKgqk2l5T1RdL8EFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5r2TCuum2mNXjN18AJ6U15PF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kPOSqlf8brTftUei-zXAxgdmXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypAXPfwRjn5W66VFJBapsWV9.jpg?f=fotoalbum_large

Zag toevallig vandaag een Mini-ITX best buy op de Home van Tweakers. Bedacht mij dat ik hier nooit mijn ITX-build heb laten zien. Bij dezen. Het past allemaal net. Heb zelfs een klein strookje uit het zijpandeel geslepen zodat het dicht kan.

Dit is mijn uiteindelijke lijst:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 444,90€ 444,90
1MoederbordenMSI MAG B650M MORTAR WIFI€ 195,09€ 195,09
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 345,-€ 345,-
1BehuizingenInter-Tech IM-1 Pocket€ 68,75€ 68,75
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A Bruin€ 109,90€ 109,90
1VentilatorsNoctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm€ 29,45€ 29,45
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 105,95€ 105,95
1VoedingenCooler Master V 1100 SFX Platinum€ 239,-€ 239,-
1SSD'sWD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB€ 85,36€ 85,36
Totaal€ 1.623,40

[ Voor 69% gewijzigd door webber87 op 14-10-2024 11:59 . Reden: lijst kloppend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idleidol89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08 20:04
Toffe build, voor gaming is het minder efficient dan de bbg itx ivm de behoorlijke cpu overkill en gpu underkill, weet niet of dat je doel is natuurlijk. Netjes gebouwd en insipirerend voor mijn eigen build binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spijker93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-08 11:58
Ik zit zelf toevallig ook naar een kast te kijken die je op de zijkant kan plaatsen, deze kast is daar speciaal voor gemaakt; uitvoering: be quiet! Light Base 600 LX Zwart
Je kan de pootjes heel makkelijk verplaatsen naar hoe jij je kast neer wil zetten of dus leggen. Mocht je het dus in de toekomst toch weer anders willen kan je hem heel makkelijk aanpassen.
Is er ook nog in een grotere variant waar ik zelf waarschijnlijk voor ga, maar dit is natuurlijk wel heel iets anders en misschien niet geschikt voor jouw situatie dat weet ik niet. Dit is op zich niet een kast die je koopt om het te verstoppen natuurlijk. De breedte van deze kast is wel groter dan wat jij aangeeft dus dit is waarschijnlijk geen optie voor je, maar meer om aan te geven dat wat je zoekt dus wel bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
@Idleidol89 Thanks! Ja de GPU was een dingetje - Heb destijds gefilterd op max.lengte & op een goede prijs/kwaliteit met een max van 450 euro geloof ik. Speel vooral Company of Heroes 3, Hades 2 etc.dus daarvoor werkt het prima. Helemaal i.c.m. FanControl.

Mijn belangrijkste doel was om van mijn mega ATX-kast af te komen omdat ik de kast graag onder het bureau kwijt wilde en dan beenruimte overhouden :)

@Spijker93 Ja tof! Mijn doel was eerst om het onder de ladeblokken weg te kunnen werken. Dat kan nu trouwens ook niet met deze kast haha. Maar goed, het scheelt wel een bak ruimte. Mooie build ga je maken, mooiere vorm dan een tower IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

webber87 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag toevallig vandaag een Mini-ITX best buy op de Home van Tweakers. Bedacht mij dat ik hier nooit mijn ITX-build heb laten zien. Bij dezen. Het past allemaal net. Heb zelfs een klein strookje uit het zijpandeel geslepen zodat het dicht kan.

Dit is mijn uiteindelijke lijst:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 444,90€ 444,90
1MoederbordenMSI MAG B650M MORTAR WIFI€ 195,09€ 195,09
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 345,-€ 345,-
1BehuizingenInter-Tech IM-1 Pocket€ 68,75€ 68,75
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A Bruin€ 109,90€ 109,90
1VentilatorsNoctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm€ 29,45€ 29,45
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 105,95€ 105,95
1VoedingenCooler Master V 1100 SFX Platinum€ 239,-€ 239,-
1SSD'sWD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB€ 85,36€ 85,36
Totaal€ 1.623,40
Deze kast heb ik met micro-ATX bordje en halve cm te lange grafische kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhvHjjBUo-Yl9IdwPg86m0czohY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTPP9Ma9l9CUrHQNfuCHtexu.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten specs gegaan heeft gevolgen. 2.5" SSD extern moeten hangen, zo dicht is de grafische kaart tegen de voorkant. Voor het inbouwen of uitbouwen moet CPU-koeler, RAM, voeding,... eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-UDOYXmksqi04wPaIo14Gky7eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huvqcGng18VCEfoNaiEfPBqh.jpg?f=fotoalbum_large

Zolang je geen doos op de kast zet en niet een outtake case fan blokkeert, dan kan de warmte van mijn 5800X3D en 6800XT goed weg.

De grafische kaart hoeft niet zo conservatief gekozen te worden. Er is nog de helft rek in vermogen en lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
rapture schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Deze kast heb ik met micro-ATX bordje en halve cm te lange grafische kaart.

[Afbeelding]

Buiten specs gegaan heeft gevolgen. 2.5" SSD extern moeten hangen, zo dicht is de grafische kaart tegen de voorkant. Voor het inbouwen of uitbouwen moet CPU-koeler, RAM, voeding,... eruit.

[Afbeelding]

Zolang je geen doos op de kast zet en niet een outtake case fan blokkeert, dan kan de warmte van mijn 5800X3D en 6800XT goed weg.

De grafische kaart hoeft niet zo conservatief gekozen te worden. Er is nog de helft rek in vermogen en lengte.
Grappig, volgens mij heb ik destijds deze foto eerder gezien toen ik aan het zoeken was naar vergelijkbare builds. Heeft het ooit op Reddit of hier ergens eerder gestaan? Cool!

Ook een leuke build, kan niet helemaal goed bepalen hoe de kast nou precies staa.

Ik heb wel de intakes van de GPU aan de bovenkant van de kast zitten. Geen idee of dat ideaal is, maar het past in elk geval wel :-) Zie ook nu op de foto's dat de linkerfan zowel als intake of outtake heb gehad. Volgens mij draai ik het nu als een intake. Heb eerlijk gezegd destijds niet verder getest welke optie het beste werkt (en/of het misschien ergens anders nog beter van nut is, maar volgens mij past het nergens anders meer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJCWYCdwepagqz53vS8Hb8NExPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8ihEB64HcmY2JdtujApVFmD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door webber87 op 16-10-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

webber87 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Grappig, volgens mij heb ik destijds deze foto eerder gezien toen ik aan het zoeken was naar vergelijkbare builds. Heeft het ooit op Reddit of hier ergens eerder gestaan? Cool!

Ook een leuke build, kan niet helemaal goed bepalen hoe de kast nou precies staa.
Mijn kast is intake fans en GPU aan de onderkant, CPU-koeler en voeding aan de bovenkant.
Ik heb wel de intakes van de GPU aan de bovenkant van de kast zitten. Geen idee of dat ideaal is, maar het past in elk geval wel :-) Zie ook nu op de foto's dat de linkerfan zowel als intake of outtake heb gehad. Volgens mij draai ik het nu als een intake. Heb eerlijk gezegd destijds niet verder getest welke optie het beste werkt (en/of het misschien ergens anders nog beter van nut is, maar volgens mij past het nergens anders meer)

[Afbeelding]
Jouw kast ziet 180° geroteerd eruit. CPU-koeler en voeding aan de onderkant en GPU aan de bovenkant. De bodemplaat en bovenkant zijn omwisselbaar.

Platliggende AT desktop heb ik in de jaren 90 nog meegemaakt. Desktop op de tafel en een CRT-monitor op de desktop.

Als ik je kast roteer tot het moederbord aan de onderkant is, dan is je grafische kaart aan de linkerkant en CPU-koeler, voeding aan de rechterkant. Je gaat dan de airflow van links naar rechts organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
rapture schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:24:
[...]

Mijn kast is intake fans en GPU aan de onderkant, CPU-koeler en voeding aan de bovenkant.

[...]

Jouw kast ziet 180° geroteerd eruit. CPU-koeler en voeding aan de onderkant en GPU aan de bovenkant. De bodemplaat en bovenkant zijn omwisselbaar.

Platliggende AT desktop heb ik in de jaren 90 nog meegemaakt. Desktop op de tafel en een CRT-monitor op de desktop.

Als ik je kast roteer tot het moederbord aan de onderkant is, dan is je grafische kaart aan de linkerkant en CPU-koeler, voeding aan de rechterkant. Je gaat dan de airflow van links naar rechts organiseren.
Begrijp ik het goed dat wij dezelfde kast hebben? Ik heb mijn kast inderdaad 180graden gedraaid. Al even geleden dus ik weet de details niet meer precies. Dit was volgens mij gezien de plaatsingsmogelijkheden de beste oplossing. Maar wellicht kan het ook anders/beter haha.

Mijn ontwerp heb ik geinspireerd op basis van deze build via Reddit: https://www.reddit.com/r/sffpc/comments/oc8gz0/id_tech_im1_pocket_and_all_noctua_build/

Ook wij hebben meerdere desktops gehad thuis (3 / 486 etc.) waar de CRT bak op de kast stond :)

[ Voor 10% gewijzigd door webber87 op 17-10-2024 11:51 ]

Pagina: 1