Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIIIIIIIIIII
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-04 08:31
Wij willen binnenkort onze eerste SmartTV kopen en ons oog is gevallen op een AndroidTV van Philips. Ik vraag mij alleen af hoe toekomstbestendig zo'n tv is. Zou ik over 15 jaar de apps op mijn tv nog kunnen gebruiken? Zijn er ook andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
IIIIIIIIIIII schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:21:
Wij willen binnenkort onze eerste SmartTV kopen en ons oog is gevallen op een AndroidTV van Philips. Ik vraag mij alleen af hoe toekomstbestendig zo'n tv is. Zou ik over 15 jaar de apps op mijn tv nog kunnen gebruiken? Zijn er ook andere dingen waar ik op moet letten?
Het zou kunnen maar ook niet. Niemand heeft een werkende glazen bol.

Echter, 15 jaar is in het huidige tv landschap erg lang dus verwacht waarschijnlijk niet dat de snelheid of functionaliteit van de apps hetzelfde is als die van over 15 jaar. Maar het is toch makkelijk op te lossen om er tegen die tijd een externe oplossing aan te hangen zoals bijvoorbeeld een Chromecast versie X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:29
Heel simpel: zodra de fabrikant beslist om niet meer te ondersteunen, kan het zomaar gedaan zijn met alle smart-functies. En 15 jaar is qua consumenten-software belachelijk lang.
Zie een TV als een beeldscherm, vergeet al die smart-functies.

Wil je je TV smart maken, gebruik dan iets externs als een chromecast (eventueel ingebouwd in de settopbox van je provider); als de ondersteuning wegvalt vervang je die door een nieuwe en ben je weer helemaal mee. Al wat je TV doet is het beeld tonen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in Beeld en geluid koopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen maar sluiten omdat het in deze vorm geen enkele discussiewaarde heeft. Niemand heeft een glazen bol om in de toekomst te kijken en 15 jaar software ondersteuning is nogal onrealistisch qua verwachtingen.

Dit topic is gesloten.