Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-03 22:16
Hallo mede tweakers,

afgelopen twee weken ben ik behoorlijk wakker geworden, wat begon met een sms van ESR TV, dat mijn ' abonnement' is verlengd. Kosten 5 euro per week.

Na wat zoekwerk is een kleine beerput opengegaan. Ik heb eerst wat rondgeneusd op internet en gekeken of er andere meldingen zijn van klanten van deze dienst. Die waren er, veel wat ik lees gaat over onduidelijkheid over de manier waarop dit abonnement tot stand is gekomen. Dat geldt ook voor mijzelf. In eerste instantie dacht ik, kijkend naar mijn bankrekening, dat er geen probleem was omdat daar geen losse afschrijvingen voor deze dienst te vinden waren. Omdat ik deze week weer een sms ontving ben ik eens in mijn facturen van mijn telefoonaanbieder gaan kijken. Behoorlijk geschrokken.

Via Odido zie ik een extra afschrijvingen voor 'Diensten mobiel internet'. Na wat online chatten met de lokale chatbot bij Odido werd ik verwezen naar payinfo.nl. Daar werd duidelijk dat er in ieder geval de afgelopen drie maanden elke week 5 euro is gerekend voor deze dienst. Terugzoeken in facturen van Odido maakt duidelijk dat er al sinds 2022 extra bedragen worden afgeschreven. Dat is dus inmiddels een totaalbedrag van 480 euro.

Enerzijds ontzettend stom van mijzelf natuurlijk, ik ging er altijd vanuit dat zoiets mij niet zou overkomen, en ik check mijn facturen eigenlijk nooit. Ik ben nu vooral benieuwd of anderen hier ook ervaringen met dit bedrijf hebben en hoe dat voor hen is afgelopen. Voor mij is vooral belangrijk hoe ik ooit deze dienst heb aangezet en uiteraard zeg ik alles nu op. Sowieso heb ik op mijn mobiele account al een blokkade gezet voor dit soort diensten.

Ciao!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Je schijnt nog wat terug te kunnen claimen volgens Kassa (2022):
https://kassa.bnnvara.nl/...van-esr-tv-mag-zit-zomaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvqx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-10-2024
Toevallig viel mijn oog in de Odido app op Extra Kosten. Hier werd 5 euro afgeschreven, totaal onduidelijk waarvoor. Klantenservice opgebeld en die zagen buiten de normale abo kosten geen andere kosten. De extra kosten bleven maar oplopen telkens 5 euro erbij. Tegen alle adviezen in heb ik de klantenservice voor de 2e maal opgebeld. Toen kreeg ik iemand die vermoedde dat het om een abo van ESR tv ging. En is het ongevraagde abo stopgezet. Het eerste bedrag moest ik toch betalen, maar toen hebben ze bij instellingen de optie uit gezet waarbij zomaar bedrijven geld kunnen innen via de machtiging van Odido. Onbegrijpelijk dat Odido zaken blijft doen met dit soort dubieuze bedrijven.