PostNL ; pakket ondanks track & trace verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
hierbij de vraag hoe ik dit probleem kan aanpakken ;

Eind vorig jaar een tas besteld in Spanje en keurig een track & trace gekregen van afzender.
Begin januari vertelde track&trace dat de tas bij PostNL was ontvangen en bezorgd zou worden.

15 januari 9:31
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen.
Bezorgtijd wordt berekend
11 januari 21:13
Zending is gesorteerd
Pakket is ontvangen door PostNL

sindsdien is de status onveranderd.
Na veel e-mails en telefoongesprekken is PostNL eindelijk een onderzoek gestart en vertelt me nu dat het pakket niet meer te vinden is en dat ik voor een "passende oplossing" contact moet opnemen met de afzender (die overigens ook al bij de Spaanse Correos heeft gemeld dat het pakket niet bij ons is afgeleverd en die zijn er ook nog mee bezig, maar zullen met zelfde resultaat komen).

De tas was een speciale kleine oplage, dus opnieuw leveren is niet mogelijk.
Iemand ervaring met een dergelijk probleem en hoe verder aan te pakken ?
Blijkbaar niet bij PostNL en de afzender kan er natuurlijk niets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Afwachten en anders een claim bij je creditcard maatschappij neerleggen voor het niet leveren van een product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 16:31
Betaald met creditcard??, eerst onderzoek toch afwachten van verkoper en mocht dit niet leiden dat je je geld terug krijgt dan kun je als het goed is via je creditkaartmaatschappij een claim indienen voor terugbetaling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 13:48

-d-

de afzender kan er natuurlijk niets aan doen
Dat klopt niet, de afzender is de enige die er wat aan kan doen. Die heeft het artikel verzonden met een Spaanse postdienst, die blijkbaar het overhandigen aan PostNL. Jij hebt geen enkele relatie met PostNL.

De winkel zal dit verder moeten uitzoeken met Correos, en jij moet gewoon je geld terug krijgen want product niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 18:10

The Zep Man

🏴‍☠️

Of PayPal? Het zou verplicht moeten zijn om de gebruikte betaalmethode te noemen bij dergelijke vragen.
beezjeh schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:54:
eerst onderzoek toch afwachten van verkoper en mocht dit niet leiden dat je je geld terug krijgt dan kun je als het goed is via je creditkaartmaatschappij een claim indienen voor terugbetaling.
Ik zou gewoon een claim indienen/geschil openen. In de doorlooptijd daarvan is er voldoende ruimte voor onderzoek door de verkoper. Voorkom ten alle tijden dat een verkoper je mogelijk aan het lijntje houdt, want daarmee heb je alleen maar jezelf.

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 14-02-2024 10:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Goner schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:50:
Juridisch gezien wel, de verkoper is verantwoordelijk voor het versturen van het product. Heel simpel gezegd; tot jij het product in handen hebt heeft de verkoper zijn deel van de overeenkomst nog niet afgerond.
Als de verkoper er voor kiest om 4x opnieuw dezelfde tas te sturen met een pakketdienst is dat prima, als de verkoper er voor kiest om 'm zelf te komen brengen is dat ook prima, maar het is aan de verkoper om te zorgen dat het bij jou komt.

Jij hebt niks met PostNL of de Spaanse koerier te maken, jij hebt alleen een overeenkomst met de verkoper. De verkoper moet met een oplossing komen; volledig geld terug of een nieuwe poging. Dat is nou eenmaal het risico van het vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:50:
hierbij de vraag hoe ik dit probleem kan aanpakken ;

Eind vorig jaar een tas besteld in Spanje en keurig een track & trace gekregen van afzender.
Begin januari vertelde track&trace dat de tas bij PostNL was ontvangen en bezorgd zou worden.

Zending is gesorteerd
Pakket is ontvangen door PostNL

sindsdien is de status onveranderd.
Na veel e-mails en telefoongesprekken is PostNL eindelijk een onderzoek gestart en vertelt me nu dat het pakket niet meer te vinden is en dat ik voor een "passende oplossing" contact moet opnemen met de afzender (die overigens ook al bij de Spaanse Correos heeft gemeld dat het pakket niet bij ons is afgeleverd en die zijn er ook nog mee bezig, maar zullen met zelfde resultaat komen).

De tas was een speciale kleine oplage, dus opnieuw leveren is niet mogelijk.
Iemand ervaring met een dergelijk probleem en hoe verder aan te pakken ?
Afzender geld terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Bedankt voor alle uitleg en advies zover.
Ik wacht het onderzoek van de Correos maar af, maar denk al te weten wat de uitkomst wordt.

Wat ik echt niet snap is dat PostNL zich totaal niet verantwoordelijk voelt voor spullen die bij hun 'verdwijnen'.
Vervelend voor u en excuses, daar kun je het mee doen. Ik zou als bedrijf wel willen weten wat er gebeurd kan zijn.
Nu kunnen dus de afzender, Spaanse post of creditcard maatschappij opdraaien voor hun falen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:23:
Bedankt voor alle uitleg en advies zover.
Ik wacht het onderzoek van de Correos maar af, maar denk al te weten wat de uitkomst wordt.

Wat ik echt niet snap is dat PostNL zich totaal niet verantwoordelijk voelt voor spullen die bij hun 'verdwijnen'.
Vervelend voor u en excuses, daar kun je het mee doen. Ik zou als bedrijf wel willen weten wat er gebeurd kan zijn.
Nu kunnen dus de afzender, Spaanse post of creditcard maatschappij opdraaien voor hun falen.
Ze voelen zich best wel verantwoordelijk maar niet in die mate die jij wenst / hoopt.

Jij hebt een 1 op 1 relatie met je pakket. PostNL heeft een paar miljoen op 1 relatie met jouw pakket.

Gezien de grote aantallen zal er altijd wel een keer iets fout gaan. Onderzoek daarna zal altijd in verhouding moeten staan (alleen al kostentechnisch). PostNL zal nooit een paar fte meerdere weken fulltime op het kwijtraken van 1 pakket inzetten.

Wil je zekerheid (van minimaal je geld terug) verzekerd versturen....

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Nou, de Spaanse post (Correos) heeft ook van PostNL te horen gekregen dat het pakket "verdwenen" is ...

Afzender krijgt blijkbaar een 'partial refund' van ze en gaat proberen nog een tas te versturen.

Intussen vertelt de PostNL app me nog steeds :

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 16:56
Goner schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:24:
Nou, de Spaanse post (Correos) heeft ook van PostNL te horen gekregen dat het pakket "verdwenen" is ...

Afzender krijgt blijkbaar een 'partial refund' van ze en gaat proberen nog een tas te versturen.

Intussen vertelt de PostNL app me nog steeds :
Ze krijgt "gewoon" de afgesproken refund. Als ze het verzekerd heeft tot bedrag X wat maar een deel is van de waarde dan krijgt ze dat.

Ben oprecht wel benieuwd wat je verwacht dat een PostNL (of concurrent) zou gaan doen. Alle zendingen stop zetten en met iedereen gaat zoeken naar een pakket dat hun max €5 oplevert?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Goner schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:23:
Er kan van alles gebeurd zijn waardoor dit gebeurd is, of PostNL daar iets aan kan doen weten we niet, zullen we nooit te weten komen ook. De Wet beschermd hen daarin (en alle postverwerkers) behoorlijk.

Uiteindelijk heeft de afzender een keze: verzenden met verzending, of zonder. Eventueel voor een meerprijs voor de klant. Dan is het vervolgens afhankelijk welke verzekering erbij afgesloten is voor de vergoeding die men krijgt wanneer eea fout gaat.

Gezien de afzender een partial refund krijgt, heeft de afzender dus in elk geval verzekerd verstuurd en is het product blijkbaar duurder dan waarvoor verzekerd was. Dus hoe andere partijen (zoals een creditcard maatschappij) voor de kosten opdraait ontgaat mij even.
Pagina: 1