Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen en gamen. Ik speel voornamelijk FPS zoals BF2042 op 1440p. De cpu is nu de bottleneck in BF2042, wat meer fps zou mooi zijn. Mijn huidige systeem is zo'n 5 jaar oud (mobo, cpu, voeding en ram. Gpu is bijna 4 jaar oud, m2 ssd zo'n 2.5jaar) Met het oog op de toekomst spreekt een AM5-systeem me wel aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000eu is een mooi getal
Het lijkt mij dat ik dat niet zal halen met wat ik nu heb samengesteld, maar met goede argumenten wil ik best meer geld uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Mijn huidige voeding, GPU en evt huidige ssd:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe kast, CPU, moederbord, CPU-fan, ram-geheugen en een m2 ssd. Zie hieronder wat ik al heb samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Amd, want prijs/prestatie is beter dan intel over het algemeen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou zo verder niks weten.
Ga je overklokken?
De cpu, wat ik las kan de normale versie dezelfde prestaties halen als de X-versie met een kleine OC.
Wat verwacht je van ons?
Feedback, misschien werken sommige componenten toch niet top met elkaar of is er een beter alternatief. De voeding kan nog wel even mee m.i. en de GPU wil over een jaar of 2 vervangen. Die is nu wat mij betreft prima.
Browsen en gamen. Ik speel voornamelijk FPS zoals BF2042 op 1440p. De cpu is nu de bottleneck in BF2042, wat meer fps zou mooi zijn. Mijn huidige systeem is zo'n 5 jaar oud (mobo, cpu, voeding en ram. Gpu is bijna 4 jaar oud, m2 ssd zo'n 2.5jaar) Met het oog op de toekomst spreekt een AM5-systeem me wel aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000eu is een mooi getal
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Mijn huidige voeding, GPU en evt huidige ssd:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 52,90 | € 52,90 |
| Totaal | € 52,90 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe kast, CPU, moederbord, CPU-fan, ram-geheugen en een m2 ssd. Zie hieronder wat ik al heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650 PG Lightning | € 172,90 | € 172,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 52,90 | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 801,31 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Amd, want prijs/prestatie is beter dan intel over het algemeen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou zo verder niks weten.
Ga je overklokken?
De cpu, wat ik las kan de normale versie dezelfde prestaties halen als de X-versie met een kleine OC.
Wat verwacht je van ons?
Feedback, misschien werken sommige componenten toch niet top met elkaar of is er een beter alternatief. De voeding kan nog wel even mee m.i. en de GPU wil over een jaar of 2 vervangen. Die is nu wat mij betreft prima.