Aangezien ik zelf altijd erg blij ben wanneer ik online een oplossing kan vinden voor een probleem zal ik hier ook even mijn ervaring achterlaten!
CV ketel: Remeha Avanta 28C
Probleem: Wel warm kraanwater en douche, geen verwarming in huis..
De ketel gaat aan. Geeft eerst 3 aan op het display. Vervolgens 8. Hij is warm en hoeft niet verder te verwarmen. De ontsteking werkt dus goed en de CV is warm en er komt warm water uit de kraan.
Maar dus geen warm water naar de ratiatoren.
Na wat onderzoek leek het erop dat het de actuator / driewegklep is die vast zou staan.
Dus ik heb de actuator bij warmteservice gehaald (75 euro).
Vervolgens stekker uit het stopcontact, water dicht, gaskraan dicht.
Vervolgens de ketel open maken en af laten koelen.
Het gasblok verwijderd om ruimte te maken.
Nu kun je hierna al bij de actuator komen.
Hier de stekker van uithalen.
De actuator zit met een clipje vast, deze eraf halen.
Vervolgens kun je de actuator er makkelijk uit halen.
In mijn geval zat het gouden puntje in de actuator vast en dus vast op de stand om alleen warm water naar de kraan te sturen en dus niet naar de radiator.
Deze actuator vervangen voor de nieuwe.
Alles weer aangesloten en starten maar.
Direct kwam er weer warm water richting de radiatoren en binnen 2 uur was het weer lekker warm in huis!
Ik schrijf dit op omdat er een CV monteur eerder was langsgekomen die vervolgens niet het probleem kon herkennen, alle radiatoren af ging en een advies gaf voor een nieuwe CV ketel en hiervoor 200 euro rekende.
En dat terwijl de CV ketel het gewoon doet, ook al is deze 7 jaar oud.
Je kunt het gewoon zelf oplossen. Ik ben eraan begonnen met de gedachte van als het niet lukt dan moet ik misschien een nieuwe ketel wat toch al snel 1500+ euro gaat kosten met installatie. Dan kan ik het zelf ook wel proberen voor 75 euro. Werkt het ben ik goedkoop uit en werkt het niet dan kost het me toch al veel geld.
Maar het werkt dus!
Dus wel warm water in de kraan. En geen warme radiatoren (of andersom). Met een werkende warme ketel?
Kijk dan naar de actuator / driewegklep bij de Remeha Avanta 28c.
Succes!
CV ketel: Remeha Avanta 28C
Probleem: Wel warm kraanwater en douche, geen verwarming in huis..
De ketel gaat aan. Geeft eerst 3 aan op het display. Vervolgens 8. Hij is warm en hoeft niet verder te verwarmen. De ontsteking werkt dus goed en de CV is warm en er komt warm water uit de kraan.
Maar dus geen warm water naar de ratiatoren.
Na wat onderzoek leek het erop dat het de actuator / driewegklep is die vast zou staan.
Dus ik heb de actuator bij warmteservice gehaald (75 euro).
Vervolgens stekker uit het stopcontact, water dicht, gaskraan dicht.
Vervolgens de ketel open maken en af laten koelen.
Het gasblok verwijderd om ruimte te maken.
Nu kun je hierna al bij de actuator komen.
Hier de stekker van uithalen.
De actuator zit met een clipje vast, deze eraf halen.
Vervolgens kun je de actuator er makkelijk uit halen.
In mijn geval zat het gouden puntje in de actuator vast en dus vast op de stand om alleen warm water naar de kraan te sturen en dus niet naar de radiator.
Deze actuator vervangen voor de nieuwe.
Alles weer aangesloten en starten maar.
Direct kwam er weer warm water richting de radiatoren en binnen 2 uur was het weer lekker warm in huis!
Ik schrijf dit op omdat er een CV monteur eerder was langsgekomen die vervolgens niet het probleem kon herkennen, alle radiatoren af ging en een advies gaf voor een nieuwe CV ketel en hiervoor 200 euro rekende.
En dat terwijl de CV ketel het gewoon doet, ook al is deze 7 jaar oud.
Je kunt het gewoon zelf oplossen. Ik ben eraan begonnen met de gedachte van als het niet lukt dan moet ik misschien een nieuwe ketel wat toch al snel 1500+ euro gaat kosten met installatie. Dan kan ik het zelf ook wel proberen voor 75 euro. Werkt het ben ik goedkoop uit en werkt het niet dan kost het me toch al veel geld.
Maar het werkt dus!
Dus wel warm water in de kraan. En geen warme radiatoren (of andersom). Met een werkende warme ketel?
Kijk dan naar de actuator / driewegklep bij de Remeha Avanta 28c.
Succes!