Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 06:05
Beste medetweakers,

Wij zijn actief in het bouwen van industriële schakelkasten.
Door de digitalisatie van onze systemen word alle data online aangeboden.
Wij gebruiken nu Ipads op onze werkstations maar door de geringe grote van het scherm werkt dit niet zoals we voor ogen hadden.

Nu zouden willen kijken voor het aanschaffen van grote monitoren met touchscreens en klein pc om deze te monteren op de werkstations.
Omdat de werkstations mobiel zijn zouden wij er ook een UPS tussen plaatsen voor tijdelijke voeding.

Specificaties Scherm
- Multi Touch.
- Prijs: +- 400€

Wij hadden dit scherm tegen gekomen.
https://tweakers.net/pric...te-t2455msc-b1-zwart.html

Specificaties PC
- Wifi
- Klein en compact.
- Onze software draait in een browser.

https://tweakers.net/pric...42-sn200ad/specificaties/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De belangrijkste vragen zijn wie de support gaat doen en wat de kosten zijn als een werkstation down is. Dat bepaald namelijk de leverancier die je zou willen selecteren en welke SLA je wilt. Zeker in zakelijke omgevingen ben ik geen voorstander van zelf systemen kopen bij een webwinkel maar een partij kiezen die binnen een bepaalde tijd vervanging kan garanderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:07
Je moet zo'n scherm echt eerst even proberen. Als het niet stevig gemonteerd zit omdat er teveel plastic in zit kan dit best vervelend werken. Teveel wiebel enzo. Proberen zou ik zeggen.
(ik ben ook benieuwd, wij hebben nu een scherm van 1500 euro)

Die pc'tjes zijn geinig. Aangezien het productie pc's zijn zou wel zorgen voor een aantal spares. Dat kan makkelijk, ze kosten vrijwel niets.
En, 4GB ram/128gb opslag is weinig, heb je feature creep goed afgedekt?

Wellicht het overwegen waard om industrial pc's te zoeken die met Windows LTSC komen, voor lange support tijd en geen breaking feature updates.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 14-02-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 06:05
Tsurany schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:05:
De belangrijkste vragen zijn wie de support gaat doen en wat de kosten zijn als een werkstation down is. Dat bepaald namelijk de leverancier die je zou willen selecteren en welke SLA je wilt. Zeker in zakelijke omgevingen ben ik geen voorstander van zelf systemen kopen bij een webwinkel maar een partij kiezen die binnen een bepaalde tijd vervanging kan garanderen.
Nu hebben wij ook geen support op onze Ipad.
Wij werken maar met een vijf personen, wij zullen een pc op stock houden.
Wanneer er een kapot is dat wij deze gewoon kunnen omwisselen.
Onze applicatie die wij gebruiken is een browser app. Dus speciale software moet er niet worden geïnstalleerd op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stijnb_ schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Nu hebben wij ook geen support op onze Ipad.
Wij werken maar met een vijf personen, wij zullen een pc op stock houden.
Wanneer er een kapot is dat wij deze gewoon kunnen omwisselen.
Onze applicatie die wij gebruiken is een browser app. Dus speciale software moet er niet worden geïnstalleerd op de pc.
En als er twee stuk gaan, hoe lang wil je dan wachten op vervanging? Juist dit soort vertragingen kunnen uiteindelijk duurder zijn dan eenmalig een iets duurder systeem aanschaffen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Kan je niet iets met een raspberry pi beginnen, als ik mij niet vergis zijn er ook distro’s voor die er een informatie bord of informatie zuil van kunnen maken via een automatisch gestarte browser.

Lijkt mij dat die hardware redelijk universeel is en ook niet te duur om een paar spares achter de hand te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door k-janssen op 17-02-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
Is een Industriële AIO Touch PC dan misschien niet een betere/efficiëntere oplossing?
Pagina: 1