Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-05 16:10
Ik heb een tablet met daarop Home Assistant die ik gisteren voor het eerst aan de wand heb gehangen en aangesloten heb op een usb lader in een inbouwdoos in de wand.

Wanneer ik met mijn vingers over de achterkant ga (gemaakt van aluminium) dan krijg ik een vreemd gevoel in m'n vingers. Ik weet dat dit komt doordat de achterkant statisch geladen is. Echter, als ik de tablet van de muur haal en aangesloten houdt op de usb lader dan voel ik niets.

De tablet is met onderstaande wall mount aan de muur gehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTzYxATn0PUVQ0H7m1DftUrUcTk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3DidJCqBBycdEnzjxhzsVaDM.jpg?f=user_large

Wat kan de reden zijn dat ik de statische lading alleen voel als de tablet aan de wand bevestigd zit? En hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Het kan zijn dat de wall mount niet goed geleid, of dat je jezelf oplaad als je erheen loopt.

Kun je een aardedraad verbinden als test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-05 16:10
swhnld schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:01:
Het kan zijn dat de wall mount niet goed geleid, of dat je jezelf oplaad als je erheen loopt.

Kun je een aardedraad verbinden als test?
Helaas heb ik geen aardedraad die ik naar de tablet kan trekken. Zijn er andere mogelijkheden om de lekstroom af te voeren?