Excel: voorwaardelijke opmaak bij klant >1x per week

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIndyD.
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo Iedereen

Ik ben dus op zoek naar een formule.

situatieschets:

Klant (12345678) mag 1x per week langskomen.

Bij de 1ste keer invoeren van het klantennummer (12345678) krijg ik een groene cel of eventueel "ok" in de cel.

als ik dan diezelfde klantennummer ingeef in diezelfde week zou ik graag een pop-up krijgen met een rood vakje in of gewoon een "NEE" of "NIET TOEGELATEN" of "MAX AANTAL BEZOEKEN BEREIKT DEZE WEEK"

elke week dien ik deze te resetten, maar ik denk dat ik gemakkelijk de formule kan kopiëren enkel de weeknummer veranderen.

Ik heb het al geprobeerd met de als formule en de als.voorwaarden maar aangezien ik hier nu de vraag stel is het dus duidelijk niet gelukt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen dat zou me enorm helpen en tijdbesparend werken als ik vanaf nu zo kan werken.

Alvast bedankt voor u hulp

Groetjes
CindyD
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Hoe ziet je Excel er verder uit? Met name: waar staat het weeknummer en vul je die tegelijkertijd (op dezelfde regel, maar in een andere kolom) in met het klantnummer?

Overigens heb ik je titel aangepast. "HELPPP ik zoek een formule en kan ze niet vinden" is niet beschrijvend en komt nogal schreeuwerig over. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door g0tanks op 13-02-2024 23:18 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
Zonder te weten hoe je excel er uit ziet helpt onderstaande video je misschien op weg. Deze kan je zelf nog uitbreiden.

YouTube: Highlight Duplicates in Excel in Same Column in a Different Colour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09
AANTAL(FILTER(afsprakenkolom;(klantnummerkolom=klantnummer)*(weeknummerkolom=weeknummer)))
Staan al je afspraken in één tabel?
Dan geeft de bovenstaande formule je het aantal afspraken voor de klantnummer en weeknummer-combinatie.