Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanwanrooij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-06-2024
Sinds gisteren hebben wij de Intergas Xtend 5KW. gecombineerd met VV beneden en LTW radiatoren boven.
nu heb ik sinds een aantal uur de Warmtepomp aanstaan, en zijn de gegevens zoals hieronder.

Warmtevraag is er, want temp bij thermostaat is nog 18.6 graden en moet naar 21.

Maar wat mij opvalt is dat de ketel nu eigenlijk constant bij staat, niet af en toe, maar constant. niet echt een besparing dan lijkt mij, is dit doordat het hele systeem nog niet op temperatuur is of??

volgens mij zou de Warmtepomp prima de gevraagde 50 graden alleen moeten kunnen leveren zonder de (pas half jaar oude) Intergas HReco?

Hopelijk kan iemand mij nog helpen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMDWUx5XPZUiAQVIFTDQd_-BVMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICjfeFROacAm3AIRukdEIAOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZamUl2rFBp9p-8lDP-EBHdSncM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypqHuR0t0EeNttWT1obdPiol.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanwanrooij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-06-2024
even een update. Ook als ik nu bijna op temperatuur zit (21.4 graden met 21.5 graden warmtevraag), blijft de CV constant bijspringen. de streefwaare van staat op 39 graden maar komt niet hoger dan 31 graden van Warmptepomp alleen (als ik geforceerd de ketel uit zet)... Help :-(

*Korte omschrijving; warmtepomp lijkt water niet hoger dan 25-30 graden te krijgen in CV systeem terwijl er 50 beloofd word?*

[ Voor 19% gewijzigd door mvanwanrooij op 14-02-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolmint
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-05 10:45
Het systeem moet sowieso liefst geen 50 graden water maken. Voor de vloerverwarming is 25 tot 30 meestal genoeg. Hiervoor moet je dan wel je verdeler naar de vloer aanpassen dat deze niet meer onnodig gaat mengen. Het water van de warmtepomp is al op de goede temperatuur voor de vloer en moet niet teruggekoeld worden zoals bij een gasketel. Wat betreft je probleem: het kan wel een dag duren voor je vloer op temperatuur is. Een warmtepomp warmt steeds het water maar zo’n 5 graden op. Tot die tijd is het retourwater te koud voor wat de warmtepomp fijn vindt en wellicht dat hij daarom de cv ketel opdracht geeft te helpen. Is het intussen al wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MW1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-04-2024

MW1

Hallo,
Ook een vraagje van mijn kant; ik heb de Eco stand geselecteerd en een gasprijs van 9999 eurocent/m3 ingegeven. Toch wordt er nog 14m3 gas verbruikt in de eerste 4 dagen van April. Kan ik ergens anders instellen dat hij alleen electriciteit mag gebruiken?
Bij voorbaat dank voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneHart
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-04 15:47
Parameter p102 staat standaard op +20 gr, dit betekent dat de cv ketel tot 20gr buitentemperatuur de wp gaat helpen na enige tijd.

Zelf had ik ook hetzelfde probleem, de cv ketel ging bijverwarmen. Nu deze parameter op 0 gr gezet, cv ketel komt niet meer bij en de wp moet het opwarmen geheel zelf fixen, duurt wel langer natuurlijk is tenslotte 5kw.

Let wel op dat bij echt koud weer en de wp het echt niet red je p102 iets hoger moet zetten. Dit ligt natuurlijk aan de condities van de woning.

Succes.