Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen, maar ik zou het fijn vinden om soms ook een filmpje te kunnen renderen, een beetje extra cpu power is dan denk ik wel gunstig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer zo'n beetje tussen de 2000-2500 uit te komen. Ik ben vooral op zoek naar het optimum in prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel wat HDD's en een 5.25" optische drive (erg ouderwets, maar ik heb die soms nog nodig).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een snelle GPU het belangrijkst is. Maar verder vindt ik het lastig om te bepalen in hoeverre ik moet investeren in de andere componenten om te voorkomen dat deze gebottlenecked wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een beetje bekende merken (Asus, Corsair, MSI, Gigabyte, etc.). Ben wel beetje "allergisch" voor AsRock, wegens slechte ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al gezegt dus, 5.25" bay en liefst veel 3.5"
Ga je overklokken?
Ik heb vorige keer een PC gekocht met de intentie om van alles te gaan overklokken, maar ik weet nu uit ervaring dat ik dat toch nooit ga doen. Overklokken is niet interessant voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb, denk ik, een redelijke build bij elkaar gezocht. Echter, ik kom net even te hoog uit met de prijs. Ik zou graag kijken wat het minst erg is om wat in te snijden. En ook of mijn GPU/CPU/RAM combo een beetje gebalanceerd uit komt.
Systeem concept:
PCPartPicker Part List
Hoofdzakelijk gamen, maar ik zou het fijn vinden om soms ook een filmpje te kunnen renderen, een beetje extra cpu power is dan denk ik wel gunstig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer zo'n beetje tussen de 2000-2500 uit te komen. Ik ben vooral op zoek naar het optimum in prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel wat HDD's en een 5.25" optische drive (erg ouderwets, maar ik heb die soms nog nodig).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een snelle GPU het belangrijkst is. Maar verder vindt ik het lastig om te bepalen in hoeverre ik moet investeren in de andere componenten om te voorkomen dat deze gebottlenecked wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een beetje bekende merken (Asus, Corsair, MSI, Gigabyte, etc.). Ben wel beetje "allergisch" voor AsRock, wegens slechte ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al gezegt dus, 5.25" bay en liefst veel 3.5"
Ga je overklokken?
Ik heb vorige keer een PC gekocht met de intentie om van alles te gaan overklokken, maar ik weet nu uit ervaring dat ik dat toch nooit ga doen. Overklokken is niet interessant voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb, denk ik, een redelijke build bij elkaar gezocht. Echter, ik kom net even te hoog uit met de prijs. Ik zou graag kijken wat het minst erg is om wat in te snijden. En ook of mijn GPU/CPU/RAM combo een beetje gebalanceerd uit komt.
Systeem concept:
PCPartPicker Part List
| CPU: | AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 16-Core Processor | €592.90 |
| CPU Cooler: | be quiet! Dark Rock Pro 4 50.5 CFM CPU Cooler | €89.00 |
| Motherboard: | Gigabyte B650 GAMING X AX ATX AM5 Motherboard | €183.90 |
| Memory: | G.Skill Trident Z5 RGB 48 GB (2 x 24 GB) DDR5-8000 CL40 Memory | €372.95 |
| Storage: | Samsung 990 Pro 2 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive | €193.85 |
| Video Card: | Gigabyte WINDFORCE OC GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16 GB Video Card | €984.95 |
| Case: | be quiet! Dark Base Pro 901 ATX Full Tower Case | €298.42 |
| Power Supply: | Corsair RM1000x (2021) 1000 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply | €154.90 |
| Total: | €2870.87 |