Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-03 19:07
Ik heb wat zitten rondzoeken naar een oplossing om films van mijn pc op mijn tv af te spelen.
Eén en ander uitgeprobeerd. Screen mirroring, dlna verbinding, casten. Maar dit alles met tegenvallend resultaat. Of het lukt niet of de beeldkwaliteit is slecht. Ik heb geen zin om van alles uit te proberen en wil eigenlijk een degelijke oplossing. Ik denk nu in de richting van een hardware mediaspeler waar ik een harde schijf op aansluit of een nieuwe smart tv. De huidige (deels) smart tv is tien jaar oud.
Dus ik zou ook zonder problemen AVI, MP4, MPG, WMV bestanden willen afspelen. En daarnaast een paar mediaspelers installeren. Dus wat zou mij blij maken? Ik speel een film en .srt bestand af met bs player op mijn hardware mediaspeler en geniet van het vloeiende beeld. :)
Dank bij voorbaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Al Handy

Voordeligste optie is een Google Chromecast met Google TV erop:
https://store.google.com/...hromecast_google_tv?hl=nl

Voor 70 euro perfect ding om Google TV op je TV te krijgen (40 als 1080P voldoende is). Installeer hierop Kodi als mediaplayer. In Kodi heb je verschillende opties om media af te spelen. Direct vanaf een USB stick, externe hardeschijf of via een netwerklocatie (gewoon map delen op je pc).
Mijn TV heeft standaard al Google TV draaien, dus als je die nog gaat upgraden, koop er dan 1 met Android TV er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hdmi kabel van pc naar tv?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Met de chromecast lukt het ook niet, is een model van 2013, chromecast h2g2-42.
Dus met de chromecast die jij aanbeveelt zou dit moeten lukken.

En een hardware mediaspeler? Beter of nog omslachtiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Mja, vroeger nog geprobeerd met hdmi kabel. Ik heb daar ook niet de beste herinneringen aan. Maareh..het mag best wat kosten hoor. Ik wil gewoon iets dat werkt en betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:35
Chromecast in tv, Plex op pc.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Niet online
Ik gebruik Google TV met Jellyfin. Werkt erg goed. En vroeger een Raspberry Pi met kodi waarin ik een usb stopte met de film erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat al gezegd is. Plex, Emby of Jellyfin op de pc (zijn practisch hetzelde als je gaat streamen), en een chromecast van een paar tientjes.
Ik heb zelf een oud kantoor pc-tje in de meterkast staan met een externe harde schijf met m'n films en series erop. Via mn telefoon cast ik dan via Emby dat dan naar één van de tv's in huis. Werkt over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Plex server op je PC, plex client is er zo ongeveer voor elk platform wel te krijgen. Als je hier geen zin in hebt zou ik gewoon een HDMI kabel neerleggen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Al Handy schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:24:
Mja, vroeger nog geprobeerd met hdmi kabel. Ik heb daar ook niet de beste herinneringen aan. Maareh..het mag best wat kosten hoor. Ik wil gewoon iets dat werkt en betrouwbaar is.
Werkt prima.
Mijn tv is mijn monitor.

Ik hoor je niet over afstand tussen de 2. Dus neem aan dat dat geen probleem is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Nvidia Shield, daarop bv Plex installeren, hang er een externe harde schijf aan dmv usb en je bent klaar.
Koop je eens een nieuwe tv hang je daar de Shield weer aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 13-02-2024 21:56 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Al Handy schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:52:
Met de chromecast lukt het ook niet, is een model van 2013, chromecast h2g2-42.
Dus met de chromecast die jij aanbeveelt zou dit moeten lukken.

En een hardware mediaspeler? Beter of nog omslachtiger?
Dat is de chromecast met Android TV erop. Je hoeft namelijk niks te casten (kan wel). Je installeert een app waarmee je media kan afspelen. Die media staat op een hardeschijf, usb of ergens in je netwerk.
Jellyfin, Kodi en plex draaien allemaal hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Erg bedankt voor de tips. Ik ga één en ander uitproberen. Plex had ik ook al geprobeerd maar ik zal nog eens een poging wagen. Ik kom terug met mijn bevindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Ik heb nog één vraagje. Plex, Jellyfin.. nemen die spelers .srt bestanden? Anders heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
@Al Handy
Zeker! Sterker nog, vaak ondersteunen ze de optie om van bekende sites de .srt direct te downloaden.
Binnen Kodi is dat een kwestie van een plugin installeren.
Dus als je in de map het videobestand hebt staan + de .srt met dezelfde naam gaat het automatisch goed.

https://howtomediacenter....omatic-subtitles-on-kodi/

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 16-02-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 15:06
En als je toch een goede stand-alone mediaplayer zoekt kun je ook naar de OSMC Vero V kijken. OSMC is Kodi met eventueel een OS geïntegreerd. Kan ook op een Raspberry Pi of op een PC, maar het stand-alone apparaat levert minder onderhoud op en heeft gegarandeerd de beste ervaring voor OSMC. Het wordt ook lang gesupport. Ik heb ook Kodi op de Chromecast met Google TV staan, maar had gisteren nog weer dat daar de audio in een film verliep terwijl dit op de Vero (4K+ in mijn geval) geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Ik apprecieer de reacties heel erg en doe mijn best om het uit te zoeken maar ik lijk als 50plusser geen voeling meer te hebben met deze dingen. Ben er ook nooit heel goed in geweest als 40 plusser, 30 plusser, 20 plusser maar ik leer bij : )
Het lukt me om een film af te spelen op tv met Kodi. Kodi staat op de pc. Hoe ik Kodi op de tv of chromecast moet zetten moet ik nog uitzoeken. Maar ik heb op dit moment geen geluid op de tv. Dat is dan weer de rompslomp. Ik zal nog wel een paar weken zoet zijn met vanalles uit te testen en als ultieme oplossing schaf ik me zo'n nvidiashield aan. Maar voorlopig dapper verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Tot nu toe nog geen vlot werkende manier gevonden. Ik heb de nieuwe chromecast besteld en hoop dat het dan wel zal lukken. Door de app er rechtstreeks op te installeren zal ik hopelijk vlotter beeld en geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57
Al Handy schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:24:
Wat gaat er mis met een hdmi kabel van pc naar tv dan? Dat lijkt me nogal een foolproof oplossing.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Toen ik dit vroeger probeerde kwam het beeldscherm soms niet mooi door. Te groot, te klein...Maar zelfs al zou dit nu vlot gaan. Ik wil niet iedere avond een hdmi kabel leggen. Pc staat een meter of drie van tv. Zou wel goed zijn geweest als ze heel dicht bij elkaar stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
De nieuwe chromecast geïnstalleerd. Plex staat erop. Ik selecteer een film, laadtijd duurde bijna een minuut en de film hapert om de tien seconden. Kijk, dit is nu net wat ik niet wou.
Weer iets voor niks gekocht. Zou zo'n mediaplayer zoals nvidia shield mij zonder gedoe van een film kunnen laten genieten? Of is dat ook weer koffiedik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Al Handy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:43:
Toen ik dit vroeger probeerde kwam het beeldscherm soms niet mooi door. Te groot, te klein...Maar zelfs al zou dit nu vlot gaan. Ik wil niet iedere avond een hdmi kabel leggen. Pc staat een meter of drie van tv. Zou wel goed zijn geweest als ze heel dicht bij elkaar stonden.
Dat ligt toch echt aan de instellingen die je daar zelf doet :)
Als het op je monitor goed werkt, doet het dat ook op je tv.

* heuveltje zijn pc staat op 3meter van de tv. maar verbind via een 8m hdmi kabel door de kruipruimte. Geeft prima beeld. !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Al Handy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:42:
De nieuwe chromecast geïnstalleerd. Plex staat erop. Ik selecteer een film, laadtijd duurde bijna een minuut en de film hapert om de tien seconden. Kijk, dit is nu net wat ik niet wou.
Weer iets voor niks gekocht. Zou zo'n mediaplayer zoals nvidia shield mij zonder gedoe van een film kunnen laten genieten? Of is dat ook weer koffiedik kijken?
En hoe komt de data bij die Chromecast? Ik gok via wifi en dat is vaak vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:47
Dan is iets anders je belemmerende factor en niet de Chromecast/Plex.
Pc?
Wifi?

Chromecast en Plex werkt bij mij perfect zelfs met HDR films.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57
Dit klinkt als een WiFi probleem. In plaats van meteen op te geven kan je ook dit probleem trouble shooten.. Heb je je geld ook niet voor niets uitgegeven.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

RaRo74 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:00:
[...]

Dan is iets anders je belemmerende factor en niet de Chromecast/Plex.
Pc?
Wifi?

Chromecast en Plex werkt bij mij perfect zelfs met HDR films.
Kassad schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Dit klinkt als een WiFi probleem. In plaats van meteen op te geven kan je ook dit probleem trouble shooten.. Heb je je geld ook niet voor niets uitgegeven.
Kan ook prima zijn dat zijn pc de plex over de cpu probeert te transcoderen en daar te traag voor is ?

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2024 17:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:47
Precies.
Wifi en of pc.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Dat ligt toch echt aan de instellingen die je daar zelf doet :)
Als het op je monitor goed werkt, doet het dat ook op je tv.

* heuveltje zijn pc staat op 3meter van de tv. maar verbind via een 8m hdmi kabel door de kruipruimte. Geeft prima beeld. !
Mijne staat 5m ervandaan. Om hem netjes om de kamer te leggen ligt er een 15m HDMI 2.0 kabel. Werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Handy
Sorry voor de late reactie. Het is me ondertussen gelukt om films via plex af te spelen. Ik denk doordat ik de chromecast eens opnieuw heb opgestart. Ik heb nog niet echt films met ondertiteling getest maar hopelijk lukt dat vlot.
Pagina: 1