Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21
Vanmiddag kreeg ik ineens 2 zwarte schermen. PC opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid. Vervolgens wel beeld op mijn linker scherm, waar ook mijn Discord verscheen, die normaal rechts staat. Het rechter scherm bestond niet meer volgens Windows. Omwisselen van de DP kabels en zelfs HDMI kabel bracht geen oplossing. Beide schermen blijken het wel te doen, maar ik zie er steeds maar één. Ook zeer traag bij starten van World of Warships.
Apparaatbeheer gecontroleerd en daar ontdekte ik een probleem met de ASROCK RX 6750XT GPU. Foutcode 31 - wil geen driver laden zegt Windows.
Dus drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Volgens AMD heb ik een hardware fout zegt een pop-up.
Mailtje naar Megekko gestuurd, want de kaart is nog net binnen de garantie. Mei 2022 gekocht. Ik kan hem RMA sturen, maar twijfel of ik iets over het hoofd zie. Iemand zoiets al meegemaakt? Ik las in een andere topic iets over een defecte voeding, maar ik kan niets zien over de stroomvoorziening van de kaart, want de videokaart wordt niet meer herkend. Ik gebruik wel aparte PCI-e kabels.
...
Windows 11pro
AMD 7800X3D
ASUS TUF X670E-plus
ASRock rx 6750XT Phantom
IIyama GB2730QSU-B1
Viewsonic VX2718-2KPC-MHD
Corsair CMK32GX5M2D6000Z36
Corsair RM650x (2021) gold

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Een rm650x is sterk zat voor een 6750xt, zeker zonder belasting.

Als DDU met een nieuw driver niets doet is RMA het beste.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21
Dacht ik ook. Nog niet eerder een defecte GPU gehad, dus dan ga je twijfelen. Hij is ook nooit heter geweest dan 70 graden in games als ik Armor crate mag geloven.