Teams gasttoegang niet te ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 14:01
Een kennis van mij heeft een Win11 laptop waar zij vroeger ca 5 jaar geleden een family account van MS365 op had (gekoppeld aan email1). In die periode heeft zij wat werk gedaan voor een gemeente in NL en kreeg zij ook een Teams gast toegang. Opdracht is later beeindigd en haar MS 365 account is omgezet naar een werk account door een kleine IT support firma. Hiervoor had ze ook een ander emailadres (email2).
Nu is ze recent in loondienst gekomen en heeft zij weer een personal MS365 account afgesloten met email1.

Als ze Teams opstart komt ze automatisch weer in het gast account van de gemeente en er is geen mogelijkheid om daaruit te komen. Zij heeft dus geen toegang meer tot dat gastaccount, maar komt er wel dwangmatig in terecht. Zij kan dus niets met Teams.

Iemand een suggestie hoe ik die gasttoegang loskoppel, zodat ze weer een standaard Teams toegang heeft?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Zit dit niet gewoon in de credential manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
Secsytime schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:27:
Zit dit niet gewoon in de credential manager?
Dan krijg ik deze windows refs te zien. Lijkt allemaal vrij standaard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArOoBMie8dxQJx3KVaN95CdKYnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WsbkWFw1RMOAhwm4IOpkWo1q.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gaat het om Gast of Extern? Want Extern is gebruikelijk voor tijdelijke opdrachten, waarbij je expliciet met een externe ID inlogt en toegang krijgt tot Teams.
Gast is daadwerkelijk een managed account binnen het domein, daar kom je alleen vanaf als de beheerder dat account verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
Het was een relatief korte opdracht, dus dan neem ik aan dat het extern is, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Jerry33 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:47:
[...]

Dan krijg ik deze windows refs te zien. Lijkt allemaal vrij standaard?

[Afbeelding]
Die allemaal even clearen en dan opnieuw inloggen bij Teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
Hmm, door het rommelen in de verschillende instellingen lijkt het opgelost, er is weer een onafhankelijke toegang die goed lijkt te werken. Maar wat het nou exact opgelost heeft is niet helemaal duidelijk.

In ieder geval dank voor de hulp!
Pagina: 1