Ik heb sinds ongeveer een jaar ingefreesde vloerverwarming in mijn jaren 80 huis. Bij het aanleggen heb ik meteen de kruipruimte laten isoleren, en de woonkamer is HR en HR++ glas.
Toch lukt het me niet goed om de woonkamer/keuken consistent op temperatuur te krijgen. Ik heb het idee dat het pas in de namiddag de gewenste 20 graden heeft gehaald, waardoor ik een groot deel van de dag in een relatief fris huis zit. Ook heb ik het idee dat de ketel hierdoor erg lang/veel aanstaat.
Ketel staat op 55 graden, vloerthermostaat op 30. Aanvoertemperatuur is ongeveer 32 en afvoer 20. Pompsnelheid staat op constant pressure laagste snelheid.
Minimum ingestelde temperatuur is 18.7 en heb aangegeven het vanaf 08:30 20 graden wil hebben. Ik gebruik een Tado met early start.
Op dagen dat ik thuis ben ziet het er zo uit:
/f/image/mIQwPLH2nIbrkdYXg8OWEnc5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/m1565ejaiK3mL8pAqcnOtab5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yyjp9bYNG6yFDJ1QgwRWjvvv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h6v1yS1QIBHXHxLsRApeXLC3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZkqHL0kRfAT0sa8eJt4rKnJW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uIgsVSlEktF3iPioCylBSsOs.png?f=fotoalbum_large)
Naar mijn idee gaat het opwarmen dus voor vloerverwarming zelfs traag... of is dit normaal en moet ik gewoon 3u van te voren beginnen met opwarmen?
Toch lukt het me niet goed om de woonkamer/keuken consistent op temperatuur te krijgen. Ik heb het idee dat het pas in de namiddag de gewenste 20 graden heeft gehaald, waardoor ik een groot deel van de dag in een relatief fris huis zit. Ook heb ik het idee dat de ketel hierdoor erg lang/veel aanstaat.
Ketel staat op 55 graden, vloerthermostaat op 30. Aanvoertemperatuur is ongeveer 32 en afvoer 20. Pompsnelheid staat op constant pressure laagste snelheid.
Minimum ingestelde temperatuur is 18.7 en heb aangegeven het vanaf 08:30 20 graden wil hebben. Ik gebruik een Tado met early start.
Op dagen dat ik thuis ben ziet het er zo uit:
/f/image/mIQwPLH2nIbrkdYXg8OWEnc5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/m1565ejaiK3mL8pAqcnOtab5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yyjp9bYNG6yFDJ1QgwRWjvvv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h6v1yS1QIBHXHxLsRApeXLC3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZkqHL0kRfAT0sa8eJt4rKnJW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uIgsVSlEktF3iPioCylBSsOs.png?f=fotoalbum_large)
Naar mijn idee gaat het opwarmen dus voor vloerverwarming zelfs traag... of is dit normaal en moet ik gewoon 3u van te voren beginnen met opwarmen?
:strip_exif()/f/image/dPQKv458IRpP0nfNMtaMzzNc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TUqlbxFmE6o5SUQpMb4Lj0UD.jpg?f=fotoalbum_large)