Enkele dagen vertraging ioverboeken tussen en aangifte box

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1234567
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-02-2024
Op 30 december heb ik voor de aanschaf van een auto € 5000,- overgemaakt van mijn buitenlandse spaarrekening van Trade Republic naar ING. Dit geld is op 2 januari bijgeschreven op mijn ING betaalrekening.

Het geld is dus een paar dagen in transistie geweest en bij beide banken staat het niet op het saldo op 1 januari.
De belastingdienst vraagt altijd om je saldo op 1 januari bij de belastingaangifte box-3.
Hoe geef ik dit aan? Of heb ik een voordeeltje nu mijn eigen vermogen tijdelijk even lager was?

[ Voor 87% gewijzigd door Andre1234567 op 13-02-2024 16:56 . Reden: te snel op enter ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1234567
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-02-2024
Bij het starten van dit topic en het creeren van de titel te snel op enter gedrukt. Hoe kan ik de titel wijzigen?
Dit topic mag ook verwijderd worden want de titel slaat nml nergens op.

[ Voor 24% gewijzigd door Andre1234567 op 13-02-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je titel kan je laten aanpassen door op de "rapporteer" knop te drukken bovenaan je topic en dan de gewenste correcte titel door te geven. Maar in dit geval doe ik het topic op slot.

Los van dat dit een beetje riekt naar een mogelijke poging tot belastingontduiking waar we je niet bij gaan helpen, mis ik sowieso elke vorm van eigen inzet. Er is op de site van de belastingdienst vast het een en ander terug te vinden over welk vermogen je moet vermelden (mijn gok: dat het geld even niet op je rekening stond betekent nog niet dat het geen onderdeel is van je vermogen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.