Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi.thatsme
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-06-2024
Hallotjes,

Ik heb laatst een NVIDEA GeForce RTX 3050 laten inbouwen in mijn pc. Voorheen had ik een geintegreede videokaart, AMD Radeon Graphics.

De nieuwe kaart werkt prima, en de drivers zijn geinstaleerd. Nu valt het mij op dat de oude AMD software wel nog geinstaleerd staat, en draait op de pc.

Mijn vraag is, kan ik deze driver verwijderen, of gebruikt de PC deze driver nog op de achtergrond gezien t feit dat de kaart in het moederbord gebouwd zit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:06
nvidia heeft toch zo een tooltje om te schakelen tussen onboard graphics en powerfull graphics ?
ik zou die amd software erop laten staan als je er geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi.thatsme
Klopt, in principe runnen al mn games nu op de Nvidia, een videokaart werkt vaak toch stukken beter dan een geintegreerde. En ik heb er zeker geen last van, maar ik gebruik regelmatig WillItRun, welke nu blijft aangeven dat de AMD mijn primaire videokaart is. Kleine moeite om deze handmatig in te vullen I know, maar wilde gewoon even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wolfp4ck schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:24:
nvidia heeft toch zo een tooltje om te schakelen tussen onboard graphics en powerfull graphics ?
In laptops, ja.

Voor een desktop werkt dat v.z.i.w. niet, maar daar wil je het ook niet omdat je dan ook fysiek van video-uitgang moet wisselen.

Mijn mening: als je geen AMD GPU gebruikt dan ook de drivers eraf. Kan alleen maar gezeur geven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi.thatsme
Hi Bwerg, ja ik ben dus niet zo enorm tech savi.
Maar de AMD GPU is dus geintegreerd in het moederbord. Ik gebruik nu de Nvidia om beide beeldschermen te voorzien van beeld, en gebruik deze als primaire videokaart bij al mn games.

Het is dus niet zo dat als ik dit verwijder dat mn pc ineens crached ofzo? (ik kreeg een waarschuwing toen ik dit wilde verwijderen vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADOUKORE
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-05 23:07
Je hebt dus een AMD cpu gok ik? Dit is een aanname op basis van 'desktop' en 'integrated graphics'

In feite heeft de CPU zelf geen drivers nodig, de integrated graphics (in je cpu) daarintegen wel als je geen dedicated hebt.

Zolang de driver geïnstalleerd is voor de NVIDIA kaart en de beeldschermen zijn aangesloten op de videokaart, dan kan je de AMD drivers verwijderen *O*.

Het zou dan niet veel anders zijn dan het installeren van een dedicated gpu in combinatie met een cpu zonder integrated graphics denk ik. Windows pakt dan toch eerst de default drivers voordat je de drivers download van de dedicated gpu. Correct me if i'm wrong 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door HADOUKORE op 13-02-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 16:59
AMD Cleanup Utility gebruiken.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601

[ Voor 50% gewijzigd door Zatara op 13-02-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi.thatsme
@HADOUKORE Thanks dat was idd mijn vraag, de NVIDIA kaart is geinstalleerd en de drivers ook, de beeldschermen zijn ook daarop aangesloten. Maar omdat idd mijn CPU ook van AMD is was dat dus even een dingetje.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:23
Ik verwacht dat Windows hem zal blijven installeren, tenzij je in de bios de IGP uitschakelt.

Verder niet persé heel erg. Zelf gebruik ik de Intel IGP voor x265 encoding (streaming) naast mijn Nvidia GPU. Dan heb je ook de Intel drivers nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2024 00:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1