Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Momenteel heb ik 2 gsm nummers waarop ik bereikbaar moet zijn , en 1 pure data e-sim zonder gsm nummer .
De enige oplossing die ik ken , is om met 2 GSM's te werken . Wat ik dus ook doe .

Maar ik vraag mij af of het volgende reeds bestaat , of ergens in de pipeline bij een fabrikant zit :

Een toestel wat 1 nano sim slot heeft voor een actief gsm nummer , en 2 e-sim "sloten" die beide actief kunnen staan (1 voor een gsm nummer en andere voor de data op de telefoon) .

Liefst wel met mogelijkheid om een sdkaartje te gebruiken (dedicated slot , of 1 shared nano sim slot wat er voor gebruikt kan worden)

Dus
- 1 nano sim slot voor GSM nr
- 1 e-sim slot voor GSM nr
- 1 e-sim slot voor DATA
- 1 microsd slot

Ik heb op gsmarena al wat proberen te filteren maar zij zijn spijtig genoeg heel onduidelijk omtrent de geschetste situatie en de mogelijkheden van e-sims en nano sims die tegelijk te gebruiken zijn of niet .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt maximaal 2 Sims tegelijk gebruiken, in verband met de ruimte voor de antennes in de telefoon om het signaal te verbinden, elke actieve verbinding vereist een eigen antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
De data connectie is een actieve connectie .

Maar de 2 gsm nummers , dat mogen gewoon standby connecties zijn van mij .
Enkel als ik bel wordt die gsm nummer een actieve connectie .
En ik bel niet met 2 nummers tegelijk .

[ Voor 7% gewijzigd door CrimInalA op 14-02-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
CrimInalA schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:09:
De data connectie is een actieve connectie .

Maar de 2 gsm nummers , dat mogen gewoon standby connecties zijn van mij .
Enkel als ik bel wordt die gsm nummer een actieve connectie .
En ik bel niet met 2 nummers tegelijk .
Een telefoon zoals de Samsung S23 ondersteunt 2 fysieke SIM kaarten en de mogelijkheid om eSims te installeren. Echter, je moet handmatig kiezen welke actief zijn, en van de fysieke SIM kaarten moet de fysieke kaart dan in SIM 1 zitten, maar SIM 2 kun je uitschakelen en dan een Esim ervoor in de plaats inschakelen. En tenzij de SIM actief staat ben je niet in staat ermee te bellen. Wordt je erop gebeld komt die in de voicemail tenzij je het nummer doorschakelt. Ook SMS komt niet aan tenzij de SIM actief staat.

Mijn advies zou dan ook zijn een 2de telefoon of mifare mee en als hotspot inzetten voor die extra datasim, of de data kopen op een van je bestaande sims erbij, of een van je bel sims in de 2de telefoon waarop je het minst bereikbaar hoeft te zijn voor bellen.

overigens kun je in de Pricewatch ook filteren:
categorie: Smartphones

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 14-02-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
"Mijn advies zou dan ook zijn een 2de telefoon of mifare mee en als hotspot inzetten voor die extra datasim"

Inderdaad . Maar ja , zo doe ik het nu eigenlijk ook al , maar dan zonder de hotspot want dat zou het omslachtig maken .
1 telefoon met 1 nanosim (gsm nr) , andere telefoon met andere nanosim (gsm nr) en data -e-sim .

Had gehoopt dat ik naar 1 toestel zou kunnen gaan door de nieuwe technologie van e-sim te bundelen met oude technologie van het nanosim slot . En dan 1 van de nano simkaarten naar e-sim overzetten .

De filters op tweakers van e-sim en nano sim , zijn erg gelijkaardig aan gsminfo . Standby/active enz.
Triple sim heb ik niet nodig want ik heb maar 2 nummers en ook maar 1 of 2 nano simkaarten . het derde is enkel een data e-sim .
Het gaat niet diep genoeg in op wat ik wil bereiken . Waarschijnlijk omdat het nieuw is , maar waarschijnlijk omdat het niet bestaat . Spijtig .

Toch bedankt om mee te denken ! :)

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-04 18:45
swhnld schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:49:
Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt maximaal 2 Sims tegelijk gebruiken, in verband met de ruimte voor de antennes in de telefoon om het signaal te verbinden, elke actieve verbinding vereist een eigen antenne.
max 2 sims? Praat de volgende tweaker dan *?
talin schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:06:
je kan volgens mij max 20 eSIM's ine en iPhone kwijt.
het is dan wel een hele opgaaf ze allemaal uit elkaar te houden.

maar ik heb ook 1 telefoon, 1 nummer van werk, 1 prive nummer, 1 nummer voor werk 2.
1 eSIM Duits want daar ben ik nog wel eens, 1 eSIM Singapore daar ben ik ook nog wel eens dus de waardeer ik elke keer op als ik er ben en een Deense eSIM met alleen data.
aangezien er geen kosten meer zijn tussen NL en de rest van Europa, shop ik hier meestal voor een goede deal.
heb ik alleen een NL nummer zonder data, die data shop ik: https://esimdb.com/region/europe
Topicstarter wilt dubbel e-sim. Dat moet kunnen lijkt me.

• swhnld
SamSid schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:39:
[...]

max 2 sims? Praat de volgende tweaker dan *?

[...]

Topicstarter wilt dubbel e-sim. Dat moet kunnen lijkt me.
Er is een verschil tussen wat je kunt gebruiken (of actief kunt hebben) en wat je kunt installeren.
Pagina: 1