Goeiedag Tweakers,
Hierbij een niet superbelangrijk draadje, maar dit is iets wat mij al vaker is opgevallen en waarvoor ik graag de suggestie geef een kleine wijziging door te voeren in jullie stijl-regels.
Zie bijv: IMessage, Bing en Edge vallen niet onder Digital Markets Act van Europese Unie door @AverageNL
Hierbij wordt een merknaam als iMessage aan het begin van een zin met een hoofdletter geschreven, en de M daarachter ook. Heel lelijk als je het mij vraagt. Vooral bij Apple vaak een dingetje natuurlijk, maar zo nu en dan ook wel eens met andere termen of merken.
Hier wat Chicago 17th 8.154 daarover zegt:
Hierbij een niet superbelangrijk draadje, maar dit is iets wat mij al vaker is opgevallen en waarvoor ik graag de suggestie geef een kleine wijziging door te voeren in jullie stijl-regels.
Zie bijv: IMessage, Bing en Edge vallen niet onder Digital Markets Act van Europese Unie door @AverageNL
Hierbij wordt een merknaam als iMessage aan het begin van een zin met een hoofdletter geschreven, en de M daarachter ook. Heel lelijk als je het mij vraagt. Vooral bij Apple vaak een dingetje natuurlijk, maar zo nu en dan ook wel eens met andere termen of merken.
Hier wat Chicago 17th 8.154 daarover zegt:
Nu ben ik waarschijnlijk de enige lezer die dit opvalt en iets boeit, maar desondanks breng ik het graag even onder de aandacht--wellicht het overwegen waard.Brand names or trademarks with an initial lowercase letter.
Brand names or trademarks spelled with a lowercase initial letter followed by a capital letter need not be capitalized at the beginning of a sentence or heading; the existing capital letter is sufficient to signal that these are proper nouns. Likewise, names that begin with a capital letter and include additional capitals in the middle of the word should be left unchanged. (In either scenario, such capital letters are sometimes referred to as intercaps or midcaps.) Chicago draws the line, however, at names in all lowercase; in order to signal that such a term is in fact a proper noun, an initial capital should be applied even midsentence (as for Mini in the last example; see also 8.69, 8.155).In text that is set in all capitals, such distinctions are usually overridden
- iTunes is both an app and a media service.
- Does your iPhone have an AccuWeather app?
- Power Point has become virtually synonymous with presentation software.
- but
- The Mac Mini is a good solution for cluttered workspaces.
(e.g., POWERPOINT); with a mix of capitals and small capitals, they are
preserved (e.g., IPHONE).
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...