Zonnepanelen, helft geleverd, rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-09 11:19
Hoi Tweakers,

Begin oktober heb ik akkoord gegeven op het plaatsen van zonnepanelen. Een gedeelte op de garage (plat dak), in December geleverd. En een gedeelte op mijn schuine dak, deze zijn tot op heden nog steeds niet geleverd, redenen als 'slecht weer' 'ver weg' 'en kan geen hulp vinden'.

Daarnaast lees ik overal dat zonnepanelen in prijs zijn gekelderd. (mijn bestelde paneel is de CanadianSolar HiKu6 CS6R-400MS).

Moet ik dit gewoon accepteren? Of wat is jullie advies in deze?

Thanks

Geen SolarEdge dus offtopic => schopje naar PV topic eigen topic

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 13-02-2024 13:16 . Reden: Was wat te snel, toch te weinig puur PV ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen Vreeken
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 21:04
Dit is niet een solaredge specifiek probleem. Dus offtopic hier.
Maar lees je contract eens goed door. Wat voor levertijd en voorwaarden heb je voor getekend, en vraag eens bij het juridischloket of het contract uberhaupt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
siesta schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:43:
Hoi Tweakers,

Begin oktober heb ik akkoord gegeven op het plaatsen van zonnepanelen. Een gedeelte op de garage (plat dak), in December geleverd. En een gedeelte op mijn schuine dak, deze zijn tot op heden nog steeds niet geleverd, redenen als 'slecht weer' 'ver weg' 'en kan geen hulp vinden'.

Daarnaast lees ik overal dat zonnepanelen in prijs zijn gekelderd. (mijn bestelde paneel is de CanadianSolar HiKu6 CS6R-400MS).

Thanks
Aangetekend in gebreke stellen, ultimatum stellen van 2 weken, en daarna contractbreuk vaststellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoi Tweakers,

Thanks
Heb je al betaald of een deel aanbetaald?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
True schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Heb je al betaald of een deel aanbetaald?
Gedeelte van de garage is betaald. De andere panelen nog niet. Er is wel een contract maar niet iets over leveringsvoorwaarden, ik heb ook niet getekend. In principe ben ik op goede voet nog met de leverancier en heb ik goede hoop om eruit te komen, maar als dit geen normale procedure is wil ik wel graag iets van tegemoetkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi Tweakers,

Thanks
Wat wil je wel of niet accepteren? Het nog niet leveren of de prijs? Prijs heb je al akkoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoi Tweakers,

Thanks
Wat heb je afesproken qua levertermijn, heb je ze al in gebreken gesteld?
In dien je dat laatste nog niet gedaan hebt zou ik dat maar doen, dat is de eerste stap om te kunnen escaleren. als je dat al wel hebt gedaan en ze hebben een redelijke termijn gehad om hun opdracht na te komen kan je de koop ontbinden. je kan eventueel ook samen overeen komen om de koop te ontbinden. de plaatsende partij lijkt er immers ook niet veel zin in te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

siesta schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Gedeelte van de garage is betaald. De andere panelen nog niet. Er is wel een contract maar niet iets over leveringsvoorwaarden, ik heb ook niet getekend. In principe ben ik op goede voet nog met de leverancier en heb ik goede hoop om eruit te komen, maar als dit geen normale procedure is wil ik wel graag iets van tegemoetkoming.
Wat is de €/Wp voor je schuine dak? Als die hoog is (omdat het wellicht lang doorloopt), kan het juist lonen hard te gaan inzetten op ontbinding en dan een andere leverancier te vinden. Als die laag is heeft de PV-boer wellicht geen interesse om jouw als klant snel te helpen. Dat geeft wat perspectief.
Heb je een offerte van iets van:
  • garage panelen: 3000€
  • garage werkzaamheden: 500€
  • dak panelen: 3000€
  • dak werkzaamheden: 500€
Waarbij je nu alleen de panelen en werkzaamheden van de garage hebt betaald? Of het je een post voor werkzaamheden die volledig betaald is?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Kijk dat slechte weer klopt natuurlijk wel een beetje, als het de afgelopen maanden niet keihard waaide dan stortregende het wel. Met beide situaties wil je niet op een schuin dak panelen installeren. Je waait met paneel en al weg of de regen loopt over je zolder.
Er is dus veel werk in te halen wat is blijven liggen dus zal die installateur wellicht moeite hebben om dat in te lopen.
Een beetje begrip kan nooit kwaad, je mist weinig aan opbrengst hoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
No Hands schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:24:
Kijk dat slechte weer klopt natuurlijk wel een beetje, als het de afgelopen maanden niet keihard waaide dan stortregende het wel. Met beide situaties wil je niet op een schuin dak panelen installeren. Je waait met paneel en al weg of de regen loopt over je zolder.
Er is dus veel werk in te halen wat is blijven liggen dus zal die installateur wellicht moeite hebben om dat in te lopen.
Een beetje begrip kan nooit kwaad, je mist weinig aan opbrengst hoor.
Dat is inderdaad de nuance. Echter zijn de panelen volgens mij wel goedkoper geworden afgelopen maanden. Was benieuwd hoe misschien andere forum-members dit soort zaken opgelost hebben met hun leverancier.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:46
@siesta Als de panelen nu duurder waren geworden, had je het eerlijk gevonden als je moest bijbetalen op de afgesproken prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:14

Tys

siesta schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:24:
[...]

Dat is inderdaad de nuance. Echter zijn de panelen volgens mij wel goedkoper geworden afgelopen maanden. Was benieuwd hoe misschien andere forum-members dit soort zaken opgelost hebben met hun leverancier.
Gewoon betalen, het weer is nu prima dus als ze er op korte termijn op liggen kan je niets anders dan tevreden zijn :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
[...]

Precies wat @Tremulant zegt, dit zou dan twee kanten op moeten werken. Je hebt getekend voor een bepaald bedrag, dat blijft dat bedrag. het wordt niet hoger maar dus ook niet lager en andersom.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:20
Ik weet niet zo goed wat de huidige planning is van zonnepanelen mensen? Een wachttijd van enkele maanden was normaal toen ik ze bestelde.

Zolang je niet meer hebt betaald zou ik mij niet heel druk maken, want je wekt deze maanden toch niet zoveel op. Wel wekelijks even een berichtje sturen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

Illusion

(the art of)

[...]

Als de panelen al wel op je dak hadden gelegen, waren de marktprijzen net zo ver gezakt. Dus wat wil je hier mee zeggen?
Je hebt in okt-jan amper opbrengst gemist, en het geld staat nog op je bankrekening waar je rente (had kunnen) pakken.

Bel die man op, spreek een nieuwe installatiedatum af in uiterlijk maart. En daarna met een biertje op het terras.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1