Ik heb een 6 jaar oude Dell XPS-8700 systeem uit 2014. Inmiddels een krasse maar oud baasje met Intel Core i7-4790, 32GB DDR geheugen, met 256GB SSD en 4000 GB HDD aan opslagcapaciteit. Eenmaal opgestart doet ie het nog goed. 1 op de 10 keer blijft ie hangen op het Dell logo.
Ik draai er voor mijn hobby/werk Photoshop/Lightroom/Indesign/Dreamweaver op. En spelletjes als Simcityy, Cities: Skylines doen het er ook nog goed op.
Maar toch graag een nieuw systeem. Wat pittiger en waar ik weer 10 mee vooruit kan! Monitor is een1440p/75Hz 27inch Philips. Mischien in de nabije toekomst een 4K monitor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshoppen/ Lightroom / Indesign / Dreamweaver blijven prioriteit. Doe ook af en toe korte films/animaties met DaVinci Resolve.
Casual gamen doe ik steeds minder; maar dan vooral Cities Skylines, schaken en soduko !
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1500 euro. Exclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor gaat mee: een 1440p/75Hz 27inch van Philips. En natuurlijk toetsenborden, muizen en externe SSD's. De oude pc blijft staande bij voor nieuwsgroepen downloads.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg voor Intel / GeForce RTX combinatie met oog op Adobe programma's en AI spielerei.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooie kast vind ik wel belangrijk, vandaar mijn keuze voor de witte Fractal Design North.
Stiller dan mijn oude Dell is ook fijn.
Ga je overklokken?
Nee joh!
Wat verwacht je van ons?
Zou fijn zijn of jullie het onderstaande wensen lijstje op comptabiliteit zouden kunnen controleren.
En of er per onderdeel een beter/goedkoper of soms iets duurder onderdeel beter zou kunnen.
Vragen en twijfels be ik ook
- Is de Inno 4060 met 8 gieg geheugen beter dan de Inno 3060 met 12 gieg?
- Is de keuze voor een 14e generatie (ik denk i5-14600 processor) een betere keus dan de de wat oudere maar energiezuiniger i5-13600 processor?
- Wat betreft de SDD is een heatsink nodig?
- Wat is beter voor een SD: 2TB in 1 reepje 2 met partietjes. Of gewoon 2 aparte reepjes van elk 1 TB?
Ben ik op de goede weg met dit lijstje?
Ik draai er voor mijn hobby/werk Photoshop/Lightroom/Indesign/Dreamweaver op. En spelletjes als Simcityy, Cities: Skylines doen het er ook nog goed op.
Maar toch graag een nieuw systeem. Wat pittiger en waar ik weer 10 mee vooruit kan! Monitor is een1440p/75Hz 27inch Philips. Mischien in de nabije toekomst een 4K monitor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshoppen/ Lightroom / Indesign / Dreamweaver blijven prioriteit. Doe ook af en toe korte films/animaties met DaVinci Resolve.
Casual gamen doe ik steeds minder; maar dan vooral Cities Skylines, schaken en soduko !
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1500 euro. Exclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor gaat mee: een 1440p/75Hz 27inch van Philips. En natuurlijk toetsenborden, muizen en externe SSD's. De oude pc blijft staande bij voor nieuwsgroepen downloads.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg voor Intel / GeForce RTX combinatie met oog op Adobe programma's en AI spielerei.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooie kast vind ik wel belangrijk, vandaar mijn keuze voor de witte Fractal Design North.
Stiller dan mijn oude Dell is ook fijn.
Ga je overklokken?
Nee joh!
Wat verwacht je van ons?
Zou fijn zijn of jullie het onderstaande wensen lijstje op comptabiliteit zouden kunnen controleren.
En of er per onderdeel een beter/goedkoper of soms iets duurder onderdeel beter zou kunnen.
Vragen en twijfels be ik ook
- Is de Inno 4060 met 8 gieg geheugen beter dan de Inno 3060 met 12 gieg?
- Is de keuze voor een 14e generatie (ik denk i5-14600 processor) een betere keus dan de de wat oudere maar energiezuiniger i5-13600 processor?
- Wat betreft de SDD is een heatsink nodig?
- Wat is beter voor een SD: 2TB in 1 reepje 2 met partietjes. Of gewoon 2 aparte reepjes van elk 1 TB?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 318,97 | € 318,97 |
| 1 | Moederborden | MSI B760 GAMING PLUS WIFI | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D Geforce RTX 4060 Twin X2 | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 131,06 | € 131,06 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C40 | € 193,85 | € 193,85 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 750W Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,99 | € 119,99 |
| Totaal | € 1.379,67 | |||
Ben ik op de goede weg met dit lijstje?