Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicken83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 16:23
Mijn vraag
Iemand die aanbevelingen heeft voor powermeters met een contact voor de aansturing van een SG ingang van de warmtepompboiler? Dit wanneer de geproduceerde Zonne energie terug naar het net vloeit.
De tellerkast staat 2 verdiepen lager dan de boiler, dus bij voorkeur meting in tellerkast, en draadloze sturing naar relais naast boiler gemonteerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ariston nuos 200 plus wifi boiler.
Solaredge WAVE inverter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De homewizard powermeter lijkt me hiervoor niet echt geschikt. Of zijn er toch mogelijkheden hiermee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52
Dus je wilt de warmtepompboiler inschakelen, zodat je overschot aan zonnepanelen dreigt terug te leveren aan het net?
Ik denk dat je al snel een aantal componenten nodig hebt en met eentje niet klaar bent.
Je wilt een slimme smartplug voor het warmtepompboiler
En je wilt je slimme meter aflezen in de meterkast.
Dit kan via HomeWizard, maar dan moet je de slimmigheid nog wel realiseren in zoiets als HomeAssistant.

De nieuwere HomeWizard met "in the cloud" account kan het wellicht ook wel (scripts enzo), maar daar zit wel weer een abonnement aan vast.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicken83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 16:23
neen niet echt, de boiler is voorzien van enkele extra signalen, die door een potential vrij contact kunnen geschakeld worden.
Dit zou bijvoorbeeld kunnen met deze module: https://www.2-wire.net/remi-de-slimme-energie-schakelaar/
Maar dit zou dan bedraad moeten worden naar boven. Ik ben dus op zoek naar een gelijkaardige module die draadloos een relais kan aansturen dichtbij de boiler.
Een powermeter die integreerbaar is in home assistant, en die een relais laten aansturen is eventueel een mogelijkheid.
Hiervoor hoor ik dan graag tips welke powermeter aangeraden wordt.
Aansturen van smartplug is geen oplossing aangezien de boiler continue moet aangesloten zijn op het net.