Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlopeG
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-05 21:17
Binnenkort ga ik voor een maand naar malysie, ik heb daarvoor een DJI Mini 4 Pro gekocht.
Afgelopen tijd ben ik veel ervaring aan het opdoen met het maken van shots zodat ik dit op vakantie ook kan gaan doen.
Echter heeft het me aan denken gezet, momenteel heb ik geen verzekering vanuit DJI (Care Refresh) maar las ook dat waarschijnlijk mijn reisverzekering het beschadigen van een drone niet verzekerd.

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het verzekeren van een Drone op reis? Aangezien wanneer de drone wordt gestolen hij ook niet onder de DJI Care Refresh valt, weet ik niet goed wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:31
Ik heb mijn fotoapparatuur ondergebracht bij https://www.apparatuurverzekering.nl/, drones vallen ook onder die verzekering.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan alles verzekeren maar vraag je zelf vooral af of je niet veel geld betaald voor een verzekering die niet of minimaal uitkeert.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:56
@SlopeG
Sommige inboedelverzekering dekken ook apparatuur die je buiten het huis gebruikt. Wellicht is dat nog een optie.
De verzekering die @Speedy aanhaalt zou je circa 100 euro per jaar kosten + 250 euro eigen risico. Dus 350 euro voor een drone van 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:44
@chrisborst Ik heb zelf een kostbaarheden buitenhuis verzekering voor mijn camera apparatuur afgesloten, echter geldt deze alleen voor binnen Nederland. @SlopeG Voor op vakantie dekt mijn reisverzekering 'Hobby & sportuitrusting' van de ANWB de spullen. Ik heb het even nagekeken maar helaas is een drone maar tot €600 vergoed.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Garyu

WW

ImLegenJerry schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:57:
@chrisborst Ik heb zelf een kostbaarheden buitenhuis verzekering voor mijn camera apparatuur afgesloten, echter geldt deze alleen voor binnen Nederland. @SlopeG Voor op vakantie dekt mijn reisverzekering 'Hobby & sportuitrusting' van de ANWB de spullen. Ik heb het even nagekeken maar helaas is een drone maar tot €600 vergoed.
600€ terug op een drone van 1000€ is niet zo slecht toch.. De kosten om m extra te verzekeren zijn ook niet nul, dus dan is de vraag hoeveel méér geld je uit zou willen geven om dat gat van 400€ te dichten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waar las je dat je reisverzekering het niet dekt? Is dat de polis van je verzekering of een willekeurig internetartikel?
Je polis heeft meestal een extra bijlage met exacte voorbeelden van apparaten die wel, niet, of minimaal gedekt worden. Vaak wordt een telefoon of tablet niet gedekt, een laptop wel, maar een drone zal bijv. alleen gedekt worden op diefstal en niet op schade of verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 09:56

BaRF

bijna kerst

Heeft Dji die eigen "verzekering" niet meer? Kan me zoiets herinneren dat je voor 50eu ofzo een nieuwe mini kreeg - ahja, DJI Care Refresh?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:44
Ik heb zelf nog even mijn polisvoorwaarden erbij gehouden. Dit gaat dus om de doorlopende reisverzekering van de ANWB. Ze zeggen het volgende:
1. Jouw bagage is verzekerd voor schade door diefstal, verlies of beschadiging.
2. Heb jij naast je bagage ook geld en/of extra hobby- en sportuitrusting meeverzekerd?
Dan gelden de voorwaarden van bagage ook hiervoor.
Het nadeel is wel:
In geval van (totaal)verlies of diefstal vergoeden wij de dagwaarde.
Als jouw spullen te repareren zijn, dan vergoeden wij de herstelkosten tot maximaal de dagwaarde.
Wanneer je kiest voor verzekering "Compleet" staat er specifiek: €600 voor drone.

Deze verzekering kost mij +- €55 per jaar.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

En hoe zit het met schade die je aan anderen veroorzaakt in het buitenland? Mag je daar überhaupt wel vliegen met een drone? In sommige landen kun je beschuldigd worden van spionage als je (onbewust) iets filmt wat men liever niet heeft.
Pagina: 1