advies gevraagd : TV voor slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zoek tips voor een TV op onze slaapkamer.
We hebben geen analoge/digitale TV meer maar gebruiken voornamelijk Disney+, Netflix en Plex.
Daarnaast ook apps voor Vlaamse TV zenders : VTM GO, VRT MAX,...

Budget
Is flexibel maar om en rond de 1000 EUR

Afstand en afmetingen
Er is weinig afstand tussen het bed-einde en de muur waaraan de tv komt te hangen (ong 1 meter).
De TV zou dus zo plat mogelijk moeten zijn en liefst zo dicht mogelijk tegen de muur moeten hangen.
Kijkafstand is een 3 meter.

Specificaties/vereisten:
- 4K met ondersteuning voor Dolby Vision, HDR10+,...
- Liefst eventueel te koppelen met Bluetooth Speaker (bvb JBL) (kan zoiets?)
- Android of WebOS gezien het gebruik van enkel apps en streaming
- Niet te groot, misschien iets rond de 40"?
- Goed geluid wegens afwezigheid van soundbar

We hebben op deze moment al een Philips The One 65PUS8808 in de woonkamer.
ZEER tevreden van... alleen blijkt dat die tv niet met bluetooth naar een externe speakers kan verbinden :s

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar ben je met je wensen op uitgekomen in de pricewatch? en waarom bevallen de opties wel/niet?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
DaWizza schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:41:
Waar ben je met je wensen op uitgekomen in de pricewatch? en waarom bevallen de opties wel/niet?
Sorry was ik niet zo in thuis.
Ondertussen die "Pricewatch" eens nagekeken en uiteindelijk op volgende 2 televisies uitgekomen:
Selectie Pricewatch

2x een Philips, zeker niets mis mee.
Ben zeker tevreden van mijn Philips in de woonkamer.
Alleen hangt die aan een versterker met 5.1 opstelling...
In deze slaapkamer is er niets van luidsprekers.
Zou ik eens moeten zoeken of het geluid dan nog wat meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Geluid is altijd wel een ding. Daar kun je wel over lezen, je moet het eigenlijk ervaren.

Heb je een Mediamarkt o.i.d. in de buurt? Dan is het tijd voor een roadtrip ;)

Of overwegen er toch een soundbar onder te hangen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Mediamarkt in de buurt maar al die tvs staan op paletten naast elkander met zoveel rumoer... daar ga ik weinig uit te weten komen :)
Ik zie wel dat bij coolblue die Philips tv's in combinatie staan met een soundbar.
Kan je zon' soundbar ook aan de muur bevestigen? Eventueel boven de tv?

Volgens Coolblue wel.
Maar ik zie naast die soundBAR... ook nog iets van subwoofer?
En daar is in die doorgang tussen bed en muur echt geen plaats voor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnnfuu3SWfs9jhjXgopy21LrGlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3ZJYQDgcqxuuda4iqDGICO9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Boven je TV hangen kan vast, ik heb er geen ervaring mee.

In pricewatch kun je ook zoeken op soundbars zonder subwoofer, daar zit vast iets tussen wat erbij past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 11:23
Echelon2011 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:32:
Ik zoek tips voor een TV op onze slaapkamer.
We hebben geen analoge/digitale TV meer maar gebruiken voornamelijk Disney+, Netflix en Plex.
Daarnaast ook apps voor Vlaamse TV zenders : VTM GO, VRT MAX,...

Budget
Is flexibel maar om en rond de 1000 EUR

Afstand en afmetingen
Er is weinig afstand tussen het bed-einde en de muur waaraan de tv komt te hangen (ong 1 meter).
De TV zou dus zo plat mogelijk moeten zijn en liefst zo dicht mogelijk tegen de muur moeten hangen.
Kijkafstand is een 3 meter.

Specificaties/vereisten:
- 4K met ondersteuning voor Dolby Vision, HDR10+,...
- Liefst eventueel te koppelen met Bluetooth Speaker (bvb JBL) (kan zoiets?)
- Android of WebOS gezien het gebruik van enkel apps en streaming
- Niet te groot, misschien iets rond de 40"?
- Goed geluid wegens afwezigheid van soundbar

We hebben op deze moment al een Philips The One 65PUS8808 in de woonkamer.
ZEER tevreden van... alleen blijkt dat die tv niet met bluetooth naar een externe speakers kan verbinden :s
De nieuwe uitvoering: Philips 55OLED908/12 Zwart is wel wat boven budget (1800 euro), maar die zeer recentelijk goed reviewed op goed geluid (en beeld).

Wel 55 inch, maar met 3 meter kan dat denk ik wel. Persoonlijke overweging natuurlijk.
Ook zou ik zelf niet snel kiezen voor een soundbar met sub in de slaapkamer. Eerder voor een tv met geïntegreerd goed geluid (Sony heeft ook een paar goede modellen).

Deze is wat goedkoper en 42 inch: uitvoering: Sony Bravia XR-42A90K Zwart.

Maar toch zou ik het dan niet kunnen laten om het budget iets te verhogen en te gaan voor 55 inch: uitvoering: Sony Bravia XR-55A84L (premium afstandsbediening) Zwart

Succes met de aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HDR10+ weglaten in de filter zal al een stuk helpen (er is bijna niks wat dat gebruikt; maar ik zie dat er 'of' staat dus dat maakt in dit geval niks uit aangezien alle tv's gewone HDR10 ondersteunen) en een Google TV Chromecast eraan hangen zou ook nog een optie kunnen zijn mocht het al nodig zijn (denk dat die LG tv's de meeste van die apps wel zullen hebben).

Deze was misschien wel perfect geweest: uitvoering: Philips 48OLED936/12 Zwart (baal er stiekem nog steeds wel van dat ik hem toch niet genomen heb in de verwachting dat er vast nog wel een opvolger van zou komen)
Wel apart dat een Philips niet met een bluetooth speaker verbindt (mijn Sony doet dat wel gewoon). Zou gewoon moeten kunnen:

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 13-02-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Thanks voor de replies.
Helaas is ong. 1000 EUR echt wel het budget.
HDR10 is misschien niet echt nodig maar wat ik zo leuk vind aan die Philips is dat die bij Netflix, Plex, etc... onderaan even een melding geeft om welk signaal het gaat.
Dolby Vision, Dolby Atmos, maar ook HDR-signaal komt daar regelmatig tussen.

Ik zou ook ergens bij Philips willen blijven.
Gewoon al omdat we dat Android OS zo gewoon zijn.

Het idee van een soundbar hebben we voorlopig wat laten vallen.
Het lijkt ons teveel gedoe om dat nog mee aan die muur te bevestigen op een manier dat je er nog makkelijk kan langs wandelen.

Bij Coolblue is er de optie om de televisie op te laten hangen.
Wel jammer dat dit tegen een serieus meerprijs komt en hun televisies zijn al niet bij de goedkoopsten.
Geen idee of er andere winkels ook die dienst nog aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
ps.: De winkel hier om de hoek heeft een Philips retourdeal zie ik net.

retourdeal

Qua geluid staat daar:
Uitgangsvermogen (RMS) 20W
Luidsprekerconfiguratie 2x 10 W luidspreker met volledig bereik
Codec
Dolby Digital MS12 V2.6.1
DTS:X

Maar dat zegt me niet veel.
Ondanks "volledig bereik" en "dolby digital" lijkt 2x 10W weinig.
Maar misschien is het wel voldoende voor een slaapkamer.

Het enige wat me wat tegenhoudt is die Google TV ipv Android TV.
Geen idee of ik daar ook de Vlaamse tv zender apps op kant draaien
>> Telenet TV + VTM GO + VRT MAX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LG 42C2 tijdelijk voor €700: https://tvoutlet.tv/produ...d-tv-oled42c24la-2022-42/

Bizar scherpe deal :D

(Edit: eventueel ook de 42C3 voor 800: https://tvoutlet.tv/produ...d-tv-oled42c34la-2023-42/ )

[ Voor 32% gewijzigd door stin00 op 14-02-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@Echelon2011 HDR10 en HDR10+ zijn twee verschillende dingen. Elke HDR film/ serie is standaard al in HDR10 maar daarbovenop kun je nog Dolby Vision of HDR10+ toevoegen (en voor zover ik weer gebruikt enkel Amazon Prime Video HDR10+, als ze het al/nog steeds gebruiken). Netflix, Disney, HBO Max, etc gebruiken allemaal Dolby Vision (en waar geen Dolby Vision gebruikt wordt dan valt het automatisch terug op 'HDR10')

En Google TV = Android TV, met dezelfde app store (mijn tv draait ook nog op Android TV maar ik heb ook de Google TV Chromecast en ik ben nog geen verschillen tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Nog even terugkoppelen.
Uiteindelijk is het een Samsung QLED 55Q80C geworden.

Voor 799 EUR.
Bij het vergelijken vielen volgende zaken op:
- In die prijscategorie heb je geen OLED. Maar QLED was duidelijk beter dan de LCD varianten
- Geluid was een prettige verrassing. 6x60w en ingebouwde subwoofer leverden echt wel gebalanceerd geluid.
- 4K, HDR, 100hz, HDR10+ etc... allemaal check. Kon niet meteen een andere televisie vinden die voor hetzelfde kon bieden voor eenzelfde prijs.
- 1 enkele app was wel niet beschikbaar op het Tizen platform van Samsung maar heb nog een chromecast liggen waarmee we dat makkelijk kunnen oplossen.

misschien is 55inch wel wat aan de grote kant :)
Alhoewel, in de slaapkamer is groter ook beter :p
Pagina: 1