PostNL: weggestuurd zonder track & trace, pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vervelende situatie waar mijn moeder (70 jaar) in is beland, ik zal het kort en bondig hieronder posten met de vraag wat jullie denken bij wie de verantwoordelijkheid ligt en of het zin heeft om *knip* Winkel verantwoordelijk te stellen voor een vermist pakket:

Op woensdag 31 januari heeft ze bij winkel een pakket gebracht dat via PostNL retour moest worden gestuurd naar de webshop.

Op het pakket heeft ze het bijgeleverde adreslabel van de winkel geplakt (dit is slechts het adres, geen retourlabel met track & trace code). De medewerker van winkel heeft het pakket in ontvangst genomen en vertelde haar dat ze een bewijs zou ontvangen per e-mail. Ze vond het wel vreemd, maar vertrouwde op de kennis van de medewerker. 

Ze heeft diezelfde avond verschillende keren mail en spam nagekeken maar geen e-mail ontvangen. Ook de volgende ochtend nog steeds geen bericht met een verzendbewijs. Ze heeft de winkel gebeld en gevraagd of er iets fout is gegaan. Het antwoord was: ‘Oh, dat gebeurd wel vaker, maar komt goed. Het pakket is gisteravond met PostNL mee gegaan’, waarop ze zei: ‘Maar dan heb ik geen bewijs dat ik het heb teruggestuurd en er zit een paar dure schoenen met een waarde van 200 euro in.’ Nogmaals werd door de medewerker bevestigd dat het vanzelf goed komt.

Daarna heeft ze ook nog de webshop gebeld om nog eens te checken waar het pakket heen moest worden gestuurd, ook daar kon men haar niet verder helpen. Toen de klantenservice van de website waar de schoenen zijn besteld om te checken of het pakket wellicht alsnog is ontvangen, maar ze zijn niet binnen gekomen in het magazijn.

Voor de duidelijkheid: de webshop levert een standaard adreslabel wat op het retourpakket mag worden geplakt. Daarna is het aan het pakketpunt van PostNL om een retourlabel uit te draaien, deze op het pakket te plakken en mij de retourkosten te laten betalen. Dit is allemaal niet gebeurd bij winkel in Maarssen.

Op vrijdag 2 februari ben ik weer naar de winkel gegaan, maar helaas geven ze niet thuis. Ik krijg continu hetzelfde verhaal van de medewerkers en collega’s dat ze daar niets verkeerd hebben gegaan. Maar dat verhaal klopt niet: de medewerker heeft slechts het pakket in ontvangst genomen en mij naar huis gestuurd.

Ook PostNL kan haar niet helpen, het enige dat ik ze weten ben gekomen is dat het in welk sorteercentrum het kan liggen, aangezien het daar naar toe is gegaan nadat het is opgehaald bij de winkel .

De enige manier om haar gelijk te krijgen is camerabeelden van het bewuste moment op te vragen. Uiteraard kunnen er fouten ontstaan, maar de schuld bij de klant neerleggen is niet de juiste manier. Ze vertrouwde op de kennis van de medewerker van winke . Zodra het pakken uit haar handen is, is het toch de verantwoording van winke /PostNL?

Iemand hulp bij dit verhaal, donderdag zal ik in elk geval zelf even een bezoekje aan de winke gaan brengen. :+

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:47 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:19

DDX

Lijkt me dat als de medewerker het in ontvangs heeft genomen het wel een label moet zijn met barcode van postnl ?
En dan heb je kans dat die email bevestiging gegaan is naar persoon(bedrijf in dit geval dus) die de label heeft besteld.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Kun je niet de PostNL-app aanmaken namens je moeder?
Daar komt het pakket vanzelf in te staan onder Verzenden, ongeacht of je een tracecode hebt.

(Daarbij ga ik er vanuit dat winkel het pakket achter de schermen wel via de trace heeft verstuurd, anders zouden ze de reguliere pakketkosten moeten betalen).

[ Voor 37% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:10

Eix

THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:04:
Op het pakket heeft ze het bijgeleverde adreslabel van de winkel geplakt (dit is slechts het adres, geen retourlabel met track & trace code).

Voor de duidelijkheid: de webshop levert een standaard adreslabel wat op het retourpakket mag worden geplakt. Daarna is het aan het pakketpunt van PostNL om een retourlabel uit te draaien, deze op het pakket te plakken en mij de retourkosten te laten betalen.
Zover ik weet zijn er drie smaken:
1) je stuurt een pakket retour naar een antwoordnummer. Je kunt gewoon het adres met de hand erop schrijven. En dan kan er ter plekke een label worden geprint. Voor een antwoordnummer hoef je niets te betalen.
2) je stuurt een pakket retour naar een normaal adres. De webshop stelt een verzendlabel(barcode) ter beschikking, eventueel tegen betaling. Die kun je zelf printen of door het PostNL-punt. Dit laatste vereist dan wel een barcode die je laat scannen op de smartphone.
3) je draagt zelf geheel zorg voor de verzending.

Welke situatie is er precies van toepassing? Want “de webshop levert een standaard adreslabel […] Daarna is het aan het pakketpunt van PostNL om een retourlabel uit te draaien, deze op het pakket te plakken en mij de retourkosten te laten betalen” klinkt mij tegenstrijdig. Want een antwoordnummer hoef je dus niet te betalen, en het praktisch nut van een webshop die een standaard adreslabel zonder barcode aanlevert zie ik niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:07:
Lijkt me dat als de medewerker het in ontvangs heeft genomen het wel een label moet zijn met barcode van postnl ?
En dan heb je kans dat die email bevestiging gegaan is naar persoon(bedrijf in dit geval dus) die de label heeft besteld.
Nee, dus. Het is slechts in ontvangst genomen en in de kar gezet. Tegen mijn moeder zei hij dat ze het bewijs ging ontvangen in de e-mail.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:08:
Kun je niet de PostNL-app aanmaken namens je moeder?
Daar komt het pakket vanzelf in te staan onder Verzenden, ongeacht of je een tracecode hebt.

(Daarbij ga ik er vanuit dat winkel het pakket achter de schermen wel via de trace heeft verstuurd, anders zouden ze de reguliere pakketkosten moeten betalen).
Er is niets gekoppeld aan een account, dus lijkt me sterk dat het dan in het PostNL account terecht komt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eix schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:21:
[...]

Zover ik weet zijn er drie smaken:
3) je draagt zelf geheel zorg voor de verzending.

Welke situatie is er precies van toepassing? Want “de webshop levert een standaard adreslabel […] Daarna is het aan het pakketpunt van PostNL om een retourlabel uit te draaien, deze op het pakket te plakken en mij de retourkosten te laten betalen” klinkt mij tegenstrijdig. Want een antwoordnummer hoef je dus niet te betalen, en het praktisch nut van een webshop die een standaard adreslabel zonder barcode aanlevert zie ik niet. :?
Het was een witte sticker met het adres van de winkel zelf. Dat kun je dan voor het gemak op het pakket plakken, zodat het PostNL punt het op de weegschaal legt en er een label met code opplakt. Daarna moet het bij de kassa nog zelf betaald worden. Ik ben het met je eens dat het praktisch nut alleen maar verwarrend werkt voor mensen, maar een medewerker van winkel zou dan beter moeten weten in mijn optiek.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Maar dan zou het de winkel niet uitgegaan moeten zijn lijkt me.
Want de postnl persoon die pakketten komt ophalen scant ook alles weer voordat hij het meeneemt.
1 keer vergeten te scannen tja oops, maar 2 personen die het vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Er is niets gekoppeld aan een account, dus lijkt me sterk dat het dan in het PostNL account terecht komt.
Dat hoeft niet, gaat op basis van naam en adres aan de kant van PostNl. Ik zie er zelfs pakketjes in verschijnen waarvan ik niet wist dat ze naar mij onderweg waren. De retouren komen er dan ook vanzelf in.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 13-02-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien er geen zegel is geplakt ligt het pakket nog bij de winkel !

alle pakketten worden ingescand bij afgifte aan Postnl. geen zegel, kun je niet scannen, en gaat het niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:50:
De winkel zelf zegt van niet.
alle pakketten worden ingescand bij afgifte aan Postnl. geen zegel, kun je niet scannen, en gaat het niet mee.
Bedoel je met afgifte het ophalen door PostNL? Ik kan me haast niet voorstellen dat elk pakketje dan nogmaals gescand wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

De winkel geeft aan dat het pakket mee is met PostNL en dat het nu in het sorteercentrum zou moeten liggen. Er ligt geen pakket meer in het magazijn. We zijn nu ook 2 weken verder, dus dat zou dan ook wel terecht moeten zijn als het er nog zou liggen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Dat hoeft niet, gaat op basis van naam en adres aan de kant van PostNl. Ik zie er zelfs pakketjes in verschijnen waarvan ik niet wist dat ze naar mij onderweg waren. De retouren komen er dan ook vanzelf in.
Dat is nieuw voor me. Maar het pakket is toch in principe door een anoniem persoon afgegeven. Aan de hand van wat kan PostNL weten dat het van mijn moeder is, er staat op het pakket alleen een adres van waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:42:
Want de postnl persoon die pakketten komt ophalen scant ook alles weer voordat hij het meeneemt.
Ik kan me het niet voorstellen met al die karren pakketten. Dat deden ze vroeger wel (ik ben zelf een pakketpunt geweest), maar op een gegeven moment was het een kwestie van totaaloverzicht uitdraaien, meegeven en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Maar in het kort: als iemand een pakket inlevert bij een pakketpunt en de medewerker zegt 'het is goed zo'. Dan ga je er toch vanuit dat dat zo is? En bij wie ligt de verantwoording op dat moment dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

worst case scenario....even doemdenken.

of de winkel medewerker of de Post-NL-er weten dit en sturen dus iemand met een kluitje in het riet en drukken zo een pakje achterover.

Bij de balie lijkt me dit wat moeilijk omdat er zeer waarschijnlijk camera's staan.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:49 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Dat is nieuw voor me. Maar het pakket is toch in principe door een anoniem persoon afgegeven. Aan de hand van wat kan PostNL weten dat het van mijn moeder is, er staat op het pakket alleen een adres van waar het heen gaat.
Omdat ik er voorzichtig vanuit ga dat winkel het pakket achter de schermen wel via de trace heeft verzonden omdat zij anders de verzending zelf moeten betalen. Aangezien de marges binnen winkel zeer klein zijn laten ze dat niet gebeuren.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
DDX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:42:
Dit hoeft niet altijd toch? Bij een vorig werkgever van mij werden gewoon hele containers vol met pakketten gereed voor verzending ingeladen door de PostNL medewerker die dat op kwam halen. Dat ging die persoon echt niet nogmaals even allemaal scannen. Denk dat die pas weer gescanned werden in het sorteercentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik kan me het niet voorstellen met al die karren pakketten. Dat deden ze vroeger wel (ik ben zelf een pakketpunt geweest), maar op een gegeven moment was het een kwestie van totaaloverzicht uitdraaien, meegeven en klaar.
Ik heb het recent nog zien gebeuren, scan gooi en andere kar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Omdat ik er voorzichtig vanuit ga dat winkel het pakket achter de schermen wel via de trace heeft verzonden omdat zij anders de verzending zelf moeten betalen. Aangezien de marges binnen winkel zeer klein zijn laten ze dat niet gebeuren.
Klinkt plausibel. Maar dan zou er een track en trace moeten zijn en zou het pakket nu na 2 weken opgedoken zijn bij de webshop. En dat is ook niet gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:12:
[...]

worst case scenario....even doemdenken.

of de winkel medewerker of de Post-NL-er weten dit en sturen dus iemand met een kluitje in het riet en drukken zo een pakje achterover.

Bij de balie lijkt me dit wat moeilijk omdat er zeer waarschijnlijk camera's staan.
Ik snap je punt, maar het is in een dorp waar voornamelijk wat oudere mensen achter de toonbank staan. Ik ga er niet vanuit (al weet je het nooit zeker) dat dit het geval is.

Mijn gevoel is gewoon dat die man serieus zelf ook dacht dat het wel goed was zo en daar de fout heeft gemaakt het op de kar te gooien. Die kar is naar het sorteercentrum gegaan en daar ligt het nu stof te happen.

Maar ondertussen gebeurd er niets met het pakket en wordt mijn moeder geacht te betalen voor de artikelen in dat pakket. Iemand zal er toch verantwoordelijk voor moeten zijn en vandaar dat ik dacht dat camerabeelden uitsluitsel kunnen geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:14:
[...]

Klinkt plausibel. Maar dan zou er een track en trace moeten zijn en zou het pakket nu na 2 weken opgedoken zijn bij de webshop. En dat is ook niet gebeurd.
Ai, daar heb je een heel goed punt, dan zou de verzender het inderdaad moeten weten.

Ik wilde net zeggen: het is geen DHL dus het kán nog goed komen… maar nu durf ik het niet meer te zeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FirePuma142 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:01:
[...]

De winkel zelf zegt van niet.

[...]

Bedoel je met afgifte het ophalen door PostNL? Ik kan me haast niet voorstellen dat elk pakketje dan nogmaals gescand wordt.
alle pakketten worden voor het overhandigd wordt gescand, of jij het je niet kan voorstellen doet er weinig toe.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

De winkel geeft aan dat het pakket mee is met PostNL en dat het nu in het sorteercentrum zou moeten liggen. Er ligt geen pakket meer in het magazijn. We zijn nu ook 2 weken verder, dus dat zou dan ook wel terecht moeten zijn als het er nog zou liggen.
Zonder verzendzegel neemt PostNL niets mee, dus is er wel een zegel geplakt als het onderweg zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:31:
[...]

alle pakketten worden voor het overhandigd wordt gescand, of jij het je niet kan voorstellen doet er weinig toe.
Daar heeft Firepuma het niet over, hij heeft het erover dat DDX aangaf dat na overhandigen aan PostNL, de bezorger bij het depot nogmaals alle pakketten in alle containers gaat scannen voordat hij wegrijd, maar na overhandiging aan PostNL.

In mijn ervaring is dat zeker niet zo, er wordt wel een voorscan gedaan bij het aanmaken van de zending, maar daarna gaan, in ieder geval bij mijn vorig werkgever, de containers gewoon de wagen van PostNL in zonder dat ieder pakket nogmaals individueel gescanned wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 13-02-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennism schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Daar heeft Firepuma het niet over, hij heeft het erover dat DDX aangaf dat na overhandigen aan PostNL, de bezorgen bij het depot nogmaals alle pakketten in alle containers gaan scannen voordat hij wegrijd, maar na overhandiging aan PostNL.
Lees de quote aan mij, daar ging het om.

Alle pakketten die oa de winkel verlaten en meegaan met PostNL worden gescand voor afgifte aan PostNL !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Alle pakketten die oa de winkel verlaten en meegaan met PostNL worden gescand voor afgifte aan PostNL !
Dat is wat ik bedoel, ik denk dat jullie ieder wat anders bedoelen, jij bedoeld, als ik jouw post goed begrijp, dat winkel bij inname het pakket scanned voordat deze met PostNL mee gaat (wat ze behoren te doen, maar hier mogelijk is misgegaan, als ik TS zijn uitleg lees lijkt de medewerker dit simpelweg vergeten of niet op de hoogte van de procedure), terwijl als ik @FirePuma142 's post goed begrijp, daarin bedoeld wordt dat na het scannen door winkel , de PostNL medewerker niet alsnog alle pakketten in de containers niet nogmaals individueel gaat scannen bij het inladen van de wagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Tenzij je er bij was kan je dat helemaal niet zo stellig zeggen, zelfs al is dat het formele proces. Genoeg redenen waarom dat mis kan gaan. Proces genegeerd vanwege tijdsdruk, pakketje min of meer blind gescand en zonder het resultaat te registreren in de bus gemikt, of wel gezien dat het er geen label op zat, schouders opgehaald en alsnog in de bus gemikt.

De kans dat winkel op hun eigen kosten alsnog een verzendlabel heeft aangemaakt lijkt me nihil. Dus de meest aannemelijke optie lijkt me toch echt dat dat pakketje met enkel een adres in het sorteercentrum is beland en daar wellicht nu op een stapel met probleempakketjes ligt waar hopelijk ooit iemand naar gaat kijken en dan contact opneemt met de geadresseerde over een ongefrankeerd pakketje. En dan is het hopen dat de winkel dat goed afhandelt en niet zoiets heeft van "niet ons probleem".

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik lees hier boven juist dat dat niet meer gebeurd. Het is ook dusdanig arbeidsintensief dat het me niet kostenefficiënt lijkt. Dus nee, het zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:43:
[...]
Dus de meest aannemelijke optie lijkt me toch echt dat dat pakketje met enkel een adres in het sorteercentrum is beland en daar wellicht nu op een stapel met probleempakketjes ligt waar hopelijk ooit iemand naar gaat kijken en dan contact opneemt met de geadresseerde over een ongefrankeerd pakketje. En dan is het hopen dat de winkel dat goed afhandelt en niet zoiets heeft van "niet ons probleem".
Dit is precies de gedachte, maar op dit moment wil ik wel iemand verantwoordelijk stellen. winkel heeft hierin een fout gemaakt. Webwinkel is er wel van op de hoogte, maar zal ook niet eeuwig willen wachten.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Orion84 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Tenzij je er bij was kan je dat helemaal niet zo stellig zeggen, zelfs al is dat het formele proces. Genoeg redenen waarom dat mis kan gaan. Proces genegeerd vanwege tijdsdruk, pakketje min of meer blind gescand en zonder het resultaat te registreren in de bus gemikt, of wel gezien dat het er geen label op zat, schouders opgehaald en alsnog in de bus gemikt.

De kans dat winkel op hun eigen kosten alsnog een verzendlabel heeft aangemaakt lijkt me nihil. Dus de meest aannemelijke optie lijkt me toch echt dat dat pakketje met enkel een adres in het sorteercentrum is beland en daar wellicht nu op een stapel met probleempakketjes ligt waar hopelijk ooit iemand naar gaat kijken en dan contact opneemt met de geadresseerde over een ongefrankeerd pakketje. En dan is het hopen dat de winkel dat goed afhandelt en niet zoiets heeft van "niet ons probleem".
Er kan altijd een menselijke fout optreden en dan is het pakje vermist. Ik geef aan wat de regels zijn, ook al is het druk.
Mijn dochter heeft naast school bij de Jumbo gewerkt bij PostNL afgifte punt, en nu werkt mijn zoon ook naast school bij een PostNL afgifte punt, niet dezelfde Jumbo.
FirePuma142 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik lees hier boven juist dat dat niet meer gebeurd. Het is ook dusdanig arbeidsintensief dat het me niet kostenefficiënt lijkt. Dus nee, het zal niet meer gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:36
Er zit geen verzendlabel op en alleen een adreslabel waar het naar toe moest.

Zo te lezen is het op advies van de winkel medewerker in een rolcontainer beland zonder verzendlabel. Misschien leek het adreslabel op een verzendlabel?

Het is alweer lang geleden maar toen ik zelf pakketten wegbracht naar een PostNL punt werden deze niet gescand door de chauffeur die de rolcontainers kwam ophalen.

Als je het vreemd vindt dat je niet hoeft te betalen had het moment moeten zien dat er een belletje ging rinkelen en had er doorgevraagd moeten worden. Simpelweg de verantwoordelijk afschuiven is wat makkelijk natuurlijk. Ik denk ook dat het pakket nu ergens in een hoekje ligt in een distributiecentrum. De mazzel is wellicht omdat er wel een adreslabel opzit, PostNL ooit(!) contact op zal nemen met dat adres.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:50 ]

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24

Dat zou eigenlijk moeten maar de werkelijkheid is anders. Hier bij de Primera staat altijd een grote kar met alle pakketjes. De koerier van PostNL haalt de kar op en zet ‘m in z’n geheel in de bus. Het pakketpunt scant maar 1x en dat is hij afgifte. Dus als een medewerker een ongescanned pakketjes op die hoop gooit is het weg… Ga van het slechtste uit en de koerier die het zooitje ophaalt pikt ongescande pakketjes er bij afgifte bij het distrubutiecentra eruit en houdt ‘m zelf.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Dit is precies de gedachte, maar op dit moment wil ik wel iemand verantwoordelijk stellen. winkel heeft hierin een fout gemaakt. Webwinkel is er wel van op de hoogte, maar zal ook niet eeuwig willen wachten.
Als jij kan aantonen wie de fout veroorzaakt heeft, en dat niet PostNL is (want die zijn waarschijnlijk wettelijk beschermd tegen claims tenzij er verzekerd verzonden is), zou je die partij natuurlijk aansprakelijk kunnen stellen. Of ze ook aansprakelijk zijn is natuurlijk een 2de, dat zal als ze geen aansprakelijkheid (willen) erkennen, mogelijk door de rechter bepaald moeten worden.

Maar ik vermoed dat je dan mogelijk wel wat meer moet hebben dan 'ik denk dat die en die medewerker een fout heeft gemaakt'.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Daar zit mogelijk ook wel een verschil tussen pakketpunten en bedrijven die zelf de verzender zijn (webwinkels etc.). Die laatste melden natuurlijk vooraf alle pakketten al aan en wellicht dat daar vanuit efficiëntie dus een ander proces wordt gevolgd?

Edit: maar zo te lezen aan de reacties hierboven gaat het ook bij pakketpunten dus lang niet altijd via die procedure waar alles gescand wordt door de chauffeur die het ophaalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 13-02-2024 11:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Dennism schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Daar heeft Firepuma het niet over, hij heeft het erover dat DDX aangaf dat na overhandigen aan PostNL, de bezorger bij het depot nogmaals alle pakketten in alle containers gaat scannen voordat hij wegrijd, maar na overhandiging aan PostNL.

In mijn ervaring is dat zeker niet zo, er wordt wel een voorscan gedaan bij het aanmaken van de zending, maar daarna gaan, in ieder geval bij mijn vorig werkgever, de containers gewoon de wagen van PostNL in zonder dat ieder pakket nogmaals individueel gescanned wordt.
Zal denk per pakketpunt verschillen/afhangen hoeveel pakketen er opgehaald worden.

Zat er een afzender adres op de doos ? (altijd verstandig om dat te doen)

[ Voor 84% gewijzigd door DDX op 13-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

*knip* Offtopic. Dit is geen PostNL-ervaringentopic

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:50:
Als je het vreemd vindt dat je niet hoeft te betalen had het moment moeten zien dat er een belletje ging rinkelen en had er doorgevraagd moeten worden. Simpelweg de verantwoordelijk afschuiven is wat makkelijk natuurlijk.
Deels eens, ik wil het niet op de winkel afschuiven, maar wel dat ze erkennen dat zij (ook) een fout hebben gemaakt, dat wordt nu totaal niet gedaan. Die gozer durft niet eens meer zijn gezicht te laten zien en laat alles oplossen door een collega.

Dat mijn moeder van 71 jaar niet denkt 'ik moest toch betalen' is niet zo vreemd. Genoeg bedrijven die de retourkosten van de terugbetaling inhouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Voor het bedrijf is je moeder verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de schoenen.
Een pakket afgeven bij een verzendbedrijf zonder verzendlabel erop en in dit geval dus ook zonder te betalen voor de retourzending wat duidelijk wel nog moest (wat je zelf ook aangeeft in je post: voor het gemak krijg je een adreslabel om aan te brengen, maar er moet bij afgifte nog voor een retourlabel betaald worden en erop geplakt worden) is dat niet.
Je moeder is hierin dus nalatig geweest.

In hoeverre zei die verantwoordelijkheid weer kan afschuiven op de winkel medewerker durf ik niet te zeggen. Wat is er exact gedaan/gezegd? Hoe duidelijk is je moeder geweest over het terugsturen?
Maar PostNL treft geen blaam, en de webwinkel ook niet.
Dus dit zal je moeder moeten uitvechten met (de medewerker van) het afgiftepunt. Mogelijk dat PostNL met een zoektocht naar het pakket nog wat kan betekenen, maar zonder t&t verwacht ik niet dat zij iets kunnen of willen gaan doen. Ondertussen zal je moeder richting het bedrijf gewoon aan de betalingsverplichting moeten voldoen, tenzij ze iets uit coulance zouden willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:45:
Voor het bedrijf is je moeder verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de schoenen.
Een pakket afgeven bij een verzendbedrijf zonder verzendlabel erop en in dit geval dus ook zonder te betalen voor de retourzending wat duidelijk wel nog moest (wat je zelf ook aangeeft in je post: voor het gemak krijg je een adreslabel om aan te brengen, maar er moet bij afgifte nog voor een retourlabel betaald worden en erop geplakt worden) is dat niet.
Je moeder is hierin dus nalatig geweest.

In hoeverre zei die verantwoordelijkheid weer kan afschuiven op de winkel medewerker durf ik niet te zeggen. Wat is er exact gedaan/gezegd? Hoe duidelijk is je moeder geweest over het terugsturen?
Maar PostNL treft geen blaam, en de webwinkel ook niet.
Dus dit zal je moeder moeten uitvechten met (de medewerker van) het afgiftepunt. Mogelijk dat PostNL met een zoektocht naar het pakket nog wat kan betekenen, maar zonder t&t verwacht ik niet dat zij iets kunnen of willen gaan doen. Ondertussen zal je moeder richting het bedrijf gewoon aan de betalingsverplichting moeten voldoen, tenzij ze iets uit coulance zouden willen doen.
Dank voor je uitleg, precies wat ik dacht. Ik heb haar ook gezegd dat je altijd een verzendbewijs moet vragen, ook al ontvang je die (ook) per e-mail. Maar goed, dat is nu te laat. Hopelijk komt het pakket alsnog boven water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
Wat betreft het scannen:

Volgens mij worden bij PostNL de pakketten inderdaad bij het ophalen niet gescand door de 'bezorger', maar is de eerste scan na afgifte pas weer in het sorteercentrum: Pakket is ontvangen door PostNL (=afgifte scan) -> Pakket is gesorteeerd.
Bij DHL/UPS krijg je wel nog een scan tussendoor bij het versturen: Afgegeven bij DHL ServicePoint door de verzender -> Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger -> Klaar voor versturen naar het sorteercentrum -> Verwerkt in het sorteercentrum.

Al weet ik bijvoorbeeld na wat problemen bij UPS wel dat zij standaard niet alle scans aan jou tonen, maar dat ze binnen hun eigen systeem meer inzicht en scans hebben dan getoond worden. Dus mogelijk dat PostNL ook 'irrelevante' scans niet toont aan de consument en een 'is opgehaald'-scan daaronder schaart.

[ Voor 25% gewijzigd door henri86 op 13-02-2024 13:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:55
Volgens mij worden de rolcontainers ook gewoon in de wagen geladen. De bezorger haalt die niet eerst leeg om alles te scannen.

Maar mijn belangrijkste tip: Print wat labels met een retouradres en zorg dat je moeder die altijd op de dozen plakt.

Retouradres: 1111AA, 25

Dat maakt je kansen om zo'n doos nog terug te zien een stuk groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
[...]

Door diezelfde bezorger die pakketjes over de schutting gooit of in het portiek bij een appartementencomplex? Er zou heel veel 'moeten gebeuren' bij postnl... maar in de praktijk loopt het net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stylezzz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Door diezelfde bezorger die pakketjes over de schutting gooit of in het portiek bij een appartementencomplex? Er zou heel veel 'moeten gebeuren' bij postnl... maar in de praktijk loopt het net wat anders.
Speculeren helpt allemaal niet. het heeft ook niets te maken met een bezorger die het pakket aflevert, maar met rolcontainer die wordt opgehaald bij een PostNL punt. Net zo min als dat een bezorger pakketten de sloot flikkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Speculeren helpt allemaal niet. het heeft ook niets te maken met een bezorger die het pakket aflevert, maar met rolcontainer die wordt opgehaald bij een PostNL punt. Net zo min als dat een bezorger pakketten de sloot flikkert
Speculeren helpt inderdaad niet. Maar er klakkeloos vanuit gaan dat de gemiddelde pakketbezorger netjes elk pakket scant voor het opgehaald (of afgeleverd) word net zo min. Althans, het halve shopping forum staat inmiddels vol met zoekgeraakte pakketjes.... Daar hoef je niet eens voor te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stylezzz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:31:
[...]

Speculeren helpt inderdaad niet. Maar er klakkeloos vanuit gaan dat de gemiddelde pakketbezorger netjes elk pakket scant voor het opgehaald (of afgeleverd) word net zo min. Althans, het halve shopping forum staat inmiddels vol met zoekgeraakte pakketjes.... Daar hoef je niet eens voor te speculeren.
daarom geldt ook hier dat mensen fouten kunnen maken, wat ik eerder zei. de scan vooraf is juist om dit zvm te voorkomen. 80 pakjes in collie, maar 78 ingescand dan klopt er iets niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Maar zijn verhaal klopt ook niet. Er is geen in-scan process voor PostNL punten naar de busjes. De rolcontainers worden opgehaald en alle pakketjes in de rolcontainer moeten voorzien zijn van barcodes.
Afbeeldingslocatie: https://www.postnl.nl/api/assets/blt43aa441bfc1e29f2/bltf6d8029505f98c1d/62b2c1ff756b4534b8d1603a/truck_rollcontainers.svg?width=296&height=296&fit=crop&format=webp

De pakketjes die geen geldige barcode hebben, worden apart af gesorteerd en later handmatig onderzocht. Meestal gaan deze pakketjes richting het depo Den Haag.

Je kan dit process zelf ook zien en testen als je een pakketje afgeeft bij een PostNL punt. Er zal tot sorteercentrum staan "Pakket ontvangen door PostNL". Zodra het echt bij PostNL gescand is, zal het een gewicht en afmeting ontvangen, dan pas is het binnen het PostNL process een bekend pakket.

Tussen het afgeven van het pakket en het ontvangen binnen een sorteercentrum, zal het pakket zowel qua scan activiteit als activiteit in de app, niet veranderen. Omdat er geen andere scan momenten zijn.

Het pakket zal in alle waarschijnlijkheid na 30 dagen bij het bedrijf terecht komen, zo niet, dan dien je zelf contact op te nemen met het depo in Den Haag voor vermiste pakketten.

[ Voor 6% gewijzigd door graceful op 13-02-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Orion84 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Daar zit mogelijk ook wel een verschil tussen pakketpunten en bedrijven die zelf de verzender zijn (webwinkels etc.). Die laatste melden natuurlijk vooraf alle pakketten al aan en wellicht dat daar vanuit efficiëntie dus een ander proces wordt gevolgd?

Edit: maar zo te lezen aan de reacties hierboven gaat het ook bij pakketpunten dus lang niet altijd via die procedure waar alles gescand wordt door de chauffeur die het ophaalt.
Hier bij de Gamma voor PostNL, de Hema voor DHL komen dagelijks honderden pakketten binnen. Zo veel dat er een maximum per persoon geldt om af te geven. Die worden allemaal gestapeld in rolcontainers. Ze zijn ook al gescand, ingenomen en opgeborgen. Om dan voor elk pakketje, brievenbuspakketje al die rolcontainers weer uit te pakken en in te pakken en stuk voor stuk te scannen, nee, die inefficientie zit er gewoon niet in. Dat gaat geautomatiseerd op het distributiecentrum een stukje verderop.

Als je er een beetje logisch over nadenkt is tweevoudig handmatig pakketje-voor-pakketje scannen ook kolderiek natuurlijk, aangezien de automatische scan na aflevering vanuit de vrachtwagen begint. Het kost enorm veel manuren om een klein risico met een uitstekend traceerbaar leveringspad zeer minimaal te verbeteren. Pure verspilling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-06 15:30
*knip* Hoe goed bedoeld ook, dit is niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij pakketautomaten is het zo dat jij je pakket scant, en de postbode het ook scant bij inname. Er zouden meer van die pakketautomaten moeten komen, of winkel met alleen pakketten. Vaak bij Bruna en Primera etc worden pakjes ergens achter gedumpt tot het opgehaald wordt. er zijn maar weinig die echt ruimte hebben in hun magazijn, en het pakket netjes wegzetten met ontvangststicker met je huisnummer vetgedrukt. zodat een pakket snel gevonden kan worden bij PostNL punt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Axebreak
Nog even een toevoeging: OBS of OBSB (onbestelbare stukken) is de afdeling waar zendingen terecht komen als deze niet bezorgd kunnen worden bij de juiste ontvanger en ook niet retour afzender kunnen. Als in, geen van beide opties is af te leiden van de buitenkant van de zendingen (brief of pakket).

In dit geval was dat wel zo omdat er een label opzat met het adres waar het heen moest. Er zat alleen geen uniek kenmerk op (een barcode). In plaats van de zendingen dan maar simpelweg weg te gooien als deze zending op het sorteercentrum binnenkomt, voegen we hier digitaal de informatie aan toe die we nodig hebben om het te bezorgen op het adres op het label.

Fijn dat ik heb kunnen helpen. Hopelijk kom je eruit met de winkel en geven ze hun fout toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

@Axebreak maar wie betaalt er in dit geval dan voor de verzendkosten ?
Zit er dan zo'n ouderwetse kaart op betaal binnen x dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:32:
Bij pakketautomaten is het zo dat jij je pakket scant, en de postbode het ook scant bij inname. Er zouden meer van die pakketautomaten moeten komen, of winkel met alleen pakketten. Vaak bij Bruna en Primera etc worden pakjes ergens achter gedumpt tot het opgehaald wordt. er zijn maar weinig die echt ruimte hebben in hun magazijn, en het pakket netjes wegzetten met ontvangststicker met je huisnummer vetgedrukt. zodat een pakket snel gevonden kan worden bij PostNL punt.
Dit gaat off-topic, maar ik betwijfel eigenlijk of bij een pakketautomaat daadwerkelijjk gescand wordt op het moment van ophalen. Volgens mij is dit een 'automatische scan' zodra het kluisje geopend wordt.
Ik kan me namelijk een pakket herinneren dat ik wilde versturen, maar waarbij het toegewezen kluisje niet openging. Vervolgens was de t&t-code al geregistreerd en kon geen nieuwe afgifte meer gedaan worden hiermee.
Later op de dag krijg ik de update dat het pakket opgehaald is door de vervoerder en onderweg naar het sorteercentrum. Op dat stadium is die t&t toen blijven hangen. Voor de grap nog een onderzoek laten starten, en daar kwam uit dat het pakket helaas kwijtgeraakt was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axebreak
@DDX Dat kan echt heel erg wisselend zijn. Vaak gaan dit soort zendingen naar antwoordnummers toe en daar zit bijvoorbeeld gewoon een betaalrekening achter. We hebben ook een hele database aan alle zakelijke verzenders die we hebben. Als we kunnen vinden welke aan de zending gekoppeld is op basis van afgiftepunt dan factureren we de zakelijke partij. Anders kan het ook voorkomen dat we een portokaart versturen met de vraag om geld over te maken naar een PostNL rekening. Er moet in ieder geval iemand betalen voor de extra handeling die we maken.

Het is voornamelijk zaak om te voorkomen dat er zendingen zonder barcode het proces in komen want dan weet je zeker dat het betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25

talin

ES-MA

[...]

kan niet kloppen.
winkel had MOETEN aanmelden bij PostNl en dan pas in de kar.
dat hebben ze blijkbaar niet gedaan.

dan:
PostNl moet weten dat er pakketten moeten worden opgehaald, niets aangemeld gaan ze ook niet langs, probleem is dat er dus meer pakketten waren en dat PostNl wel is geweest maar iets heeft meegenomen wat niet aangemeld was.
dan moet elk pakket door de PostNL ophaler worden ingescand voordat het de bus ingaat zodat de volgende stap in proces kan worden gestart, "opgehaald bij afhaalpunt" -> "onderweg naar depot"
als die ophaler dat niet doet en denkt dat doe ik wel op depot dan is daar weer een fout.

als die ophaler dan van gezeur af wil en op depot dus is gaan scannen en er achter kwam dat hij met een pakket zit wat niet aangemeld was doet hij linkerhand rechterschouder en ligt dus wel degelijk daar ergens op depot of nu bij ophaler thuis. ook een fout

wat hij had moeten doen is sticker plakken op Depot, die zijn daar altijd aanwezig maar wil niemand doen.met datum, opgehaald bij en retour aanmelden richting die winkel .
en dan gaat het weer mee in de aflever en komt het bij de winkel terecht en zitten zij dr weer mee.
dat willen ze niet want ze hebben er al 9,5 uur opzetten en willen naar huis. ook weer fout dus.

veel PostNl ophalers zijn onderaannemers en die krijgen nog minder betaald dan een echte PostNl medewerker en zullen dus nog minder hard lopen...

zoveel foutmarge.

maar eerste fout is gemaakt bij afleveren door niet in te zien dat er alleen een adres label op geplakt was en geen PostNl sticker.
niemand heeft dus voor die retourdienst betaald dus niemand gaan een vinger uitsteken.
dis doos is verdwenen of de inhoud staat op marktplaats.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:52 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

DataGhost

iPL dev

talin schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:37:
[...]

kan niet kloppen.
[verhaal]
THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:38:
in elk geval bewijs zwart op wit dat het afgeleverd is bij de ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

kan niet kloppen.
winkel had MOETEN aanmelden bij PostNl en dan pas in de kar.
dat hebben ze blijkbaar niet gedaan.

dan:
PostNl moet weten dat er pakketten moeten worden opgehaald, niets aangemeld gaan ze ook niet langs, probleem is dat er dus meer pakketten waren en dat PostNl wel is geweest maar iets heeft meegenomen wat niet aangemeld was.
dan moet elk pakket door de PostNL ophaler worden ingescand voordat het de bus ingaat zodat de volgende stap in proces kan worden gestart, "opgehaald bij afhaalpunt" -> "onderweg naar depot"
als die ophaler dat niet doet en denkt dat doe ik wel op depot dan is daar weer een fout.

als die ophaler dan van gezeur af wil en op depot dus is gaan scannen en er achter kwam dat hij met een pakket zit wat niet aangemeld was doet hij linkerhand rechterschouder en ligt dus wel degelijk daar ergens op depot of nu bij ophaler thuis. ook een fout

wat hij had moeten doen is sticker plakken op Depot, die zijn daar altijd aanwezig maar wil niemand doen.met datum, opgehaald bij en retour aanmelden richting die winkel .
en dan gaat het weer mee in de aflever en komt het bij de winkel terecht en zitten zij dr weer mee.
dat willen ze niet want ze hebben er al 9,5 uur opzetten en willen naar huis. ook weer fout dus.

veel PostNl ophalers zijn onderaannemers en die krijgen nog minder betaald dan een echte PostNl medewerker en zullen dus nog minder hard lopen...

zoveel foutmarge.

maar eerste fout is gemaakt bij afleveren door niet in te zien dat er alleen een adres label op geplakt was en geen PostNl sticker.
niemand heeft dus voor die retourdienst betaald dus niemand gaan een vinger uitsteken.
dis doos is verdwenen of de inhoud staat op marktplaats.
Negatiever heb ik vandaag nog niet gelezen in dit topic. Ik heb geloof ik een iets hogere pet op van de PostNL onderaannemers en bezorgers. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:40:
[...]

Negatiever heb ik vandaag nog niet gelezen in dit topic. Ik heb geloof ik een iets hogere pet op van de PostNL onderaannemers en bezorgers. ;)
ha! ik dacht een paar jaar geleden een leuk bijbaantje te hebben gevonden voor mijn zaterdagmorgen tot ik er achter kwam hoe brak dat systeem was.
werkte dan voor een onderaannemer.
lekker op zaterdagmorgen raampjes open hier in het oosten buitenaf, radio aan, kofffie mee en pakketjes rondbrengen.
nou, koude kermis!
rennen! hardrijden, shit oplossen van collega's die verkeerde pakketjes mee hadden genomen, aan de deur geweigerd, kapotte pakketen, mensen niet thuis, verkeerde adressen, pakketjes ophalen bij afleverpunt, de helft niet aangemeld, in de regen, laat thuis etc..

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Volgens mij gaat dat tegenwoordig per rolcontainer die bluetoothmonitoring hebben. Je weet waar welke rolcontainer staat, en welke pakketjes daar gescand zijn. 1+1 is 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

FirePuma142 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:51:
[...]

Volgens mij gaat dat tegenwoordig per rolcontainer die bluetoothmonitoring hebben. Je weet waar welke rolcontainer staat, en welke pakketjes daar gescand zijn. 1+1 is 2.
ken ik niet, maar als daar een pakketje in word gegooid die daar niet in had gemoeten komt de fout verder van originele punt te liggen en word het pas bij PostNl opgemerkt, daar moet dan weer retour aangemaakt worden naar winkel en dan is er nog steeds niet betaald.

advocaat van de duivel.
stel dat is het enige pakketje wat terug moet naar die winkel . daar gaat geen bus voor rijden.
en als dat in een afgelegen dorp is in noord Groningen dan is dat pakketje eerder vermist dan dat het retour winkel gaat.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
talin schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:56:
[...]

ken ik niet, maar als daar een pakketje in word gegooid die daar niet in had gemoeten komt de fout verder van originele punt te liggen en word het pas bij PostNl opgemerkt, daar moet dan weer retour aangemaakt worden naar winkel en dan is er nog steeds niet betaald.
Op het pakket zat wel een adres. Het klinkt plausibeler dat het pakket alsnog uit coulance naar de ontvanger gaat en dat de kosten worden verhaald bij de verzendlocatie, moeten zij maar opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36

Kluus

Gang is alles

Het is inmiddels toch al duidelijk dankzij @Axebreak wat er met het pakket is gebeurd en dat deze netjes afgeleverd is bij de webshop maar dat deze de link nog niet hebben kunnen leggen tot de verzender omdat hiervan geen informatie voorhanden was door de fout bij winkel ?

Of heb ik nog iets gemist in dit verhaal?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 20:39
Kluus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:09:
Het is inmiddels toch al duidelijk dankzij @Axebreak wat er met het pakket is gebeurd en dat deze netjes afgeleverd is bij de webshop maar dat deze de link nog niet hebben kunnen leggen tot de verzender omdat hiervan geen informatie voorhanden was door de fout bij winkel ?

Volgens mij is het pakket nog steeds formeel zoek en niet gelokaliseerd. En is dus het maar de vraag wanneer en hoe het pakket uiteindelijk bij de geadresseerde terecht komt. TS moet vertrouwen op de interne processen van PostNL en hopen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Aangezien er een aantal post zijn verwijderd door een moderator zonder ook maar enige vorm van uitleg heb ik geen idee welke berichten er nog intact zijn in dit hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Conform het Shopping Forum Beleid heb ik de naam van de winkel uit de TS en een flinke lading reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven in de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

FreakNL

Well do ya punk?

Dennisdn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Als jij een pakket bij de Primera/Bruna/Gamma brengt met daarop slechts een sticker met het adres van de webwinkel en vertrekt dan

1) gaat het in principe niet verzonden worden
2) wordt het verzonden als een medewerker in al zijn goedheid gratis een verzendlabel uitprint
3) of het gaat op de kar zonder label zoals nu waarschijnlijk gebeurt is

In alle gevallen zie ik niet in hoe dat in de PostNl app terecht komt bij je verzonden pakketten.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Bij onze lokale Primera staan meestal twee rolkarren van 1.80 hoog met pakketjes. Ik was er 1 keer bij toen PostNL kwam met twee lege rolkarren en de volle rolkarren gingen mee naar de bus. Wat hij daar gedaan heeft weet ik niet maar hij was binnen 5 minuten weggereden (zag de bus niet meer toen ik terugkwam uit de Primera) … Het scenario van @Orion84 lijkt me hout te snijden

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het is inmiddels toch al duidelijk dankzij @Axebreak wat er met het pakket is gebeurd en dat deze netjes afgeleverd is bij de webshop maar dat deze de link nog niet hebben kunnen leggen tot de verzender omdat hiervan geen informatie voorhanden was door de fout bij [mbr]winkel[/] ?

Als ik het goed begrijp is het verhaal van @Axebreak zuiver hypothetisch en niet speciek voor dit pakket.
/edit
Oh wacht, bovenstaand is op basis van zijn tweede post in het topic maar zijn eerste post is weggemod. Nou ja dan weet ik ook de context niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2024 23:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Axebreak
Het is inmiddels toch al duidelijk dankzij @Axebreak wat er met het pakket is gebeurd en dat deze netjes afgeleverd is bij de webshop maar dat deze de link nog niet hebben kunnen leggen tot de verzender omdat hiervan geen informatie voorhanden was door de fout bij [mbr]winkel[/] ?

Nee dit klopt. Ik heb in de Track-and-trace software van PostNL een zending kunnen vinden die exact voldoet aan het verhaal van de TS, dus hetzelfde retailpunt/op die tijd/rond die tijd/naar exact dat bedrijf waar het heen moet/formaat die overeenkomt met wat TS verstuurd heeft.

De zending is op het retailpunt voorgemeld op een antwoordnummer (ontvanger betaalt dan). De winkel heeft inderdaad niet de link gelegd tussen de zending van TS en de zending die binnen is gekomen bij hun.

Ik weet niet waarom mijn ene post verwijderd is zonder tekst of uitleg maar in ieder geval heb ik de gehele logistieke flow van de zending gedeeld met de TS persoonlijk zodat hij hiermee naar de winkel kan gaan om te vragen of ze dit willen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
*knip* Feedback op moderaties mag in het feedbacktopic, niet hier.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
*knip* Feedback op moderaties mag in het feedbacktopic, niet hier.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Feedback op en vragen over moderaties mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gesteld. Dan kunnen we hier verder met het probleem van TS.

Om deze reden heb ik ook een aantal reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Update: pakket is terecht, lag al een paar dagen bij de buren van de webshop. Door carnaval is het daar afgeleverd. Ondanks dat heeft het pakket wel een lange reis gemaakt, waarschijnlijk door het in beginsel labelloos versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

THE_BASE schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:57:
Update: pakket is terecht, lag al een paar dagen bij de buren van de webshop. Door carnaval is het daar afgeleverd. Ondanks dat heeft het pakket wel een lange reis gemaakt, waarschijnlijk door het in beginsel labelloos versturen.
mooi man!
dan is het dus gratis verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
talin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:
[...]

mooi man!
dan is het dus gratis verstuurd.
Haha, die kans is dan wel groot ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 21:32

eagle00789

Est. November 2005

THE_BASE schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:57:
Dan heb je dus heel veel geluk gehad dat het nog terecht is gekomen. Goede les voor de toekomst dan lijkt me :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
eagle00789 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:54:
[...]

Dan heb je dus heel veel geluk gehad dat het nog terecht is gekomen. Goede les voor de toekomst dan lijkt me :D
Doorgegeven aan mijn moeder. Met een flinke sneer. En voor mij een extra groot stuk taart dit weekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
henri86 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:13:
Wat betreft het scannen:

Volgens mij worden bij PostNL de pakketten inderdaad bij het ophalen niet gescand door de 'bezorger', maar is de eerste scan na afgifte pas weer in het sorteercentrum: Pakket is ontvangen door PostNL (=afgifte scan) -> Pakket is gesorteeerd.
Bij DHL/UPS krijg je wel nog een scan tussendoor bij het versturen: Afgegeven bij DHL ServicePoint door de verzender -> Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger -> Klaar voor versturen naar het sorteercentrum -> Verwerkt in het sorteercentrum.

Al weet ik bijvoorbeeld na wat problemen bij UPS wel dat zij standaard niet alle scans aan jou tonen, maar dat ze binnen hun eigen systeem meer inzicht en scans hebben dan getoond worden. Dus mogelijk dat PostNL ook 'irrelevante' scans niet toont aan de consument en een 'is opgehaald'-scan daaronder schaart.
Maar wat houd "Klaar voor versturen naar het sorteercentrum" precies in? DHL haalt het pakket toch op bij dat sorteercentrum? in mijn geval staat hij al 5 dagen op die status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mugenmarco schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Maar wat houd "Klaar voor versturen naar het sorteercentrum" precies in? DHL haalt het pakket toch op bij dat sorteercentrum? in mijn geval staat hij al 5 dagen op die status.
Volgens mij is je pakket dan nog niet opgehaald. Dat is bij DHL een andere status: ‘opgehaald bij pakketpunt’ of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
THE_BASE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Volgens mij is je pakket dan nog niet opgehaald. Dat is bij DHL een andere status: ‘opgehaald bij pakketpunt’ of iets dergelijks.
ah oke. in mijn geval staat er:

Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger
Teruggekomen uit de rit van de bezorger
Klaar voor versturen naar het sorteercentrum

alles in 1 dag en alles 30 min na elkaar.

Dit is waarom ik een hekel heb aan DHL, daar gaat het echt vaak fout in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oohLnnob1EpjQip-vxWGQX7VeHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1XTZB7UNYb2rhlb8VlPykoT.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1