Nieuwe receiver voor Q Acoustics 3010i voor € 1.500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumigaeshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-08 14:56
Beste audioliefhebbers,

Ik sta op het punt om een nieuwe AV-receiver aan te schaffen, aangezien mijn Denon AVR-X2000 binnenkort zijn plekje bij mijn broertje vindt. Mijn zoektocht is gericht op een receiver die qua esthetiek naadloos in onze woonkamer past.

Hoewel de NAD T780 mijn aandacht trekt vanwege zijn uiterlijk, ben ik geen fervent audiofiel en voelt het niet goed om zo'n aanzienlijk bedrag uit te geven puur voor het uiterlijk.

Daarom wend ik mij tot jullie voor advies: welke receiver zouden jullie aanbevelen binnen een budget van ongeveer 1500 euro?

Deze zal worden gecombineerd met mijn huidige Q Acoustics surroundsysteem, dat ik destijds voor een aantrekkelijke prijs van ongeveer 500 euro heb weten te bemachtigen. Het geluid ervan is naar mijn mening uitstekend:

https://doublepoint.nl/q-...lus-homecinema-pack-zwart

Persoonlijk vind ik mijn huidige Denon receiver echt niet mooi. Ik ben op zoek naar een stijlvolle receiver die als enig apparaat in het zicht mag staan. De zilvergouden Marantz receivers spreken mij bijvoorbeeld aan. Is de Cinema 60 een redelijk goed ding?

Na uitvoerig onderzoek heb ik gemerkt dat veel receivers van Sony, Denon, Onkyo en Pioneer eruitzien als lompe zwarte dozen. Hoewel ik de designs van NAD, Arcam en Anthem prachtig vind, zou ik een premium van 4k betalen voor een mooi uiterlijk; dat gaat me een tikje te ver.

Wat is jullie mening hierover? (Ik begrijp dat Denon receivers uitstekende prestaties leveren voor hun prijs, maar ze zijn zo, zo, zo lelijk.)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
En een middenweg? Tweedehands NAD?
Of is dat geen optie?

1500 uitgeven aan iets wat je lelijk vindt krijg je spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Die NAD T778 kost nieuw € 3499. Die ga je nooit tweedehands vinden voor het gestelde budget.
Daarnaast denk ik dat je zeker een NAD liever met fabrieksgarantie hebt, ze zijn niet perfect helaas.

De vroege T778 modellen hebben nog wel eens een issue met één of meerdere van de klasse D versterker modules.
Als je die reparatie zelf moet betalen dan wordt je niet heel blij.

Marantz en Denon delen een hoop componenten en techniek, beide fabrikanten hebben dezelfde eigenaar.

Die Marantz Cinema 60 is dus een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@sumigaeshi Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst. Tevens de topic titel veranderd aangezien deze anders voor de bezoekers in eerste instantie niet duidelijk was.

Persoonlijk denk ik dat je het jezelf te moeilijk maakt. Als je een receiver neemt van de gangbare merken, koop je in principe gewoon een prima ding. En uiterlijk is persoonlijk. Ga dus gewoon naar een audio zaak en koop daar degene die jij mooi vindt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

sumigaeshi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:00:
...zou ik een premium van 4k betalen voor een mooi uiterlijk; dat gaat me een tikje te ver.
1500 euro voor een receiver om een set Q-Acoustic 3010i 5.1 aan te sturen zou mij ook al te ver gaan.

Ik heb altijd gezegd dat een receiver op looks kiezen een beter argument is dan vermogen, de grens hoe veel je uitgeeft aan looks is aan jou. Looks zijn smaakgebonden en daarmee ook de (subjectieve) termen als "uitstekend", "mooi" en "zo zo lelijk". Dat is smaakgebonden en die enige keuze is aan jou. Input van anderen, dat moet je toch meer zoeken op technisch vlak. Wat zoek je in de receiver wat meetbaar is? Denk aan HDMI versie, aantal HDMI ingangen, Room EQ. Er staat behoorlijk wat tekst in de openings post maar mijns inziens weinig waar anderen iets over kunnen zeggen. Waarbij ik mezelf door de toonzetting niet geroepen voelt om "Is de Cinema 60 een redelijk goed ding?" te beantwoorden.

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 13-02-2024 09:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:11
Je komt van een Denon AVR 2000. Dan ben je toch gewend aan dat design? Dan kan je voor een 3800 of 4800 gaan. Design is namelijk identiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Heb je al naar de Yamaha V4A/V6A gekeken? Met zijn afgeronde hoeken en glasachtige voorkant best wel mooi, voor een receiver, vind ik. Maarja we weten niet hoe de esthetiek van jouw woonkamer is dus geen idee wat we zouden moeten aanraden. Receivers zijn natuurlijk altijd lelijke rechthoekige dozen... valt niet zoveel aan te doen.

P.S. een goedkopere receiver en een simpel meubel kan natuurlijk ook, en kan veel goedkoper zijn. Dan koop je een platenspeler als je graag ergens mee wilt showen :+ of een sexy buizenversterker. :9

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumigaeshi
Wat betreft het uiterlijk is mijn voorkeur vrij duidelijk. Echter, ik denk dat voor mijn behoeften een NAD misschien te veel van het goede is, vergelijkbaar met het kopen van een high-end gaming pc als je helemaal niet gamet.

Misschien had ik wat specifieker moeten zijn, maar dat blijkt lastig omdat alles toch subjectief is. Is de Denon AVR-X2800 goed? Zo ja, is dan de Marantz Cinema 60 ook goed? Maar als de NAD T778 goed is, hoe verhouden die zich dan tot de eerder genoemde modellen? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik wil het nu als volgt formuleren: Met mijn huidige luidsprekerconfiguratie, wil ik graag de Marantz Cinema 60 aanschaffen omdat deze mooi is en alle nodige protocollen ondersteunt (airplay, bt, surround, etc.). Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten? Vaak zie je specificaties zoals "100 watt" of "50 watt", maar ik weet niet of dit veel uitmaakt voor mijn relatief kleine luidsprekers.

@mike0001 Een van de redenen dat ik de Denon weggeef, is omdat het een zwarte puist in mijn woonkamer is :) Verder zat deze goed verstopt in een mooi tv-meubel, maar ik wil nu dus een receiver daarop hebben.

Zodat je een beeld hebt:

In een ruime woonkamer met een betonnen gietvloer, pronken weelderige planten te midden van een overvloed aan eikenhout, walnoot en mahonie meubilair. Hierin schittert een majestueus eiken tv-meubel, klaar om de receiver en platenspeler te huisvesten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
Ik heb de Marantz 60 Cinema.
Prima apparaat, zit een goede app bij waarin je alles kan instellen. Het menu via de tv geb je niet (meer) nodig.
Het geluid is ook meer dan goed en je luidsprekers zijn geen probleem.
Alle door jouw gewenste functies zitten er op.

1 opmerking: er zijn marantz 60 met en zonder dab+, let daarop als je dit erbij wilt en je gewoon radio via de receiver wilt luisteren.

Ik zie echt geen probleem, gewoon doen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Marantz 60 heeft Audyssey XT waar de Denon X3800h XT32 heeft. Dat gaat verschil maken in het voordeel van de Denon als je kijkt naar de ruimte correctie.
Marantz ziet er idd wat mooier uit, maar die puist presteert wel beter m.b.t. ruimte correctie en heeft meer opties en is goedkoper.
Of je koopt de Cinema 50 die wel XT32 heeft en in een ruime woonkamer met een betonnen gietvloer, weelderige planten te midden van een overvloed aan eikenhout, walnoot en mahonie meubilair wel kan schitteren in een majestueus eiken tv-meubel.

[ Voor 63% gewijzigd door CPM op 13-02-2024 21:33 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumigaeshi
CPM schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:20:
Marantz 60 heeft Audyssey XT waar de Denon X3800h XT32 heeft. Dat gaat verschil maken in het voordeel van de Denon als je kijkt naar de ruimte correctie.
Marantz ziet er idd wat mooier uit, maar die puist presteert wel beter m.b.t. ruimte correctie en heeft meer opties en is goedkoper.
Of je koopt de Cinema 50 die wel XT32 heeft en in een ruime woonkamer met een betonnen gietvloer, weelderige planten te midden van een overvloed aan eikenhout, walnoot en mahonie meubilair wel kan schitteren in een majestueus eiken tv-meubel.
Hmm, dat zegt mij net zo veel. Is Audyssey niet gewoon een vorm van automatische softwarekalibratie? Kan ik de instellingen niet handmatig aanpassen? Of past het zich real-time aan op basis van de akoestiek van mijn kamer? Ik bedoel, de Cinema 60 kost 970 euro, terwijl de Cinema 50 1400 euro kost; dat is een aanzienlijk prijsverschil voor een functie waarvan ik niet eens zeker weet of die relevant is voor mij.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sumigaeshi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Hmm, dat zegt mij net zo veel.
Wat zei Google? Op Tweakers verwachten we enige vorm van eigen inzet en initiatief, de vraagstelling hoe deze er nu staat is niet zoals we deze eigenlijk willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 11:52
sumigaeshi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:16:
[...]

Is Audyssey niet gewoon een vorm van automatische softwarekalibratie? Kan ik de instellingen niet handmatig aanpassen?
Ja, Audyssey is een mogelijkheid om automatisch met een microfoon je speakers en versterker op elkaar af te stellen. Ja, je kan alles handmatig instellen en die kalibratie compleet links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumigaeshi
FeaR schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Wat zei Google? Op Tweakers verwachten we enige vorm van eigen inzet en initiatief, de vraagstelling hoe deze er nu staat is niet zoals we deze eigenlijk willen zien.
Ik zal dit: "Is Audyssey niet gewoon een vorm van automatische softwarekalibratie?" even voor je herformuleren:

Volgens Google is dit een vorm van automatische softwarekalibratie.

Als je de instellingen handmatig aanpast, maakt het niet echt uit welke versie van Audyssey in de receiver zit, of trek ik hier een onjuiste conclusie?

[ Voor 14% gewijzigd door sumigaeshi op 14-02-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
sumigaeshi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Als je de instellingen handmatig aanpast, maakt het niet echt uit welke versie van Audyssey in de receiver zit, of trek ik hier een onjuiste conclusie?
Nee, handmatig maakt het niet uit wat je kiest. Je kan ook laten inmeten en zelf bijstellen in de app.
De Marantz app is wel okay tegenwoordig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fp7ZJhrvtYsmEuVyBqnxRICE3Ek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/64mtNL5zHGkz5sibzEfb0aH3.png?f=fotoalbum_large

Vaak wil je voornamelijk de subwoofer controleren en temmen. De ruimteakoustiek bepaald hoe een luidspreker "klinkt" met midden en hoge tonen.
Als er niet teveel reflecties zijn (glazen puien, harde vloeren en wanden), dan kan dat al best aardig zijn. Zeker als je gordijnen hebt, grote bank en een flink vloerkleed. Dempen is het toverwoord,
Inmeten kan nuttig zijn om je subwoofer wat te verbeteren. Boven de 500 Hz is er ruimte voor discussie of dat nou beter is of niet. Vaak wennen mensen ook aan de sound in hun woonkamer.

Als je over inmeten en Audyssey, Dirac of Room Perfect hebt, dan krijg je legio voor-en tegenstanders. Ze flamberen je waar je bij staat. Ik ben van mening dat ook Audyssey XT de subwoofer wel aardig kan controleren. Natuurlijk, het kan altijd beter en de grafiek ziet er beter uit, maar of het ook hoorbaar is, valt soms te betwijfelen.
Ruimteakoustiek, je eigen oren (wel eens laten meten?, muziekkwaliteit, kwaliteit luidsprekers etc. tellen ook mee in de vergelijking.
Dus wat is waarheid? Een grafiek of ben je tevreden met wat je zelf hoort.

Ikzelf heb 2 systemen: Lyngdorf Room Perfect en Marantz Audyssey XT. Na eeuwig switchen tuusen de twee systemen in stereo, kon ik eigenlijk geen onderscheid maken. Met name omdat het ompluggen een seconde of 15 duurde en je de "klank" alweer "kwijt" bent. Dan wordt je wel weer even met beide voeten op de grond gezet, hoe je geluid/muziek ervaart is subjectief en ik zie meer heil in betere kwaliteit luidsprekers.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

De verschillende Audyssey versies.

Afbeeldingslocatie: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/1595161953255-png.74112/

@Shocked Het plaatje wat je laat zien van de app is puur de levels van je speakers. Audyssey is meer dan dat. Met de MultEQ Editor app kan je curves aanpassen en meer settings die je niet in de receiver kan doen.
XT versie is tegenwoordig de basis versie.

En volgens mij is Audyssey meer dan afstanden van je speakers, luidheid en EQ instellen.
En naast heil in betere speakers is akoestiek ook een belangrijke factor. Daarin zul je een balans moeten vinden. Is de akoestiek ruk dan zal een betere speaker niet per definitie beter klinken.

[ Voor 17% gewijzigd door CPM op 14-02-2024 15:10 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
CPM schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:07:
De verschillende Audyssey versies.

[Afbeelding]

@Shocked Het plaatje wat je laat zien van de app is puur de levels van je speakers. Audyssey is meer dan dat. Met de MultEQ Editor app kan je curves aanpassen en meer settings die je niet in de receiver kan doen.
XT versie is tegenwoordig de basis versie.

En volgens mij is Audyssey meer dan afstanden van je speakers, luidheid en EQ instellen.
En naast heil in betere speakers is akoestiek ook een belangrijke factor. Daarin zul je een balans moeten vinden. Is de akoestiek ruk dan zal een betere speaker niet per definitie beter klinken.
Uiteraard was het plaatje ter illustratie dat de app tegenwoordig makkelijk en overzichtelijk is om wat bij te stellen.

De Audyssey MultiEQ Edito app (aparte aankoop in de appstore), is naar mijns inziens voldoende om de subwoofer in te stellen indien gewenst. Mijn Lyngdorf Room Perfect is echt heel goed en vergelijkbaar of beter dan DIrac, als je toch wilt vergelijken. Ik vindt het verschil tussen XT (met app) en Room Perfect na metingen reuze meevallen - als je luistert met je oren en de grafiek even laat voor wat het is.

Een betere speaker haal je er zo tussenuit. Ik met name hoor meteen of een kast goed intern verstevigd is en interne reflecties tegengaat. Eigenlijk hoe stijf een kast is. Ik heb goede en slechte luidsprekers thuis en de Dali Menuet SE haal je er zo tussenuit. En eens met de akoustiek, het eeuwig ondergewaarde kindje en zeker de moeite waard om daar wat energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Als je Room Perfect en XT weinig verschil vindt hebben en Room Perfect beter vind dan Dirac dan zeg je impliciet dat XT vergelijkbaar is met Dirac.
Ik Heb geen ervaring met Room Perfect. Wel met Audyssey 2EQ/XT/XT32 en Dirac. Zonder objectieve data kun je niets zeggen over welke "beter" is. Ze optimaliseren allemaal anders en daardoor klinkt het anders. Ze creëren geen identieke response lijn, en dat maakt het vergelijken dus enorm lastig.
Subjectief gezien dus een kwestie van smaak wat "goed" klinkt.
Iedereen mag zijn voorkeur hebben maar als het gaat om audio moet men ook goed kijken naar de objectieve informatie en dan bekijken of dat subjectief bij hen past.

Audyssey XT met Dirac vergelijken is objectief gezien een minder krachtige oplossing (XT) wegzetten tegen een krachtigere oplossing imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Kortom, het maakt allemaal niets uit. Als je graag Marantz wil zou ik het extra geld in je zak houden en de Marantz Cinema 70s kiezen. Je gaat het verschil toch niet merken.

En al die calibratiesoftware voegt zeker wat toe maar de onderlinge verschillen zijn klein. Vroeger vond iedereen Dirac helemaal de bom, maar sinds dat Denon zowel Dirac als Audyssey ondersteunt vind men Audyssey toch beter klinken... M.a.w. ik zou daar geen extra geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ramon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:19:
Kortom, het maakt allemaal niets uit. Als je graag Marantz wil zou ik het extra geld in je zak houden en de Marantz Cinema 70s kiezen. Je gaat het verschil toch niet merken.

Vroeger vond iedereen Dirac helemaal de bom, maar sinds dat Denon zowel Dirac als Audyssey ondersteunt vind men Audyssey toch beter klinken... M.a.w. ik zou daar geen extra geld aan uitgeven.
Men vindt....en zo zijn er nog 100 subjectieve meningen.

Audyssey XT32 en Dirac vergelijken dan verwacht ik dat Dirac meer voorstanders heeft. Zet je het weg tegen de geavanceerde Audyssey variant MultEQ-X dan heb je weer mensen die zeggen dat Audyssey beter is. Enzo blijven we door gaan.

Maar nogmaals, zonder objectieve data die een subjectieve mening ondersteund is het appels met peren vergelijken.

Maar als de topic starter voor de looks gaat dan hoeft hij zich niet te focussen op de functies die Marantz of Denon hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door CPM op 14-02-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
CPM schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:26:
[...]

Men vindt....en zo zijn er nog 100 subjectieve meningen.

Audyssey XT32 en Dirac vergelijken dan verwacht ik dat Dirac meer voorstanders heeft. Zet je het weg tegen de geavanceerde Audyssey variant MultEQ-X dan heb je weer mensen die zeggen dat Audyssey beter is. Enzo blijven we door gaan.

Maar nogmaals, zonder objectieve data die een subjectieve mening ondersteund is het appels met peren vergelijken.
Succes met het vinden van objectieve data over deze calibratiesystemen. :P
Maar als de topic starter voor de looks gaat dan hoeft hij zich niet te focussen op de functies die Marantz of Denon hebben.
Eens. Daarom raad ik de Cinema 70s aan; goedkoop, klein (dus slechts een kleine puist), en goed genoeg voor @sumigaeshi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Ramon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:58:
[...]
Succes met het vinden van objectieve data over deze calibratiesystemen. :P
[...]

Eens. Daarom raad ik de Cinema 70s aan; goedkoop, klein (dus slechts een kleine puist), en goed genoeg voor @sumigaeshi.
En in de kleur die z’n voorkeur heeft:
https://www.smitsarnhem.nl/cinema-70s-silver

uitvoering: Marantz Cinema 70s - Zilver

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieT op 15-02-2024 10:49 ]

• sumigaeshi
Fantastisch jongens, hartelijk dank voor alle hulp.

Ik heb nooit Audissey gebruikt en vind het allemaal prima klinken in onze woonkamer. Dus deze functies kunnen mij zeker ontnomen worden.

Ik had de cinema 70s ook in de smiezen, maar iemand gaf aan dat deze toch echt te "zwak" is en ik beter voor de cinema 60 kon gaan, voor een relatief kleine premium.

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 20:06
*KNIP* topics kapen is niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 15-02-2024 13:01 ]

• Shocked
[b]sumigaeshi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:20:[/b}

Ik had de cinema 70s ook in de smiezen, maar iemand gaf aan dat deze toch echt te "zwak" is en ik beter voor de cinema 60 kon gaan, voor een relatief kleine premium.
Dat zou ik wel doen, met de Cinema 60 heb je net wat meer lucht alhoewel je in de praktijk amper een paar watt echt aanspreekt. Verder is ie iets geavanceerder.
De 70 S is een slimline versie met - wat sommige zeggen -, een voorversterker met basis vermogen.
Als je plaats hebt, zou ik voor een versie hoger gaan (60).

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Shocked schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Nee, handmatig maakt het niet uit wat je kiest. Je kan ook laten inmeten en zelf bijstellen in de app.
De Marantz app is wel okay tegenwoordig:
[Afbeelding]
Bij mij ziet de marantz app er heel anders uit. Dit ziet er een stuk interessanter uit. Welke app gebruik jij?

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2024 14:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:02:
[...]

Bij mij ziet de marantz app er heel anders uit. Dit ziet er een stuk interessanter uit. Welke app gebruik jij?
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YZ89qOXMnC8DHkB95qXY3OeRXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Q6XCQE2GdpFwCkcEiWQezF0.png?f=fotoalbum_large

En voor de meelezers die nu een vraagteken op het gezicht hebben: :7

Waarbij je dan de functie “webcontrole” moet aanklikken. Je krijgt dan via je browser een heel uitgebreid menu te zien met alle functies. De app zelf is daarmee vergeleken vij basic.
(Let op: de Marantz en je telefoon moeten op hetzelfde netwerk zitten en de Marantz moet aan staan.):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9TQZsE0i0Rgrd98wchggpSrizk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJ6ScMumkCkyVWvuOWcGRTKE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een webcontrole menu en verder klikken..:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jhdhmrs1HQD5PkiMd6R7yifkA0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rTkGnf43oCUiEKikKxQ8yVek.png?f=fotoalbum_large

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Shocked schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:50:
[...]
Waarbij je dan de functie “webcontrole” moet aanklikken. Je krijgt dan via je browser een heel uitgebreid menu te zien met alle functies.
Wat voor GUI krijg je als je in een browser direct naar het IP van de receiver gaat? Als dat gelijk is scheelt het opstarten van de app. Kan het helaas niet testen, * FeaR heeft een Denon van voor de app-tijd.

• Shocked
@FeaR
Ik heb even gekeken maar een update heeft de webcontrole nu niet meer - in een browser gezet maar trekt hem in de app zelf nu naar binnen.
Het gaat wel vlot. Ik kom echt nooit meer in het menu via de tv. Dat is overbodig geworden en echt handig, tijdens de film etc. kan je alles ter plekke bijstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsCs9vPwMmeWe15a5yHQdnIXuqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L19n8JUDgSyqII3iUz1nEAZV.png?f=fotoalbum_large

Rechts zie je de menu voor webcontrole in de app verschijnen. Dat was eerst een ip adres.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tGnxmz5jlcHWpqdxxpHtbksD7M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pPpaAbBLmkuZCnuqII2lcZfg.png?f=fotoalbum_large

Hierboven zie je handige tools.

Dat slotje geavanceerd onderaan is voor de MultiEQ app die je kan aankopen om Audyssey uit te breiden (20 $ ofzo). Dan kan je metingen en curves inladen etc. Op zich is de MultiEQ app niet zo heel primitief.

Slotje foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knNjhK2A4A8qjWmpaH6tGimLqP0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7zFlocNQxr9NzQrKu5ylFwZr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzqjEs4VcmGC1CV6hbOJWEaW8vI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ttGjoasgqoHyZv8ipQLI3hTw.png?f=fotoalbum_large
Hier ff getest. Als je het ip-adres in de browser zet, krijg je hetzelfde voorgeschoteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Shocked schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:50:
[...]

Deze:
[Afbeelding]

En voor de meelezers die nu een vraagteken op het gezicht hebben: :7

Waarbij je dan de functie “webcontrole” moet aanklikken. Je krijgt dan via je browser een heel uitgebreid menu te zien met alle functies. De app zelf is daarmee vergeleken vij basic.
(Let op: de Marantz en je telefoon moeten op hetzelfde netwerk zitten en de Marantz moet aan staan.):
[Afbeelding]

Dit is een webcontrole menu en verder klikken..:
[Afbeelding]
Die app gebruik ik ook. webcontrole is me nog nooit opgevallen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
S1NN3D schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:36:
[Afbeelding]
Hier ff getest. Als je het ip-adres in de browser zet, krijg je hetzelfde voorgeschoteld.
Hier in feite ook, maar ziet er ouderwetser uit. Wel de volledige settings. Webcontrol in de app heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
sumigaeshi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:20:
Fantastisch jongens, hartelijk dank voor alle hulp.

Ik heb nooit Audissey gebruikt en vind het allemaal prima klinken in onze woonkamer. Dus deze functies kunnen mij zeker ontnomen worden.

Dan inderdaad voor de cinema 60 gaan. Duurder is onnodig.

Pagina: 1