(master)keyboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik wil een keyboard kopen, en wil deze op mijn pc aansluiten, om vervolgens mijn ingespeelde stukken in te voeren bij bijv. Magix Music Maker 6.
Wat voor n keyboard moet k dan hebben?
Ik heb iets gelezen over een midi keyboard oid, maar midi klinkt harstikke lelijk!
kan iemand mij vertellen dit hoe werkt?
BEDANKT!

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 12:20 schreef thebill het volgende:
Ik wil een keyboard kopen, en wil deze op mijn pc aansluiten, om vervolgens mijn ingespeelde stukken in te voeren bij bijv. Magix Music Maker 6.
Wat voor n keyboard moet k dan hebben?
Ik heb iets gelezen over een midi keyboard oid, maar midi klinkt harstikke lelijk!
kan iemand mij vertellen dit hoe werkt?
BEDANKT!
MIDI is geen geluid, MIDI is een manier om informatie uit te wisselen tussen electronische muziek instrumenten.

Hoe de uiteindelijke klank is hangt af van welk apparaat je met MIDI aanstuurt. De chips op een standaard geluidskaart klinken inderdaad nergens naar. Maar bv een Korg M1 klinkt al heel wat beter, en die kun je via MIDI jouw muziek laten spelen.

Een MIDI-keyboard (zijn er al vannaf fl 100,-) kun je gebruiken om via MIDI de noten in een muziekprogramma te stoppen. Je speelt het muziekstuk op dat keyboard en via MIDI noteert de PC de noten.

Waarop je de muziek dan weer afspeelt is aan jou.

• thebill
Op zaterdag 08 september 2001 12:32 schreef froppie het volgende:

[..]

MIDI is geen geluid, MIDI is een manier om informatie uit te wisselen tussen electronische muziek instrumenten.

Hoe de uiteindelijke klank is hangt af van welk apparaat je met MIDI aanstuurt. De chips op een standaard geluidskaart klinken inderdaad nergens naar. Maar bv een Korg M1 klinkt al heel wat beter, en die kun je via MIDI jouw muziek laten spelen.

Een MIDI-keyboard (zijn er al vannaf fl 100,-) kun je gebruiken om via MIDI de noten in een muziekprogramma te stoppen. Je speelt het muziekstuk op dat keyboard en via MIDI noteert de PC de noten.

Waarop je de muziek dan weer afspeelt is aan jou.
Dus je kan niet de tonen die uit je keyboard komen, dus bijv. een fluit, direct in de computer laden?

En hoeveel kost zo'n korg M1 ongeveer? Waar kan ik die kopen?
Bedankt!

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 12:43 schreef thebill het volgende:

[..]

Dus je kan niet de tonen die uit je keyboard komen, dus bijv. een fluit, direct in de computer laden?
Jawel, maar dan ben je gewoon bezig om muziek op te nemen zoals je dat met een casette-recorder doet.

Met MIDI neem je niet het geluid van de muziek op, maar de handelingen die je op het keyboard doet om de muziek te maken.
En hoeveel kost zo'n korg M1 ongeveer? Waar kan ik die kopen?
Bedankt!
Dat was een snel voorbeeld. De Korg-M1 is een populare professionele synth die heel wat centjes (duizenden guldens) kost.

Als je alleen notenschrift wilt invoeren en wat klieren met de synth die in je geluidskaart zit, dan kun je bij de pc-boer op de hoek een keyboardje van 100 piek krijgen.

Wil je meer, bv ook dat keyboard gebruiken om de muziek vannaf je PC op af te spelen, dan moet je meer geld neertellen.

Ga even langs bij een piano/keyboard winkel, die kunnen je daar alles over vertellen en laten zien.

• thebill
bedankt! k ga naar een winkel, en vraag daar nog wel ff wat meer.. bedankt!
:)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

of gebruik de search! er staan best veel threads over dit onderwerp, over verschillende klankopwekkingen in synths/samplers/keyboards whatever..

Verwijderd

ja, met MIDI signalen kun je de bliepjes van je mobiele telefoon aansturen, of je kunt er dit mee maken. Het hangt dus af van de kwaliteit sounds die in het apparaat (keyboard, geluidskaart of module) zitten :)

• thebill
Op zaterdag 08 september 2001 12:32 schreef froppie het volgende:

[..]
Een MIDI-keyboard (zijn er al vannaf fl 100,-) kun je gebruiken om via MIDI de noten in een muziekprogramma te stoppen.
100 gulden?! k ben gisteren naar een muziekzaak geweest waar ze allemaal keyboards, elektrische pianos enz. verkopen. Daar was de goedkoopste masterkeyboard 275,-! :(
waar kan ik die van 100,- kopen? bedankt!

Verwijderd

je gaat toch geen keyboard kopen van 100,-???! die zijn nix waard, geen drukgevoeligheid of aftertouch waarschijnlijk en dus geen muziek mee te maken: muziek = gevoel! :?

• thebill
Op zondag 07 oktober 2001 16:34 schreef 007larovisuals het volgende:
je gaat toch geen keyboard kopen van 100,-???! die zijn nix waard, geen drukgevoeligheid of aftertouch waarschijnlijk en dus geen muziek mee te maken: muziek = gevoel! :?
je hebt idd gelijk... welk masterkeyboard raad je mij aan dan? welke denk je dat een goed instap model is, waar k toch een tijdje mee vooruit kan, maar niet al te veel kost (zoveel geld heb k niet) want misschien ga k t helemaal niet zo leuk vinden als k nu denk.... bedankt!
Pagina: 1