Ik wil geen fout maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.531 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haonn
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-07-2024
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een laptop. Ik ben zelf niet helemaal thuis in de computers, maar wil nu wel meer erin gaan verdiepen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben dus opzoek naar een laptop en die wil ik gaan gebruiken voor, gaming (hoeft niet perse te zwaarste spellen aan te kunnen), ik zou graag aan de slag willen gaan met Adobe animate en ik wil gwn dat me laptop evht veel aan kan.

Het liefst wil ik een touchscreen laptop, de batterijduur, grootte, gewicht en merk maken niet uit. Mijn budget ligt tussen de 900 en 1900 euro. Kunnen jullie mij ook vertellen waar ik op zou kunnen letten qua processor en videokaart etc. Ik probeer me erin te verdiepen alleen ik begrijp nog niet evht veel van de processors en al die dingen, ik hoop dat jullie mij daarbij beetje kunnen helpen.

Mvg
:)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-10 01:28
De eigen inzet mist hier, waardoor je niet veel suggesties zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:22

Soggney

Zeekomkommer

Je kan de Best Buy Guides even naslagen
https://tweakers.net/revi...-laptop-tot-700-euro.html
https://tweakers.net/revi...plaptop-tot-500-euro.html

Men verwijst ook naar de augustus BBG hierin:
https://tweakers.net/revi...-guide-augustus-2023.html Mbt je budget, kijk ook even naar de 2000 range (zitten laptops van 1700 bij)

[ Voor 28% gewijzigd door Soggney op 13-02-2024 11:38 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je in de Pricewatch filtert op 900 - 2000 euro en deftige GPU (4080) dan krijg je bijv deze keuzes: categorie: Laptops

Dan heb je serieus veel CPU en GPU kracht in een laptop. Maar waar liggen je prioriteiten? Je post is te summier: geen idee welke games je speelt, hoe zwaar zijn je Adobe projecten, hoe wil je de laptop vooral gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door stin00 op 13-02-2024 11:45 ]

• Haonn
Ik wil graag een mooie laptop met touchscreen waar je op kan tekenen die ook Adobe animate makkelijk kan runnen. Ik heb nog geen ervaring daarmee maar dat wil ik juist gaan leren. Als games die graag erop zou willen kunnen runnen zijn fifa, race spellen en call of duty, klopt het dat first person shooters zwaarden zijn om te runnen dan andere games? Waar moet ik opletten voor deze 2 dingen? Qua specs

Dank voor de reactie

• Haonn
Het gamen is niet 100% een eis btw, het zou mooi mee genomen zijn

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 08:43
Als je uberhaupt je touch screen wil gaan gebruiken om er mee te tekenen, dan zou ik zo wie zo altijd kijken naar een laptop, waarbij je gehele scherm omgeklapt kan worden. Dat je latpot veranderd in een tablet, is namelijk stabieler tijdens aanraken.
Ook is het handig als het touchscreen een pen ondersteuning heeft. Tekeken met een pen is makkelijker dan met je vingers.

Maar je kunt beter dan investeren in een goed teken tablet, 2e hands van wacom of een ipad pro met pen nemen.
Maar waarom perse een laptop en niet een PC zoals een mac met m2, moet je overal kunnen werken/oefenen ?

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:22
Tekenen op een laptop moet je je niet te veel van voorstellen. Dan kun je beter zoeken naar een (tweedehands) ipad voor het tekenwerk, en een laptop zonder touchscreen zoeken.

Verder zoals al gesuggereerd de Best Buy guides hier op tweakers naslaan.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-10 14:38
Teken laptop vs game laptop zijn twee verschillende dingen:
1) teken laptops zijn vaak licht, makkelijk mee te nemen. - Game laptops zijn zwaar, worden enkel verplaatst in een tas.
2) teken laptops hebben vaak geen GPU - Game laptops focussen juist op een GPU
3) teken laptops houden een dag uit op de batterij - Game laptops vreten stroom
4) teken laptops hebben lager geklokt CPU zodat ze koel blijven als er weinig ventilatie mogelijk is - Game laptops klokken alles zo hoog mogelijk voor hun games, en hebben dus luidruchtige fans.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 09:59

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

we verwachten hier aanzienlijk meer eigen inzet, lees Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LKA beleid even door

[ Voor 22% gewijzigd door Intergalactic op 23-02-2024 07:48 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.