Batterij opladen tot 100%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik weet dat er veel informatie over beschikbaar is en het is algemeen bekend dat lithium batterijen het beste niet volledig kunnen worden opgeladen en vooral ook niet helemaal ontladen om de batterij gezond te houden.

Welnu, iOS heeft standaard de optie om op te laden tot 80% en dan tot 100% "wanneer je het nodig hebt op basis van jouw patroon". Dus de laatste 20% wordt opgeladen net voordat je opstaat.

Nou laad ik nooit 's nachts op maar stel ik zit de hele dag aan mijn bureau. Is het dan beter om de telefoon de hele dag aan de lader te hebben op 100% of is het beter hem zonder lader te gebruiken en dan steeds weer op te laden tot 80% en dan uit de stekker te halen?

Of mijn vraag anders gesteld: is het nu slecht om mijn telefoon voortdurend op 100% te hebben of is het slecht om steeds van 80% naar 100% te laden?

In het laatste geval, waarom stopt iOS dan niet gewoon altijd met opladen bij 80%?

Het zelfde geldt voor mijn laptop. Ik werk bijna altijd op de lader maar ik zie toch dat MacOS niet stopt bij 80% en dan zit ik de hele dag te werken op de lader op 100%.

Bedankt voor de info!

Smarthome is niet smartphone, schopje naar IOS

[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 13-02-2024 11:25 ]

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
https://support.apple.com/nl-nl/108055

Gebruik deze functie... het is niet zwart-wit of het ene nu slecht is of het andere slecht. Laat de telefoon lekker zelf dit regelen. Als jij vaak achter je bureau zit, laat je telefoon dan aan de lader zitten en de software zal zelf uitzoeken wat hier het beste bij werkt.

[ Voor 78% gewijzigd door Archer_VC10 op 13-02-2024 10:43 ]