PC (Server) + Printer + CV + Wasmachine, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zie titel

Ik wil (ook) een oudere pc als server én printserver gebruiken. Dit komt in het cvhok omdat onze printer ozon uitstraalt én dat een mooie plek is voor hem. Maar in dar cvhok zit 1 stopcontact en die wou ik aftapppen en dan 1 meter verderop een WDC aan de muur waar de printer en de server op worden aangesloten, maar dan wordt er soms wel erg veel geëist van die groep denk ik.

Wasmachine: 2200 watt (schatting, vorige was 10 A)
CV: max. 40 watt (schatting)
PC (Server): max. 230 watt
Monitor (niet altijd aan hor): 80 watt (schatting)
Printer: max 850 watt (!)

Opgeteld: 2200 + 40 + 230 + 850 + 80 = 3400 watt op z'n maximum

Groep, 16 A -> 16 x 230 = 3680 watt

Dat zou betekenen, wanneer alles aan zou staan dat er 'maar' een marge van 280 wat ongevere zou zijn.

Klopt dit en kan dit? Graag reacties, bvd

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zou moeten kunnen maar ik zou ff ruimer tellen met je CV.
Je kan denk ik beter de pc enzow aftappen van de CV/wasmachine.
En ff een andere kabel van een andere stoppengroep voor de printer trekken.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Tja, hij hoeft eigenlijk alleen te ontsteken (het is de blauwe engel II geloof ik) en ik dacht dat hij daarvoor niet zoveel nodig had. Maar ik zal is kijken.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Wij hebben thuis volgens mij de wasmachine op een aparte groep... en ik denk dat dat niet voor niets zo is :)

Heb er verder niet zo'n verstand van, maar ik denk niet dat het verstandig om zoveel aparte op 1 groep te hebben.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

De CV moet ook nog rondpompen he!! Dat water loopt niet vanzelf door de buizen heen. Daar heeft ie wel meer dan 40 Watt voor nodig.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Wat is dat voor ozon-stralende printer? En 850 Watt?? Dat kost veel in het gebruik..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou de wasmachine er af laten idd
2200 watt is een beetje gortig naast je pc.

Verwijderd

Wettelijk moet de wasmachine een EIGEN groep hebben, dus je MAG er niet eens iets anders bij hangen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 13:02 schreef smvs het volgende:
ik zou de wasmachine er af laten idd
2200 watt is een beetje gortig naast je pc.
De wasmachine staat beneden voor de duidelijkheid. En dat van de cv hebben jullie gelijk, dat had ik me even niet ingebeeld, ik ga dan uit van 80 watt voor de cv.
Op zaterdag 08 september 2001 12:48 schreef Kolky het volgende:
Wat is dat voor ozon-stralende printer? En 850 Watt?? Dat kost veel in het gebruik..
Het filter is niet goed meer en het staat ook in de gebruiksaanwijzing, voor de duidelijkheid, de Lasjet III is ongeveer 10 jaar oud! En slurpt veel stroom ja. (ik gha hem ook computergestuurd aan en uit zetten)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 13:24 schreef Masta-T het volgende:
Wettelijk moet de wasmachine een EIGEN groep hebben, dus je MAG er niet eens iets anders bij hangen.
Dat wist ik wel maar ik vind het wel zomooi om de server bij de wasmachine te hangen, ik ga trouwens ook de server en printer met een zekering van:
code:
1
2
3
230 + 850 + 80 
--------------  = 5 A (Ongeveer)
    230

Dus met een zekering van 6 A moet dat lukken, of klopt dat niet?

Verwijderd

Gaat dus niet lukken :P
waarom omdat je een INDUCTIE spanning krijgt
das het zelfde als je je monitor aan zet dan hoor je even Bojng:) dan zakt heel even de spanning op je licht net en krijg je een veel grotere aanloop stroom
van een was maschiene kan dit zelfs oplopen tot max. 10 x zoveel alleen das maar voor 0,5 sec. darom gaat de stop er niet uit omdat deze traag zijn

het besten is dan om even een klein sleufje te maken en er dan nog ff een groep bij leggen ofzo

waarschijnenlij gaat het oed totdat het wasmaschien aanspringt dus...
Op zaterdag 08 september 2001 12:19 schreef laupro het volgende:
Zie titel

Ik wil (ook) een oudere pc als server én printserver gebruiken. Dit komt in het cvhok omdat onze printer ozon uitstraalt én dat een mooie plek is voor hem. Maar in dar cvhok zit 1 stopcontact en die wou ik aftapppen en dan 1 meter verderop een WDC aan de muur waar de printer en de server op worden aangesloten, maar dan wordt er soms wel erg veel geëist van die groep denk ik.

Wasmachine: 2200 watt (schatting, vorige was 10 A)
CV: max. 40 watt (schatting)
PC (Server): max. 230 watt
Monitor (niet altijd aan hor): 80 watt (schatting)
Printer: max 850 watt (!)

Opgeteld: 2200 + 40 + 230 + 850 + 80 = 3400 watt op z'n maximum

Groep, 16 A -> 16 x 230 = 3680 watt

Dat zou betekenen, wanneer alles aan zou staan dat er 'maar' een marge van 280 wat ongevere zou zijn.

Klopt dit en kan dit? Graag reacties, bvd

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 13:52 schreef Joboskrillo het volgende:
Gaat dus niet lukken :P
waarom omdat je een INDUCTIE spanning krijgt
das het zelfde als je je monitor aan zet dan hoor je even Bojng:) dan zakt heel even de spanning op je licht net en krijg je een veel grotere aanloop stroom
van een was maschiene kan dit zelfs oplopen tot max. 10 x zoveel alleen das maar voor 0,5 sec. darom gaat de stop er niet uit omdat deze traag zijn

het besten is dan om even een klein sleufje te maken en er dan nog ff een groep bij leggen ofzo

waarschijnenlij gaat het oed totdat het wasmaschien aanspringt dus...
[..]
Daar heb ik eerder van gehoord. Maar dat schijnt op te lossen door er een (extra) condensator er tussen te zetten, Ik moet wel zeggen dat er eigenlijk nooit geprint wordt terwijl de wasmachine draait... (meestal na elfen of in het weekend, nachtstroom dus)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb dit nog nagevraagt, volgens een vriend kan & mag dit wel!

Iemand nog suggesties?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Op zaterdag 08 september 2001 21:53 schreef laupro het volgende:
Ik heb dit nog nagevraagt, volgens een vriend kan & mag dit wel!

Iemand nog suggesties?
Simpele goedkope overspanningsbeveiliging erop tegen inductiepieken,
en een simpel UPSje mocht t TOCH eens fout gaan.

en geen el-cheapo voedingen, bij 1 kleine piekspanning meteen naar de tering (en de rest van je pjoeter in ergste geval)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
de 'server' wordt denk ik een 468-er, dus dat gaat niet snel! Maar ik heb nog zo'n pentium 75 proc liggen, misschien kan ik die gebruiken maar dan moet ik op zoek naar een ander moederbord (ik weet even het 'socket' niet)

Het is trouwens wel mooi dat die midi-tower een WTX opstelling heeft!

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat die server 230 watt verbruikt? Lijkt me wel erg veel namelijk. Als er 230W op je voeding staat, is dat alleen het maximum wat ie kan leveren, niet wat je pc echt verbruikt.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ga ook uit van het maximum! Anders heb je telkens de situatie van dat er steeds de stop doorslaat omdat de cd-romspeler gaat draaien ofzo...

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar volgens mij haalt ie die 230 watt nooit. Ik zou alles eens gaan meten ofzo. Dan weet je wat de boel echt verbruikt, misschien valt 't dan wel mee.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Afgezien van de vraag of het inderdaad wel zo verstandig is om de wasmachine en de PC rommel op één groep te laten draaien, zou ik er toch sowieso een UPS'je tussen gooien, van APC ofzo. Het is ff een investerinkje, maar het gaat je waarschijnlijk een hoop ellende schelen.

Als dan de wasmachine een keer een piekstroom veroorzaakt of een dip of wat dan ook, dan zal in beide gevallen de UPS óf filteren, óf bijspringen als de dip echt heel diep is. :)

En als er toch een keer teveel stroom getrokken wordt, waardoor de stop doorslaat, dan gaat je PC door omdat ie lekker achter een UPS'je hangt :Y)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook aan je moeder vragen (of wie anders de was doet) de wasmachine niet aan te zetten als jij aan het printen bent, Ik bedoel, je bent toch niet 24 uur per dag aan het printen?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Mijn ouders en ik en mijn broertjes hoeven natuurlijk niet altijd te printen. En het misschien 1 op de 30 keer voorkomen dat we printen terwijl de wasmachine bezig is. Maar zo'n UPS is toch iets te duur eigenlijk. Ik denk dat ik maximaal 100 gulden subsidie krijg en daar moet ik dus kabel en een netwerkkaart voor kopen + een WDC, omdat ik hem moet doortrekken. (stroom)

En het is ook niet erg al de stoppen weer is door slaan, we hebben nog zo'n doos vol met 10 A zekeringen liggen! Da's leuk, kijken wanneer hij eruit vliegt. >:)

Ik wou trouwens ook windows 2000 op die server zetten , maar het is maar 468, 100 mhz, 16 mb/ram dus ik weet niet of dat kan.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

voor een 486 zou ik win95 C gebruiken of anders NT 3.5, zeker geen win2k

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
gewoon linux, heb ook een servertje in de meterkast staan (486, 8MB) met freesco + apache + ftpd, werkt perfect (120MB hddtje :))
Pagina: 1